menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Luchtreiniging met behulp van kamerplanten

Ga naar meest recente reactie

Filip Debaeve

Filip Debaeve

Hallo iedereen,

Heeft er iemand ervaring met luchtreinigende planten binnen?

Wij zouden er graag een paar in onze woning plaatsen maar ik maak me precies wat zorgen over hoe moeilijk/hoe gemakkelijk dit soort planten te onderhouden zijn...

Ons dochtertje vindt uit deze lijst (http://www.luchtreinigeradvies.com/info/10-luchtzuiverende-planten-binnenshuis/) de Lakanthurium (nummer 2) de mooiste. Maar er staat bij dat ze niet echt ideaal is als je beginnende tuinier bent. Kan er ons iemand wat meer onderhoudsinfo geven over deze plant?

Misschien zouden we dan beter kiezen voor de lepelplant (nr. 3)?

Het is de bedoeling dat de planten een tijdje meegaan natuurlijk.

zaterdag 4 juni 2016 - 09:24
minouke

Minouke

Volgens wat ik lees zou Rhapis excelsa http://www.tuinadvies.be/plantengids/15323/rhapis-excelsa een goede luchtzuiveraar zijn.
zaterdag 4 juni 2016 - 09:41
Marei

Marei

De Anthurium is toch écht geen moeilijke plant om te houden hoor; als de potgrond droog aanvoelt dompel je de pot even onder in een emmer lauw water en laat even uitlekken.....1x in de week, of 10 à 14 dagen, hangt ook af van de standplaats.
Mijn planten (9 stuks) staan voor een venster op het noorden en oosten, dus nooit in de felle zon en daar staan ze al 1½ jaar; ze bloeien vrijwel continu en krijgen wel regelmatig wat mest.
Probeer het maar eens!

Groetjes, Marei.
zaterdag 4 juni 2016 - 12:08
Oriana_VV

Oriana_VV

Ik heb ook een anthurium staan die het zonder problemen overleeft. En het is niet zo dat ik een strak watergeefschema aanhoud ofzo. En toch is die plant best blij hier
zaterdag 4 juni 2016 - 17:06
minouke

Minouke

Bij mij staat ze in een hall met licht van een klein venstertje op het oosten. Geen probleem, water geven doe ik ook maar af en toe.
zaterdag 4 juni 2016 - 17:24
Filip Debaeve

Filip Debaeve

Hallo Minouke, Marei en Oriana,

Bedankt voor jullie advies! Ik zal het proberen, wie niet waagt niet wint!

Groeten, Filip
maandag 6 juni 2016 - 22:41

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon