menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Noordkrieken

Ga naar meest recente reactie

Peter Van Vreckem

Peter Van Vreckem

Hallo

Eind september heb ik van een vriend een laagstam Noordkriekenboom gekregen heb hem s'anderendaags direct in de grond gestoken beetje potgrond rond de wortels gestrooid en kuil dichtgedaan, voor alle zekerheid heb ik hem nie durven snoeien om zeker te zijn dat hij nie zou doodgaan.

maar er is een maar nu begin ik me beetje zorgen te maken de Kerselaars en zelfs de Japanse kerselaars zie je overal al in bloei staan maar mijn boompje heeft enkel kleine knopen op de takken maar nog geen enkel bloempje, zou het kunnen dat hij toch aan het doodgaan is, of bloeien de Noordkrieken enorm veel later dan ander Kersensoorten tot waneer moet men wachten vooraleer er bloempjes opkomen?

P.S. hopelijk is hem nu toch nie naar de knopen he en kan er me mss iemand meer info doorgeven omtrent de Noordkrieken en hun bloeitijd

Groeten Peter

donderdag 24 april 2008 - 18:04
printemps

Printemps

hallo

ik heb morel staan en ze zijn nu pas uitgebloeid

mijne boom staat wel tegen muur,dus warmer
misschien wat later bij u

mvg
an
vrijdag 25 april 2008 - 13:06
Lino

Lino

Ik heb hier een laagstam noordkriek en die staat nu volop in bloei.

Het kan wel zijn dat hij door het verplanten dit jaar wat later is bij jou.
vrijdag 25 april 2008 - 13:08
spinty

Spinty

Mocht hij doodgaan dan heb ik in het najaar wel een nieuwe voor je
noordkriek is een van de laatste bloeiers, en dit somen met verplanten ...........
wacht nog maar even voor je je zorgen maakt
groetjes
Mat
zondag 27 april 2008 - 18:37
Peter Van Vreckem

Peter Van Vreckem

Mocht hij doodgaan dan heb ik in het najaar wel een nieuwe voor je
noordkriek is een van de laatste bloeiers, en dit somen met verplanten ...........
wacht nog maar even voor je je zorgen maakt
groetjes
Mat

'K heb uiteindelijk besloten hem toch nog te laten staan tot volgend jaar als hij dan niet bloeit is er wel degelijk iets mis mee he nu was men vriend gisteren langsgeweest en hij zij dat hij zeker niet dood is want er staan knopjes op en het twijgenhout kan je plooien zonder het te breken als hij zou dood zijn of aan het doodgaan is zou je de twijgjes kunnen doorbreken en dat is niet het geval

Groeten Peter
zondag 27 april 2008 - 18:52
Victor44

Victor44

Het is wel normaal dat een pas geplant boompje niet direct vol bloesem gaat staan,wanneer hij het eerste jaar een klein beetje groeit is het ok.Een jaartje geduld, volgend jaar moeten er wel bloemetjes op staan.
grtjs.victor
zondag 27 april 2008 - 21:15
Peter Van Vreckem

Peter Van Vreckem

Het is wel normaal dat een pas geplant boompje niet direct vol bloesem gaat staan,wanneer hij het eerste jaar een klein beetje groeit is het ok.Een jaartje geduld, volgend jaar moeten er wel bloemetjes op staan.
grtjs.victor

okidoki ik leef al in hoop se
zondag 27 april 2008 - 22:50

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon