menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bekerplant ontwikkeld geen nieuwe bekers aan

Ga naar meest recente reactie

Bvdijk

Bvdijk

Hallo


Ik heb 2 maand geleden 2 bekerplanten gekocht. Dit waren zg kneusjes, verschrompelden triest. Nu, 2 maand verder zijn ze uitgegroeid tot ware monsters????. Ze doen het super, de bladeren in ieder geval. Echter maakt de plant wel nieuwe bekers aan, maar deze lijken te verschompelen. Ze krijgen genoeg vocht, regen water, en een hoge luchtvochtigheid. Wat doe ik verkeerd?

Groetjes Bianca

Tropische Planten & Kamerplanten

maandag 31 juli 2023 - 19:20
Polplastron

Polplastron

Hoe meet je de luchtvochtigheid? Ik kan mij niet voorstellen dat deze in de ruimte die ik op de foto zie zo enorm hoog is! Mijn Nepenthes staat in een apart glazen kastje, mijn overige vleeseters stonden in een palludarium (Dat ik nu even niet in gebruik heb).
woensdag 23 augustus 2023 - 18:08
Zaaier

Zaaier

Kan zijn dat ie geen honger heeft. De bekers dienen als aanvulling op het dieet, als ze zo goed groeien lijden waarschijnlijk geen gebrek. Klinkt gek, ik weet 't, maar iets minder liefde kan soms geen kwaad.
zaterdag 23 september 2023 - 12:54
Bvdijk

Bvdijk

Super bedankt voor de reacties en tevens excuses voor mijn late reactie. Mijn bekerplant heb ik heel dramatisch gesnoeid. Want alle energie ging naar het groeien van het blad. Heel spannend, maar ik baalde van de enorme zijscheuten zonder bekers.Na nog geen 3 weken kwamen de eerste bekertjes tevoorschijn. Nu een trotse eigenaar van prachtige grote bekers! Nogmaals bedankt!
maandag 25 september 2023 - 00:36
Zaaier

Zaaier

Proficiat!
maandag 25 september 2023 - 13:05

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon