menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Albizia van korea

Ga naar meest recente reactie

loucka

Loucka

Weet iemand waar ik zaden kan bekomen van Albizia uit Korea (koraiensis albizia)
Die is veel beter winterhard en draagd eens zoveel als de Albizia julibrissin
Kan iemand mij daar aan helpen,ik wil er steeds voor betalen

Grt
donderdag 26 augustus 2010 - 17:35
maurits1

Maurits1

Je zal je geluk moeten beproeven in Amerika of Azie. Zaden worden voor zover ik weet niet verkocht, maar in Amerika staan wel een paar Coreanas in de arboretums.

koraiensis albizia is de verkeerde naam het is korean albizia of albizia coreana

Tropische Planten & Kamerplanten

zaterdag 28 augustus 2010 - 11:45
loucka

Loucka

Hebt u daar soms een adres van,zodat ik naar daar kan mailen.
zaterdag 28 augustus 2010 - 22:41
maurits1

Maurits1

Nee helaas niet

De boom stond in het arboretum van JC raulston, maar is daar gekapt wegens een zogenaamd redesign program. Ik weet het niet zeker maar vermoed dat hij in het nationale arboretum van washington staat.

Als ik u was zou ik googlen op de koreaanse naam: : 왕자귀나무
dan komt u namenlijk wel veel resultaten tegen.

zaterdag 28 augustus 2010 - 23:04
loucka

Loucka

Begin augustus in de weekeind krant van de Gazet van antwerpen 7 a 8 augustus zou er een bericht gestaan hebben over de koriaanse albizia.Het was van een man uit Belgie die deze had staan in zijn tuin.Je kon er naar gaan kijken.
Ik heb dit van geburen horen vertellen die op reis waren,en die dat gelezen hadden.Maar de krant was s'anderdaag verdwenen door de kuisploeg
zaterdag 4 september 2010 - 19:37
maurits1

Maurits1

misschien staat het artikel ook wel in het archief van de internet site van de gazet van antwerpen. Anders kunnen we er even een mailtje heen sturen. Misschien dat de eingenaar van deze boom ons wel kan vertellen waar je hem kan kopen.
zondag 5 september 2010 - 10:49
loucka

Loucka

Ik ben al in het archief op zoek geweest,maar ik kan het niet vinden.Ik heb nogeens bij de buren gaan horen,en zei vertelde mij toch dat dit op het weekend van 7,8 augustus 2010.De Gazet Van Antwerpen in de katern van de weekend krant.
Ik ga toch ook nogeens proberen te zoeken,als u het mocht vinden.Laat u mij dan iets weten.Ik zal het ook doen

Groetjes
maandag 6 september 2010 - 00:20
loucka

Loucka

Goedendag

Ik heb met de krant geschreven(GVA),en die zouden mij het artikel van de slaapboom Albizia doorsturen met de post
Zodus nog een paar dagen wachten
maandag 6 september 2010 - 11:28
maurits1

Maurits1

Wat leuk dat je hebt gedaan! Zou je mij dat artikel als je hem binnen hebt ook willen doorsturen.

Oja... palma verda in erica (NL) heeft de albizia coreana verkocht in het verleden, misschien kan je het daar eens proberen.
maandag 6 september 2010 - 16:39
loucka

Loucka

Hoy
Hier ben ik weer terug.Ik heb eerst gevraagd aan die man of ik het adres mocht doorgeven aan tuinforum.En hij ging er met akkoord.Hier kunt u de Koriaanse Albizia bestellen
Johan Possemiers - Eyndovensteenweg 119 in Brecht Tel; 03/3130281. Wel na 5 u bellen.Je mag ook zeggen dat ik jullie op de hoogte gebracht heb.(Dit hoefd niet)

Tropische Planten & Kamerplanten

maandag 13 september 2010 - 00:27
maurits1

Maurits1

Hallo Loucka

Hardstikke bedankt voor de informatie. Weet je wel zeker dat het over de albizia coreana gaat omdat er nog veel meer albizias uit korea komen (ernst wilson, duraz, tropical dream).

Ik zal eens contact opnemen met Johan.

Nogmaals bedankt voor de informatie,

Mvg,

Maurits
maandag 13 september 2010 - 10:29
maurits1

Maurits1

Ik heb vandaag contact gehad met Johan, maar het gaat om de Albizia tropical dream. Dus niet de Albizia coreana.

De tropical dream is zeker ook de moeite waard, het is een rijke bloeier die goed winterhard is.

Nogmaals bedankt voor alle info.

Groetjes maurits
maandag 13 september 2010 - 14:40
loucka

Loucka

Dat was een kleine moeite,en er zijn nog mensen die daar naar op zoek zijn.
Zeg maar kent u de Albizia Tinkle Bell's,naar het schijnt zou dat ook een mooie
zijn.Ook volledig wintervast en heeft van gele tot witte bloemen.
dinsdag 14 september 2010 - 00:41
maurits1

Maurits1

Ja ik ken deze. Hij werdt vroeger verkocht door kwekerij Hulsdonk. Ik weet niet waar je hem nu kan kopen, misschien wordt hij ook wel verkocht onder een andere naam? Ik zal wel eens wat research doen.

Zodra ik meer weet dan laat ik het gelijk weten.

dinsdag 14 september 2010 - 00:43
u857287

U857287

hallo

wij hebben thuis een kleine albizia rosea in de tuin staan, op dit moment nog meer struik dan boom, want zijn oorspronkelijke stam is 2 jaar na mekaar doodgevroren en momenteel is één grote tak onderaan uitgekomen, toch al zeker een dikke duim dik en hij is ongev. 2 meter hoog.
graag had ik een goede tip zodat hij dit jaar eens goed de winter doorkomt, hij staat in het rozenperk achter een beukenhaag en bloot aan de oostenwind. Gewoon met vliesdoek indraaien ?

Dank bij voorbaat.

Met vriendelijke groeten

Lieve
zondag 17 oktober 2010 - 16:38

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon