menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Kalanchoe thyrsiflora

Ga naar meest recente reactie

bartvandev19

Bartvandev19

Mijn kalanchoe thyrsiflora is de laatste tijd enorm gegroeid en begint nu te bloeien.
Vele bloemen geraaken nu uitgebloeid en deze is niet zo mooi meer.

Kan ik deze plant verjongen? Zoja hoe?
Naast de stam zie ik een klein bladje (scheut?) Groeien maar deze is nog niet 1cm groot

Tips zijn welkom om ervoor te zorgen dat ik terug een mooie plant heb

Tropische Planten & Kamerplanten

woensdag 13 januari 2021 - 11:06
bartvandev19

Bartvandev19

Foto van de bloei

Tropische Planten & Kamerplanten

woensdag 13 januari 2021 - 11:07
Dany

Tekst aangepast

Dany

Je kan enkele blaadjes afhalen en droog weg leggen in de huiskamer op een wit blad papier maar niet in de zon leggen, met een beetje geluk komen er wortels aan en die kan je dan oppotten.
zie ook oude topic
https://www.tuinadvies.be/tuinvrienden/forum/18/cs-zaaien-verspenen-enten-en-stekken/55153/kalanchoe-thyrsiflora
woensdag 13 januari 2021 - 13:17
bartvandev19

Bartvandev19

Dien ik dan kleine blaadjes vanboven te nemen, of van die grote bladeren onderaan de plant?

In het oude topic lees ik iets van een een stuk van de top afknippen en dit ook laten drogen en wortels vormen.
- Zou dit nog lukken omdat mijn plant al in bloei is? Laat ik de bloemen eraan of moet ik dit er ook af knippen?
- kan ik dit proces herhalen? dus bv de stam opdelen in 3 stukken. Of lukt dit enkel met de top.
- Wat gebeurt er met het onderste gedeelde?
maandag 18 januari 2021 - 08:52
Dany

Dany

Ik zou enkele blaadjes van de onderkant nemen.
Voordat je begint met een stuk van de top af te knippen zou ik wachten tot de plant is uitgebloeid, de bloemstengel zelf zal volgens mij geen wortels maken.
Als je kalanchoe thyrsiflora stekken intikt bij 'YouTube' krijg je verschillende filmpjes te zien hoe en welke mogelijkheden er zijn.
Proberen maar zou ik zeggen.
maandag 18 januari 2021 - 11:40

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon