menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Fuchsia welke soort is dit

Ga naar meest recente reactie

Paronoto

Paronoto

[afbeelding verwijderd niet-https]
maandag 26 juli 2010 - 21:10
jumperke

Jumperke

Paul,

Onder de Fuchsia's heb je duizenden soorten.
In Moorslede is er een kwekerij die 2500 soorten dacht ik aanbiedt. Een naamloze plant op naam brengen is dan ook onbegonnen werk...
Wij hebben hier thuis 150 verschillende soorten Fuchsia's, + dan nog stekken van de oudere planten en je ziet er soms bloeien waarvan je denkt dat die sprekend op een andere lijkt. Soms vraag ik me af hoe ze die uit mekaar halen? Volgens mij kunnen ze die in de kwekerijen zelfs niet uit elkaar halen......
Dus ik vrees dat je weinig zal geholpen kunnen worden

jerko
maandag 26 juli 2010 - 21:19
Rita1960

Rita1960

Paul,

Helaas heeft Jerko gelijk. te veel soorten om te kunnen determineren.

maar.. gelet op de hoeveelheid knoppen, de knopvorm de bloemvorn, dubbele rokken en het blad (donker groen) zou het wel eens de zeer populaire en makkelijke soort "Dollar Princess" of ook wel genoemd "Dollar Prinzessin" kunnen zijn.

groetjes,

Rita
maandag 26 juli 2010 - 21:54
Paronoto

Paronoto

Ik heb deze soort al jaaaaren buiten staan, achter de hoek van mijn serre, uit de wind en in de ochtendzon.Ik doe daar zeer weinig aan,ze zijn winterhard, ik snoei ze pas in het voorjaar wanneer de eerste nieuwe takken aan de voet verschijnen. Het hele oude gedeelte blijft er gewoon op staan, de hele winter en schermt aldus de plant af van "winterwind". "Dollar Princess"...mooie naam! Merci Rita
maandag 26 juli 2010 - 22:03
Rita1960

Rita1960

mooi dat ze ook buiten kunnen blijven staan, ik ga het dit jaar eens proberen met een paar van deze soort..

heel eerlijk?? ze komen als eerste na de winterstop weer in het blad en bloeien ook als eerste.. maar heb ze nog nooit buiten gelaten

mss weer een winterharde soort erbij???

maandag 26 juli 2010 - 22:10
jumperke

Jumperke

Idd Paul,

Vele Fuchsia's zijn ook winterhard en kunnen heuse struiken worden!
Je kan ze ook zaaien, daar komen dan verschillende, prachtige andere variëteiten uit, die je op hun beurt een nieuwe naam kan geven ;-p.
Wat dacht je van 'Paul's Vlam' ofzo? Haha

jerko
maandag 26 juli 2010 - 22:12
jumperke

Jumperke

mooi dat ze ook buiten kunnen blijven staan, ik ga het dit jaar eens proberen met een paar van deze soort..

heel eerlijk?? ze komen als eerste na de winterstop weer in het blad en bloeien ook als eerste.. maar heb ze nog nooit buiten gelaten

mss weer een winterharde soort erbij???

Rita, niet alle Fuchsia's zijn winterhard.
In de kwekerijen geven ze dit wel aan of ze winterhard zijn of niet. Diegene uit de magellanica-familie zijn zowiezo winterhard!

jerko
maandag 26 juli 2010 - 22:16
Rita1960

Rita1960

Rita, niet alle Fuchsia's zijn winterhard.
In de kwekerijen geven ze dit wel aan of ze winterhard zijn of niet. Diegene uit de magellanica-familie zijn zowiezo winterhard!

Hi Jerko,
daar was ik al zo'n 20 jaar geleden achtergekomen een hele dikke nachtvorst en 500 planten en zo'n 100 soorten kapot gevroren.
Als ik er nu nog aan terug denk word ik weer verdrietig..

groetjes,

Rita
dinsdag 27 juli 2010 - 10:43
braze

Braze

Hoi allemaal .

zoals reeds door jerko aangegeven is het arsenaal kuip/kamerfuchsia ,s
ongekend groot .
maar het arsenaal fuchsia ,s is daarentegen beperkt ook bij kwekerijen
je zou eens kunnen informeren bij fuchsia Kwekerrij GOMMER
WWW. GOMMER .NL als dat niet werkt kijk ik wel verder in mijn favorieten
of ik nog wat heb .
wat je trouwens kunt proberen www EXOTEN CENTRUM.be
anders www.klerx.nl .


Gr

cuno alexander .
dinsdag 27 juli 2010 - 20:10

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon