menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Luchtvochtigheid

olijfboom@mediterra plants

Olijfboom@mediterra plants

Hoi,
Ik vroeg me af wat de ideale luchtvochtigheid is in de serre. Nu ik binnenkort mijn serre terug ga isoleren en ze zo minder kan luchten is het ideaal een luchtontvochtiger te plaatsen zo heb je minder schimmels enzo maar nu vroeg ik me af op hoeveel ik hem zou instellen. Iemand een idee?

grtjs
zaterdag 10 oktober 2015 - 11:55
jdcoster

Jdcoster

De droge lucht zal ook uw planten uitdrogen, de bladhoudende planten in elk geval.
Ik vind dat een goede ventilator, eventueel ook bruikbaar als verwarmingstoestel op vriesdagen, meer nuttig is.
Zet er een tijdschakelaartje tussen, want dat toestel hoeft ook niet 24 uur per dag de luchtcirculatie op gang te houden en een thermostaat voor de verwarming.
Ik heb hier drie kassen met vorstgevoelige planten en heb nooit problemen met te hoge luchtvochtigheid.
zaterdag 10 oktober 2015 - 18:19
olijfboom@mediterra plants

Olijfboom@mediterra plants

Ik heb dit vorige jaren ook gedaan met een luchtontvochtiger en dat lukte zeer goed nu is het een nieuw toestel waar ik de luchtvochtigheid digitaal moet op instellen en het toestel schakelt automatisch in en uit vandaar dat ik me afvroeg op hoeveel % ik hem zou instellen. Verwarming is in beide serres ook met thermostaat en extra licht is met tijdschakelaar.

Grtjs
zaterdag 10 oktober 2015 - 20:33

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon