menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Sundaville met spint help

Maybritt

Maybritt

Beste tuinliefhebbers en experts,

Mijn sundaville staat voor de winter binnen in de huiskamer (max 20,5 garden Celsius, helaas geen koudere kamer beschikbaar in ons appartement). Hij heeft t de hele winter nog goed gedaan, rustig maar groen en vol. Nu merkte ik laatst spint (zag minuscuul kleine beestjes lopen en er zaten fijne webben bovenop de plant). Heb de plant vervolgens onder de lauwwarme douche gezet en tot twee maal toe goed afgespoeld met de straal (verdeeld over de dag), nu zie ik ze langzaam weer verschijnen (dus wellicht toch niet goed genoeg afgespoeld) en vallen de bladeren er gestaag maar regelmatig af (ook worden ze geel, maar er vallen ook groene af).

Wat kan ik doen? Ben niet echt voor sprayen met middelen (heb een biologisch middel maar heb er slechte ervaringen mee). Zou ik de plant al buiten kunnen zetten? Het koelt nog wel af snachts tot onder de 10 graden Celsius. De plant zou dan wel enigszins beschut op t terras kunnen staan, maar ja ook niet ideaal en goed hè?

Ik hoop dat jullie me advies kunnen geven zodat ik deze mooie plant kan behouden.

Alvast dank!
woensdag 19 februari 2014 - 15:59
hanninkj

Hanninkj

Als hij echt onder de spint zit dan zijn er twee mogelijkheden of de plant met het juiste middel behandelen of weggooien. Mijn ervaring is dat je spint serieus aan moet pakken en zelfs meerdere keren!

Ton
woensdag 19 februari 2014 - 19:13

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon