menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kiwibes

Ga naar meest recente reactie

Jakkamazoula

Jakkamazoula

Heb nu al enkele jaren verschillende kiwibessen in de tuin staan. En bij wijze van treiteren komen er aan twee vrouwelijke planten al twee jaar bloemetjes en geen aan de mannelijke.

Zijn er mensen die ook kiwibessen staan hebben en waar ik enkele mannelijke bloemetjes kan komen halen van zodra deze in bloei staan?

Afstand speelt weinig rol (ben zelf van Burcht/Zwijndrecht).

woensdag 6 april 2011 - 08:45
printemps

Printemps

Je kan ook met een penseel naar de winkel gaan en daar wat stuifmeel stelen
woensdag 6 april 2011 - 13:43
Jakkamazoula

Jakkamazoula

Als ik ze vind wel...
woensdag 6 april 2011 - 14:10
depauws

Depauws

Jakka
Ik heb mannelijke kiwibes, er ontstaan al kleine bolletjes in de oksel, die zal wel goed bloeien.
Vorig jaar vruchten gegeten van de vrouwelijke plant, dus compatibel met mijn kiwibes.
Groeten
Silvain
woensdag 6 april 2011 - 18:38
guy_fruit

Guy_fruit

Jakkamazoula,
Vrouwelijke kiwibessen kunnen bestoven worden door mannelijke kiwibessen, maar ook door een mannelijke kiwiplant (Actinidia deliciosa).
Staat jouw kiwibes nu reeds in bloei? Mogelijk zijn het nog gesloten bloemknoppen die je kan zien...
Misschien eens informeren bij de verkoper van jouw planten. Misschien mag je daar wat stuifmeel gaan halen...
In een arboretum kan je mogelijk ook kiwibessen en/of kiwiplanten vinden.

Guy
woensdag 6 april 2011 - 20:44
Prinske

Prinske

De plant staat zeker nog niet in bloei, ik zie gewoon al kleine knopjes zitten op de vrouwelijke planten en geen op de mannelijke. Nochtans staat die er ook al 3 jaar. Zou er iets mis kunnen zijn met die plant?
donderdag 7 april 2011 - 09:44
guy_fruit

Guy_fruit

Mannelijke kiwibessen bloeien dikwijls enkele jaren later.
Op zoek dus naar stuifmeel van kiwibessen of van kiwiplanten.

Guy
donderdag 7 april 2011 - 20:51

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon