menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Verzorging van tacca chantrieti

Ga naar meest recente reactie

taccavleermuis

Taccavleermuis

hallo ik heb vandaag bij een tuincentrum een tacca plant gekocht maar er staat nagenoeg nergens hoe ik de plant goed moet verzorgen , welke grond , welke mest etc moet gebruiken zijn er op het forum mensen die mij uit kunnen leggen hoe ik lang plezier van mijn nieuwe plant kan hebben er zit nu 1 bloem aan alvast bedankt
dinsdag 29 mei 2007 - 04:54
Bowie

Bowie

In welk tuincentrum heb jij die kunnen vinden?
dinsdag 29 mei 2007 - 07:13
corrielat

Corrielat

hai, ik heb ooit eens een tacca plant gehad, maar niet lang, hij had helaas speciale verzorging nodig, ik geloof dat hij in het regenwoud of zo groeit, en die is moeilijk na te bootsen, misschien heb ik het mis en bedoel jij toch iets anders als ik gehad heb, de naam komt me bekend voor, kan je niet een foto plaatsen?
donderdag 31 mei 2007 - 05:18
lisa

Lisa

Tacca Chantrieri komt oorspronkelijk uit de tropen van Zuid-Oost Azië. Door veredeling is het soort Lentac” tot stand gekomen, een pakkende opvallend mooie bloemen.
Tacca`s houden van een hoge luchtvochtigheid en van regelmatig water, maar niet vannatte voeten. Laat daarom geen water in de over- of onderpot achter, anders zou dat wel eens een vroegtijdig einde van Uw Tacca kunnen betekenen. Bij elke waterbeurt moet U wat water in de bladerkroon laten lopen, dat bevordert namelijk de groei van nieuwe jonge bloemstelen.

Geef Uw Tacca niet een te lichte plaats in Uw huis en vermijd in elk geval direkt Zonlicht (vooral in de zomer).Verder moet U niet vergeten Uw Tacca regelmatig te bemesten. Na de bloeiperiode kunt U de bloemsteel eenvoudig afsnijden en weggooien. Om de 2 jaar, op z`n minst, dient U Uw Tacca om te potten in nieuwe grond. Na het ompotten, zal U de Tacca de eerste dagen regelmatig moeten bewateren zodat de nieuwe wortels zich kunnen vastzetten in de nieuwe pot.
dinsdag 5 juni 2007 - 08:48
Mrgrazz

Mrgrazz

Ik weet dat dit al een oud topic is, maar toch nog ff een vraagje: Ik heb zelf een tacca opgekweekt uit zaad. Wat blijk is dat ik de luchtvochtigheid niet hoog genoeg kan houden buiten een propagator, en mij tacca is nu eenmaal te groot geworden, iemand een idee? Zou zonde zijn moest ze nu niet meer groeien. Ik let er op dat er constant water in de kroon staat, maar dit helpt niet echt
dinsdag 20 januari 2009 - 23:33
printemps

Printemps

hallo

een waterverdamper er naast zetten ???
het is maar een idee
weet niet of dat haalbaar is

mvg
an
woensdag 21 januari 2009 - 10:05
Mrgrazz

Mrgrazz

Na veel proberen dan toch een oplossing gevonden, ik heb er gewoon een plastic doorschijnende zak overgetrokken. Onvoorstelbaar hoe rap hij nu groeit, maar ik ben nog steeds in blijde verwachting van mijn eerste bloem, zal wss vr dit najaar zijn
zondag 24 mei 2009 - 16:20

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon