menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Sanseverias

Ga naar meest recente reactie

Merel

Merel

Zijn alle soorten sanseveria's even goed om het zuurstofgehalte in huis op te krikken, of zijn er soorten die er beter in zijn?

Grtjes, Merel
dinsdag 11 januari 2011 - 17:57
Pieter

Pieter

Ik dacht dat Sanseveria vooral nuttig kon zijn door schadelijke stoffen uit de lucht te halen. Als dat waar is of niet laat ik nu in het midden. Wil je een plant die veel zuurstof produceerd, koop dan een groene plant die heel snel groeit. Of gewoon af en toe het venster openzetten, nog beter
woensdag 12 januari 2011 - 16:51
linkin711

Linkin711

Of gewoon af en toe het venster openzetten, nog beter

Als je dan midden in een stad woont....al die uitlaatgassen...

Mischien eens een chamaedorea elegans proberen??
Groeit snel(soms zéér snel) is mooi en niet te moelijk in verzorging....

Ik heb er zelf ook enkele staan ,eigenlijk een zeer grote +- 1.60 en dan enkele kleintjes die ik uit de moederplant haal...

6 jaar geleden gekocht als dwergje van 50 CM voor nog geen 3 Euro
woensdag 12 januari 2011 - 17:37
Debby

Debby

Hoi hoi, als je luchtzuiverende planten zoekt, de spathyphillum is er zeker een. En deze hoeft niet in de volle zon te staan, alsook komen er in het contrast van de grote glanzende donkergroene bladeren helderwitte bloemen bovenuit steken.

en @linkin711, een chamaedorea elegans groeit snel en niet moeilijk in de verzorging? Ik heb een flinke klus al aan het in leven houden van deze palm. hihi. Of zou ik een bonsai-variant hiervan hebben?
donderdag 20 januari 2011 - 23:01
Merel

Merel

Bedankt voor jullie uitleg!

groetjes Merel
donderdag 20 januari 2011 - 23:11
Debby

Debby

Hallo Merel,

de sanseveria heeft zeker ook luchtzuiverende eigenschappen hoor. Als je googelt op 'sanseveria luchtzuiverend' vind je zeker interessante dingen.

Groetjes Debby.
donderdag 20 januari 2011 - 23:33
linkin711

Linkin711

@debby

geen probleem ermee ..groeit als kool!!

Regelmatig krijg ik ook zaden van de plant die ik dan in de pot gooi ,met zeer veel kleintjes tot gevolg ....
vrijdag 21 januari 2011 - 19:18

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon