menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Help mijn kersen

Ga naar meest recente reactie

Cindyke24

Cindyke24

Mijn kersen worden allemaal op de grond gegooid, terwijl ze nog niet rijp zijn!!

Ik sta onder de boom en vlak boven mij zitten 2 merels rustig te pikken en hup daar valt weer 1, ik klap in mijn handen... gaan ze gewoon een tak hoger zitten. Die zijn zo tam, da'k ze nog niet meer kan wegjagen
En die wat op de grond liggen moeten ze niet meer!!
Ik weet dat er geen oplossing is, maar moest het even kwijt!!
SNIK
donderdag 19 mei 2011 - 09:03
daggie01

Daggie01

een net erover spannen ?
zoals je bij de kwekers ziet
donderdag 19 mei 2011 - 09:22
Cindyke24

Cindyke24

Ja, maar onze bomen zijn ong. 4-5 meter hoog
donderdag 19 mei 2011 - 10:27
Polplastron

Polplastron

Haha! Zelfde probleem hier ... Ik heb me er al bij neergelegd. In ruil voor de kersen eten de vogels ook hier en daar wat bladluizen en rupsen weg. Dat is een goede deal vind ik. Maar ik wil dit jaar eens proberen er wat foutief gebrande en beschadigde CD-roms en DVD's in te hangen. Ik zag dat laatst op een kinderboerderij en daar hing de boom vol met kersen. 't Is het proberen waard: ik heb er altijd toch een massa die anders de vuilbak in gaan dus eigenlijk is het een goede vorm van recyclage.

Groeten,

Pol
donderdag 19 mei 2011 - 11:10
Cindyke24

Cindyke24

Oh, nee, want ik durf ze er dan ook niet uit te halen. Rond ons kleinfruit hebben we een soort kooi gebouwd met draad en netten. Dat lukt goed en het net staat gespannen!! Maar 1 klein gaatje en er zit eentje binnen hoor!!!

De grote bomen, tja daar zal ik me ook bij moeten neerleggen vrees ik en er eens over denken om ergens laagstam fruit te zetten. Heb nog een groot stuk veld waar ik nog wel wat mee kan doen

Ik woon vlak tegen een bos en hier zit nu eenmaal veel fauna, zoals ook eekhoorntjes. Heel schattig maar ook grote dieven!! Okkernoten, mmmmmm, heb er nog geen gehad en er hangen er nochtans genoeg aan

donderdag 19 mei 2011 - 19:14

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon