menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hydrocultuur

Ga naar meest recente reactie

Knorrie

Knorrie

Heeft iemand al ervaring met hydrocultuur voor kamerplanten? Op mijn werk zijn er geen planten en ik wil graag een plant op mijn bureau. Natuurlijk ga ik zoals iedereen ook eens op verlof en ik wil niet bepaald iemand vertrouwen om mijn plant te verzorgen. Daarom dacht ik aan hydrocultuur. Ik heb nog een scheutje van een plant op mijn vorig werk, die nu groot genoeg is om al nieuwe scheutjes van te nemen. Volgens mij is die ideaal voor dit soort dingen.
Ben je verplicht om voor hydrocultuur speciale bloempotten aan te schaffen? En kan iemand mij de naam geven van de plant, de mijne heeft wel witte vlekken op het blad?

Tropische Planten & Kamerplanten

dinsdag 16 augustus 2011 - 11:09
xerofyt

Xerofyt

naam van de plant: Philodendron scandens
Zeer goed als kantoorplant met hydrocultuur.

Groet,
Xerofyt
dinsdag 16 augustus 2011 - 11:39
PeterW

PeterW

Als hij zilverkleurige vlekjes heeft dan gaat het om de Scindapsus pictus 'Argyreus'. Je hoeft voor hydrocultuur geen speciale potten te kopen, je moet alleen de waterstand in de gaten kunnen houden, dus een metertje zou wel makkelijk zijn.
dinsdag 16 augustus 2011 - 16:11
Knorrie

Knorrie

Dit is mijn plant....
(hopelijk is de afmeting van de foto goed..)

Tropische Planten & Kamerplanten

dinsdag 16 augustus 2011 - 19:30
PeterW

PeterW

Dit is een Epipremnum aureum. Een heel sterke plant, als hij veel licht krijgt worden z'n bladeren immens.
woensdag 17 augustus 2011 - 13:15
Knorrie

Knorrie

Bedankt.

Ik vraag me soms af hoe jullie het doen, al die latijnse namen onthouden, ik ben soms al blij als ik ze kan uitspreken
woensdag 17 augustus 2011 - 15:44

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon