menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Witbuiken

Ga naar meest recente reactie

hilde

Hilde

heb een oude kersen boom(witbuiken)dus rood en wit kleur en ik zou graag terug zo een boom of struik willen heb al gebrobeert te enten lukt mij niet weet er iemand een oplossing
woensdag 13 september 2006 - 16:58
Adrienne

Adrienne

Hilde,

Je kan je vraag beter plaatsen bij " groenten en fruit"
daar komen meer mensen zien die er veel van weten.
Zij gaan je vast en zeker graag verder helpen.

Als je wil kan één van de modorators het ook voor je verplaatsen.
Laat het hier dan maar even weten.

Alvast [afbeelding verwijderd niet-https]
En veel plezier hier !!!
woensdag 13 september 2006 - 21:13
hilde

Hilde

ik heb het verplaats naar fruit alvast bedankt
donderdag 14 september 2006 - 10:38
Victor44

Victor44

Enten is de beste manier om je witbuiken voort te kweken.Ik heb verschillende varieteiten geent op 100 bomen en er zijn 82 enten gelukt.Je moet ze in het voorjaar enten als de knoppen goed gezwollen zijn,en het enthout moet je best in januari nemen en in plastieken zak in de frigo steken een paar graden boven nul.De ent moet mooi gelijk met de buitenkant van de onderstam geplaatst worden, goed afbinden met plakband en afdekken met entwas ook de bovenkant van de ent.Veel succes!
Grtj.Victor
donderdag 14 september 2006 - 21:57
Jonas

Jonas

Beste Hilde,

Zoals de vorige reactie al beschrijft is enten de beste manier. Witbuiken is nu eenmaal een oude soort die zeer lekker is maar voor professionelen niet aantrekkelijk is. Je neemt het best rond nieuwjaar op een vorstvrije dag je enten. Als je je enten boven de 2m hoogte knipt, blijven de eigenschappen het best bewaart. Je rolt ze in een natte krant zodat ze niet uitdrogen en stopt ze in een plastic zak onderaan in de koelkast. Wanneer de bomen weer in leven komen, ent je. Zorg ervoor dat minstens 1 zijde goed aansluit aan je onderstam. Laat 2 knopen staan en snij onder de derde af. bovenaan de ent en bovenaan de tape entwas smeren zodat er geen water in kan. Hopelijk wilt het dit jaar wel lukken.

Jonas
woensdag 20 september 2006 - 14:39

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon