menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

FRUIT

Ga naar meest recente reactie

nanne

Nanne

Van een kennis een 3-tal rode bessenstruiken gekregen en geplant in mijn moestuin.
Op het oude hout, de gesteltakken, zit een grijs-groene aanslag of uitslag. Op afstand lijkt het op een soort mosvorming. Het zijn m.i. al wat oudere struiken, die het afgelopen seizoen goed hebben gedragen.De gesteltakken zijn donkerbruin van kleur en tamelijk dik.
Weet iemand wat die aanslag? zou kunnen zijn? Zou het te maken kunnen hebben met ouderdom?
Of is het een virusziekte?
Kan ik dit laten zitten, of moet er iets aan gedaan worden?
Nanne.
maandag 20 november 2006 - 11:25
Victor44

Victor44

Nanne,je hoeft je hiervoor niet ongerust te maken.Wat oudere struiken krijgen dit door weer en wind,je zult dit praktisch altijd tegenkomen bij oudere planten.Laat ze maar gewoon staan.
Grtjs
Victor
maandag 20 november 2006 - 17:14
lisa

Lisa

ja, nanne ,ik heb dit ook bij de bessen van mij ,ziet er soms niet leuk uit maar wat is perfect
ik laat het gewon op zitten

groetjes
lisa
maandag 20 november 2006 - 19:15
nanne

Nanne

ja, nanne ,ik heb dit ook bij de bessen van mij ,ziet er soms niet leuk uit maar wat is perfect
ik laat het gewon op zitten

groetjes
lisa


Aardig van u om zo snel al te reageren. Net als bij Victor: u heeft de ongerustheid bij mij weggenomen, waarvoor mijn hartelijke dank.
groetjes
Nanne
maandag 20 november 2006 - 19:47
Fons

Fons

Nanne, die grijs groene aanslag noemt men korstmos en een heel normaal verschijnsel bij oudere bessenstruiken.

Groetjes Fons.
woensdag 22 november 2006 - 18:13
sylvain

Tekst aangepast

Sylvain

beste Nanneik heb dat ook met de oudere hibiscus en die heeft prachtige bloemen gegeven, zodus de Victor en de Fons zeggen dat het geen kwaad kan zodus op uw beide oren slapen mvg ( en Lisa ook )
woensdag 22 november 2006 - 22:19

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon