menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Misschien een wedstrijd

Ga naar meest recente reactie

guillaume

Guillaume

zou het niet eens tof zijn om zo een wedstrijdje te organiseren?
ik heb dit al in verschillende forums gezien.
bijvoorbeeld:
iedereen post foto's van zijn eigen vijver, de moderators moeten die dan nummeren.
dan mogen alle leden beslissen welke vijver ze de mooiste vinden in een top 3.
en de mooiste wint dan bijvoorbeeld een goudvis ofzo voor in de vijver.
alleen kan ik niet zorgen voor zo een goudvis omdat ik in belgie woon en pas 15 ben maar ik wil gerust meedoen om dat te organiseren.
vrijdag 25 september 2009 - 21:01
kurt

Kurt

Wees gerust een fotowedstrijd op regelmatige basis waaraan iedereen kan deelnemen komt er heel binnenkort aan. Alles is reeds geprogrammeerd door de webmaster, enkel moet ik nog eens een paar uur de tijd vinden om alles daarvoor op orde te zetten en dan kan het online voor iedereen die wenst mee te doen.

Mvg,
Kurt
zaterdag 26 september 2009 - 13:41
guillaume

Guillaume

fijn om dat te horen.

dank u voor de antwoorden
zaterdag 26 september 2009 - 15:56
Mandy

Mandy

Goed idee Guillaume. Lijkt me schitterend om veel mooie vijvers/ vijvertjes te zien....
zaterdag 26 september 2009 - 23:22
vera2

Vera2

Euhm....kan er dan ook een wedstrijdje bij van de lelijkste vijver ? Ik zou dan ook graag willen meedoen.
zondag 27 september 2009 - 08:17
Mandy

Mandy

Vera, misschien krijg je goede ideeen om je "lelijke vijver" ( dat zal toch wel meevallen he? ) heel mooi te maken?????
zondag 27 september 2009 - 18:56
guillaume

Guillaume

misschien kun je wat foto's geven van je vijver.
dan kunnen we al beginnen met tips te geven zonder hem helemaal uit te moeten breken en opnieuw te beginnen
zondag 27 september 2009 - 19:00
Sarah

Sarah

SPANNENNNNNNNND..........
woensdag 30 september 2009 - 15:29
vera2

Vera2

allé vooruit...'k ga nu niet mijne ganse vijver tonen maar een mottig fotoke kan er wel af.
tips zijn zeker welkom maar 'k moet die dan met mijn 2 linker handen nog kunnen verwezenlijken hé.
[url=http://img89.imageshack.us/i/hpim2086.jpg/][afbeelding verwijderd niet-https]

Vijvers & Vissen

woensdag 30 september 2009 - 17:44
guillaume

Guillaume

ik persoonlijk ken er nog niet veel van dus hopelijk antwoorden nog andere mensen. maar ik denk gewoon eens met een schepje en op kniën en handen proberen wat planten te verwijderen en de dode bladeren en wat dood groen er naast en het is al een grote verandering om vergis ik mij?
woensdag 30 september 2009 - 21:07
Mandy

Mandy

Teveel oude planten haal ik voorzichtig weg met een stalen hark en in het ondiepe gedeelte ga ik instaan en knip ik en trek ik oud blad weg. Het diepe gedeelte, ongeveer 1 meter diep, moet ik zeggen, weet ik nog niet hoe die klus te klaren.....misschien in een opblaasbootje
woensdag 30 september 2009 - 22:19
iskater

Iskater

Na een lange afwezigheid een kleine bijdrage,
Ik heb in februari de hele vijver leeggehaald. Planten gescheurd en in nieuwe mandjes gezet.
De foto is van 6 september. We hebben wel wat een paar sterfgevallen gehad. Mede door een kat. Maar ook nieuw geboren visjes en de kikker heeft zijn plaats in de vijver weer ingenomen.

[afbeelding verwijderd niet-https]
dinsdag 13 oktober 2009 - 13:25
guillaume

Guillaume

hele mooie foto.
hoeveel liters bedraagt jou vijver?
dinsdag 13 oktober 2009 - 17:54
iskater

Iskater

Ik zal binnenkort even met de rolmaat aan de slag.
Heb werkelijk geen idee hoeveel liter dit zou zijn.
vrijdag 16 oktober 2009 - 08:33
guillaume

Guillaume

heel mooi, wat voor vissen zitten er in?
vrijdag 16 oktober 2009 - 19:56
Sarah

Sarah

Mooi hoor. Je hebt dezelfde waterval als ik. Leuk
zaterdag 17 oktober 2009 - 09:47
guillaume

Guillaume

waar blijven de andere foto's.
wel geen wedstrijdje hé
zaterdag 17 oktober 2009 - 09:51
hamelinck

Hamelinck

Leuk idee zo'n wedstrijd
Maar liever geen (goud)vis/dier als cadeau.
Goudvissen worden zo'n 18-20 jaar oud, hebben onderling heel sociale verhoudingen, maar worden gruwelijk misbruikt. Miljoenen worden er jaarlijks geimporteerd en de meesten halen niet eens de 5 jaar en leven veelal onder erbarmelijke omstandigheden.

Dit geld ook voor andere vissen!

Beloning? Foto op groot formaat, cadeaubon bij vijvercentrum .....
maandag 19 oktober 2009 - 19:25
iskater

Iskater

't aantal liters volume weet ik nog altijd niet. En ook wat voor vissen er in mijn vijver zitten weet ik niet precies. er zitten een paar goudvissen, een witte, een paar zwarte, een kleurlingvis die van zwart opeens goudvis werd. En een paar gevlekte vissen van 1 euro 25 bij het tuincentrum, en een drietal algeneters.
Maar om nu te zeggen dat ze mishandeld worden en onder erbarmelijke omstandigheden leven?!? Ik ben nog geen klachten van ze gehoord

Maal alle gekheid op een stokje: 1.25 voor een vis? Wat weinig!
maandag 19 oktober 2009 - 21:32
guillaume

Guillaume

ik heb 5 goudvissen van ELK 1 euro.
HAHA
maandag 19 oktober 2009 - 21:36
hamelinck

Hamelinck

Zoek eens wat informatie op hoe (goud)vissen gekweekt en verhandeld worden. Met duizenden tegelijk in een bak gestort, in heel weinig water dagenlang op transport, bij een dierenhandel wachtend in een bak op de koper en dan maar hopen dat ie in een voor het dier optimale huisvesting komt.
De verkoper interesseert het meestal niet; die verkoopt graag een vissenkom en een plastic plantje er bij.
Een goudvis is een sociaal levend dier, leeft met soortgenoten, wroet in de bodem, eet planten, schuilt in planten, jaagt op insecten en .... zoekt het andere sexe om te herproduceren. Dit zijn de basisregels voor een kwalitatief leven.
Als u een rond u kijkt, treft u zeker één situatie aan waarin een vis BEWUST niet in dergelijke omstandigheden wordt gehouden.
Ach als ie dood gaat kopen we wel een andere, 5 goudvissen voor 1 euro of misschien wel ergens gratis ....

Stelt u eens voor: op een dag wordt u met duizende anderen ruw in een bak gestort, dagenlang -naar adem happend- op transport, een tijdlang in een kaal huis rondjes lopen en dan? Uw normale levensverwachting voor u en al uw soortgenoten is 78 jaar, maar het worden er maar in de regel 18 - 22 jaar!

Of zegt u: acht het is maar een vis???

dinsdag 20 oktober 2009 - 19:55
guillaume

Guillaume

ja sorry het was dan ook maar een voorstel
misschien moet u blij zijn dat ik 5 vissen koop van 5 euro (elke een euro) en die los laat in een vijver die veel te groot is voor hen, waar ze veel kunnen rond zwemmen en veel soortgenoten hebben.
het is jammer voor deze vissen dat ze dat moeten doormaken.
maar maak er geen drama van als ik zeg dat ik 5 vissen heb gekocht voor 5 euro. ik kon ze even goed in een klein bokaaltje gestoken hebben waar ze amper kunnen bewegen.
ik ben een dierenvriend en als ik kon kocht ik deze dieren op die niet gelukkig zijn om ze een beter leven te geven in een grote vijver.

hopelijk zult u andere mensen niet zo aanspreken als ze een voorstel doen die u niet aanstaat.

met alle respect,
guillaume
dinsdag 20 oktober 2009 - 20:06
hamelinck

Hamelinck

Oh sorry Guillaume, het was beslist niet persoonlijk bedoeld! Maar gewoon in het algemeen. Ik heb ook 5 goudvissen in een vijvertje (destijds gered uit een groene soep) en ik weet ook niet wat ik er mee doe over 10 jaar. De kleintjes die ze elk jaar produceren dood ik humaan, want ik weet niet wat ik met al die vissen moet doen.
Wat informatie betreft: dat ligt in handen van de overheid en dierenhandelaars. Veel kopers realiseren het dierenleed niet en kopen met de allerbeste bedoelingen.
Neen, mijn excuses, ik wil beslist niemand kwetsen, maar wilde gewoon iets vertellen hoe het gesteld is met (goud)vissen.
Er zijn gelukkig heel veel dierenvrienden, ook kinderen die trouw elke dag de goudvis in een bokaaltje eten geven en elke week het water verversen.
dinsdag 20 oktober 2009 - 23:03
guillaume

Guillaume

ook mijn excuzes.
misschien wat heftig gereageerd.
wijzelf hebben nu al een vis die 10 jaar en meer is.
het is een goudvis. we hebben hebben gekregen toen hij nog zilver was.
het zijn inderdaad sociale dieren. hij is altijd blij als we eens een paar minuutjes ( en dat meerdere keren per dag) bij hem staan.
nogmaals sorry.

PS: aan iedereen; foto's zijn nog altijd welkom.
ik zie graag foto's van andere vijver
woensdag 21 oktober 2009 - 13:12
guillaume

Guillaume

ofwel open ik zelf een topic voor allemaal foto's te zetten.
ik kan wel iets proberen.
gewoon een semi officieel wedstrijd.
ik die dan de verkiezingen en dan kan de persoon die wint gewoon blij zijn dat hij eerste is geworden.
ik kan alvast een topic voor foto's openen en dan de verkiezingen over laten aan iemand anders.
wat denken jullie ervan, ik zou het alvast graag doen !
woensdag 21 oktober 2009 - 20:22

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon