menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Druiven stekken

kaaatje

Kaaatje

Hoi tuinliefhebbers,

Sinds enkele jaren heb ik een druivenstruik in de tuin, welke heerlijke blauwe druiven geeft. Ik heb ´m al enkele keren afgelegd, de nieuwe druivenplanten waren keurig beworteld, en doen het goed!
Nu wil ik het ook ´s proberen door stekken te nemen, maar ik kom er niet goed achter wanneer, en op hoeveel ogen dat moet.
Kan iemand me helpen?
Alvast bedankt,
groetjes Karin
maandag 13 april 2009 - 21:30
danny2

Danny2

Stekken is een winterwerkje, je kan de takjes die je voor half januari afknipt stekken, je snijdt ze onder een oog af en maakt stekjes van 3 à 4 ogen, deze steek je 2ogen in de grond en zijn halfweg zomer mooi beworteld.

groetjes danny
maandag 13 april 2009 - 21:37
the666bbq

The666bbq

dat is makkelijker in de winter al was het maar omdat je dan kan beschikken over snoeihout, het is nu in elk geval niet meer de moment om in je planten te gaan snoeien.

Er zijn zeer veel manieren om te stekken van één-oogstekken (verticaal of horizontaal) tot meer-oogstekken. Ik ken mensen die het snoeihout 'nonchalant' in de moestuin steken als markeerstokken en die stekken zonder ze het eigenlijk willen
De meeste planten zijn bedekt met 'groeipunten' die kunnen uitlopen als wortel of als twijg, rond de ogen zitten er nog wat meer vandaar dat je je best concentreert op die ogen ... volgend jaar


u blogt toch ook ? http://the666bbq.blogspot.com
dinsdag 14 april 2009 - 17:00

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon