menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vliegenval

Ga naar meest recente reactie

bowie27123houvanjou

Bowie27123houvanjou

Ik wil graag de venus vliegenval maar wil weten hoe ik die moet verzorgen!
ik heb alle sites al bekeken maar kan iemand mij een overzichtelijk schema laten zien wat ik moet doen en wat ik kan verwachten?? wanneer hij dood gaat en hoe het in de winter moet

b.v.d
woensdag 24 februari 2010 - 17:43
printemps

Printemps

Hartelijk Welkom op dit forum

Die planten houden is en zeeeer grote uitdaging
Ik slaag er niet in om ze langer dan 1 seizoen te houden
Ze moeten ook regenwater hebben,soms is dat een probleem om daar aan te raken als je zoals ik toen op een appartement woonde
Een paar keer met water van de kraan en de plant is kapot,helaas
Ik waag me er niet meer aan

Sorry voor deze info waar je niet veel aan hebt

mvg
woensdag 24 februari 2010 - 17:53
britt

Britt

Hey

Ik heb al een paar jaar venus vliegenval en het is niet zo moeilijk om ze tehouden , het belangrijkste is het water en de grond je moet ze altijd regenwater geven NOOIT ander water er zit teveel kalk in , en de aarde moet gewassen tuff zijn , ik heb een een pot van ongeveer 40cm doorsnee en die staat bijna vol plantjes , tijdens de winter zet ik ze mijn serre als het vriest goed inpakken met noppenfolie , ik ben gisteren gaan kijken en ze hebben de vorst overleeft ? en ik de zomer staan ze graag in de zon ze mogen ook in de serre blijven staan ik zet een schaal onder mijn pot en daar mag altijd (in de zomer) waterin staan het zijn moerasplanten .
Als je nog iets wil weten dan help ik je graag
woensdag 24 februari 2010 - 18:04
britt

Britt

Hey, Ik ben hier nog eens als je geen regenwater hebt kan je het eens proberen met flesen water en naar het schijnt is spa het beste (als je het er voor over hebt om duur water aan je planten tegeven )


Groetjes van een FAN
woensdag 24 februari 2010 - 18:08
kristof_P

Kristof_P

Britt,

ze zijn matig winterhard, ze kunnen dus best wel wat kou aan. ik had ze hier buiten aan de vijver tot de winter van 08/09. die was er teveel aan....


gr
Kristof
woensdag 24 februari 2010 - 20:57
lanne

Lanne

Er is heel wat info op het internet te vinden over vleesetende planten - ook verschillende forums waar je alles kan terugvinden of vragen .Regenwater is zeker onmisbaar - ook een vochtige atmosfeer en heel veel licht .Sommigen beweren zelf dat het regenwater best niet van een sjingel dak komt ,omdat dit nog stoffen kan afgeven die niet zo goed zijn voor de planten .Er moeten zo weinig mogelijk onzuiverheden in zijn , dus nog beter rechtstreeks opvangen .
groetjes
Lily-Anne

http://forum.droseravzw.org/default.asp
donderdag 25 februari 2010 - 07:40
xride1

Xride1

Mijn zoon heeft er al enkele 3 jaar op zijn slaapkamer staan, deze krijgen enkel water uit de kraan omdat hij de moeite niet kan nemen om beneden water te gaan halen, ze staan elk jaar mooi in bloei.

D.
donderdag 25 februari 2010 - 13:47

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon