menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Citroenboom verzorging

Ga naar meest recente reactie

Anti

Anti

Hoi,

ik ben een abolute beginner in het ganse tuinwezen en heb recent een citroenboompje (+- 50-60 cm goot) gekocht. Deze had reeds 2 rijpe citroenen ( die overigens erg goed van smaak waren) en hij staat nu een kleine maand hier buiten op een zonrijke plaats (smorgens schaduw, in de middag zon en in de avond schaduw). De eerste werken kreeg hij redelijk wat bloemen en zag hij er stramend groen uit. Nu merk ik dat zijn bladeren de laatste weken aan het vergelen zijn (van binnenuit) en recent beginnen die bladeren ook af te vallen. Ik heb hem na aankoop in een grotere pot gezet (met de klei/zand aan de wortels) en deze verder opgevuld met potgrond. Ik geef hem om elke 2 weken extra meststoffen (DCM citrus voeding..) en geef hem dadelijks een goede scheut (regen)water. Ook staat hij in de open lucht.

Doe ik wat fout of zie ik iets over het hoofd?
Hoeveel en wanneer geef je zo'n boompje nu water?
Wat kan ik doen aan die gele bladeren?

mvg,

Steven
vrijdag 19 juni 2009 - 16:46
verbena46

Verbena46

hallo Steven

Een van m'n twee c.boompjes had ook gele bladeren en geef sinds een paar maanden "Citrus" N.P.K.+MgO+ microelementen ( elke 2 wkn)
heeft nu mooie groene blaadjes weer.
Bevat vooral zink en magnesium.
Ook geef ik ze gemalen lupine bonen een keer p.maand, dit op advies van mijn italiaanse buren.

Verder zal je vast meer advies krijgen van onze citrus kenner Ben.

welkom op het forum!

grt Verbena







vrijdag 19 juni 2009 - 17:41
printemps

Printemps

Je moet de bestaande aarde er helemaal afdoen
Kijk maar eens bij 'oranjerievereniging.nl citrus'
Die grond die er nu rond zit is niet goed voor ons klimaat
De wortels rotten ervan en dan krijg je meestal gele bladeren

Die mest van DCM is ook niet zo goed
Is wel goed om te gebruiken net voor de winter (in augustus gebruiken)
Je moet andere nemen die betere verhoudingen hebben