menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Australische Baobab hangt slap

TheKing

TheKing

Een zaadje van een Australische Baobab is sinds een week uitgekomen in mijn propagator. Het bakje in de propagator is echter te klein waardoor ik de baobab heb moeten verpotten. Na het verpotten zijn de twee hoofdblaadjes snel slap gaan hangen. Omdat ik bang was dat hij direct dood zou gaan heb ik hem teruggeplaatst in de propagator. De blaadjes stonden binnen de kortste keren weer goed omhoog. Nu werd het bakje echt te klein en heb ik hem weer verpot. Direct gingen de blaadjes slap hangen. Het enige verschil tussen de propagator en nieuwe pot is de luchtvochtigheid en temperatuur. Ik kan deze factoren echter niet omhoog krijgen.

Nu is mijn vraag: Is het normaal dat de blaadjes slap gaan hangen en is dit niet erg? Gaat het plantje nu niet dood? Ik heb zeer weinig water gegeven (wat als tip werd gegeven), moet ik hem meer water geven?
maandag 1 februari 2021 - 15:34
c j de k

C j de k

Je hebt toch wel een plantenspuit neem ik aan. Een paar X per dag of meer indien nodig wat vernevelen en verder zo licht en warm mogelijk zetten maar niet in de zon !!
maandag 1 februari 2021 - 17:03
TheKing

TheKing

Dank voor je reactie. Overal op internet vind ik dat je de baobab zoveel mogelijk in de zon moet zetten, maar dat is dus niet zo? Ik begrijp dus dat een lage luchtvochtigheid ervoor zorgt dat de blaadjes gaan hangen?
maandag 1 februari 2021 - 19:42

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon