menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vijverfilter stuk gevroren

Ga naar meest recente reactie

molleke32

Molleke32

Help! Mijn vijverfilter is stuk gevroren... Mijn ex heeft de vijver aangelegd in de tijd. Ondertussen doe ik de vijver al 5 jaar alleen. Maar mijn kennis rijkt hierover niet ver.. Nu is mijn filter stuk gevroren vorige week, klemmen , UV lamp alles... Nu weet ik niet wat ik moet doen, de vijver toegooien, hoewel dat zonde is want hij zit in het voorjaar vol kikkers, aan de waterval drinken een massa vogeltjes, .. De vijver is 5500 liter.. Weet er misschien iemand die in Belgisch limburg een goede vijverdealer? Als je op google kijkt vind je er tientallen.. Maar de meeste zijn uiteraard winkels en kunnen moeilijk raad geven op afstand qua installatie etc...

Vijvers & Vissen

zondag 21 februari 2021 - 08:53
Bas/zantedeschia

Bas/zantedeschia

De kapot gevroren spullen er tussen uit halen en proberen hetzelfde weer te kopen zodat je dat weer kan terug plaatsen. En goede koiwinkel kan je daar wel bij helpen hoor.
zondag 21 februari 2021 - 11:28
Petrus 53

Petrus 53

Hoi Molleke,

In Diest zit een goede winkel met goede service en hebben die spullen ook .
Het is Dani koi beringenbaan 63 3290 Diest telefoon is 013555200.
En dan heb je ook nog Pelckmans in Lommel en Floralux in Ham
zondag 21 februari 2021 - 12:20
leerling

Leerling

't Is paddentrek. Padden willen dan terug naar de vijver/poel/gracht ... waar ze zelf geboren werden.

Twee jaar geleden is de straat hier heraangelegd en daarbij zijn verschillende grachten dichtgegooid. Het is niet fijn als je die beestjes vruchteloos ziet zoeken naar hun 'thuis'.
maandag 22 februari 2021 - 00:42
molleke32

Tekst aangepast

Molleke32

@leerling ik ga de vijver behouden. De waarde voor wildlife en vogeltjes en etc etc is te waardevol. Ik heb ondertussen een filter gevonden. Mijn aquariumwinkel doet ook vijverbenodigdheden, niet bij stil gestaan, filter komt zaterdag aan en hij gidst me stap voor stap wat ik moet doen
woensdag 24 februari 2021 - 19:30

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon