menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vijverpomp draait omgekeerd.

Ga naar meest recente reactie

cactelders

Cactelders

Onze pomp stopte plots met pompen , na dikwijls de boel opengedaan te hebben zagen we dat het schepradertje naar de andere kant draaide zodat er enkel in het water geroerd wordt ipv te pompen . Het is het originele snoer dat aan de pomp " gegoten " is en de pomp is maar 2 jaar oud.

Ho ja, het is een Messner 1430 MPF 3000.

Dirk
maandag 10 oktober 2011 - 12:44
Juelz

Juelz

Je hebt er verder niets aan gedaan behalve het rooster eraf gehaald?
maandag 10 oktober 2011 - 19:31
cactelders

Cactelders

Ook die cilinder waar de scheppen aanhangen heb ik ook uitgehaald en schoongemaakt. Aan het motOrgedeelte kan je gewoon niet aan , geen schroef te zien .
maandag 10 oktober 2011 - 23:26
Tuinman65

Tuinman65

?????????????????????????????? Da's straf???
maandag 10 oktober 2011 - 23:34
cactelders

Cactelders

Iemand sprak me van twee- of drie-fazig maar met mijn beperkte kennis van elektriciteit sta ik ook nergens . Eerst merkte ik dat ze weinig water doorgaf en ben ik de darmen gaan doorblazen en doorspoelen met een tuinslang. Toen bleek dat dit geen zoden aan de dijk bracht dacht ik dat de dichting niet meer afsloot en er een gedeelte water door de kieren ontsnapte. Tot ik de pomp in werking stelde zonder de huls waar de afvoerslang op zit en zo het rotortje met de schoepen in de verkeerde richting zag draaien .
maandag 10 oktober 2011 - 23:43
Juelz

Juelz

Heb je de rotor exact hetzelf terug in geplaatst? bij sommige pompen is het mogelijk dat hij er op een bepaalde manier in moet zitten anders draait hij de verkeerde kant weer op.
dinsdag 11 oktober 2011 - 21:14
cactelders

Cactelders

Ik zie geen andere mogelijkheid om hem te plaatsen , ik zal morgen eens kijken of er geen merktekens op staan om hem te plaatsen .
dinsdag 11 oktober 2011 - 22:51
hoorebee

Hoorebee

Hoe is het hiermee afgelopen?
Ik heb nog een kleine opmerking hierover. Bij men vader in de vijver lag een pomp die, wanneer ze verstopt raakte, even in de andere richting draaide, om zichzelf terug vrij te maken. Mss heeft jouw pomp ook zo'n functie, maar is hij "blijven haperen" ofzo?
vrijdag 6 januari 2012 - 14:09
cactelders

Cactelders

Ha ja , teruggebracht naar de winkel en een gans nieuwe pomp gekregen ( heb opgelegd voor een zwaarder model)
Ondertussen is me opgevallen dat binnen in huis ook een en, ander verkeerd loopt; schakelaars die vroeger in beide richtingen werkten om bv. het licht in de garage aan te steken werken nu enkel in een richting. Ter verduidelijking: vroeger stak ik het licht aan bij de ingangsdeur van de garage en deed het licht uit aan de garagepoort , kon ik dan terug de twee schakelaars gebruiken om aan of uit te doen. Nu doe ik het licht aan bij een schakelaar en uit bij een andere maar moet ik wel in het donker de garage door lopen om aan de garagepoort het licht aan te steken als ik het eerder daar had uitgedaan !
Gans vorig jaar zijn er in de buurt zware wegeniswerken geweest waarbij regelmatig de stroom , al dan niet na een verwittiging, uitviel! Dat zal volgens mij de dader geweest zijn !

Raaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!!!!
vrijdag 6 januari 2012 - 19:18
hoorebee

Hoorebee

Hihi inderdaad wel wat raar ja...spookje in de elektriciteitsleiding geraakt mss
Maar de nieuwe pomp doet het prima? Fijn om te horen!
maandag 9 januari 2012 - 08:37

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon