menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Waterval waterdicht

Ga naar meest recente reactie

ThomasV1991

ThomasV1991

Enkele jaren geleden hebben we onze vijver opnieuw aangelegd en ook deze waterval gemaakt. Sinds vorig jaar is hij helaas beginnen lekken.
Vermoedelijk komt het lek uit de bak die bovenaan werd gemaakt, daar komt eerst alle water in en stroomt dan over in de waterval.
Kan iemand mij een product aanraden waarmee ik de volledige waterval waterdicht kan maken? Graag dus iets wat transparant is.
Zelf was ik bij de doe-het-zelf gaan kijken naar vloeibaar rubber, maar ze kunnen me niet garanderen dat ik niet met dode vissen overblijf.
Alvast bedankt!

Vijvers & Vissen

donderdag 8 augustus 2019 - 15:32
jdcoster

Jdcoster

Eventjes leeg en droog maken en de plaatsen die lekken insmeren met twee lagen Toroseal. Met dit cementachtig poeder heb ik hier al alle gemetselde waterreservoirs afgedicht.
vrijdag 9 augustus 2019 - 10:07
ThomasV1991

ThomasV1991

Interessant, maar waar kan ik dit kopen?
vrijdag 9 augustus 2019 - 13:24
jdcoster

Tekst aangepast

Jdcoster

http://www.pecinternational.com/waterdichting-kelderdichting-thoroseal-wit_nl-15524-2767-0-299683.html

In veel bouwmarkten en ook on line. 5 kg is wat veel voor zo'n klein werkje en het is nogal prijzig
zondag 11 augustus 2019 - 15:50
ThomasV1991

ThomasV1991

Toevallig ook een idee voor een transparant middel?
Ik heb eerst getest als het enkel langs de 'bak' komt, dit door de slang die er in ligt, rechtstreeks op de leistenen te leggen. Helaas loop de vijver ook dan leeg..
Ik vrees dat iets als Compaktuna niet aan te raden is voor gebruik in de vijver?
dinsdag 20 augustus 2019 - 15:16

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon