menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bananenplant

Ga naar meest recente reactie

pedro

Pedro

Beste tuinliefhebbers,
Ik ben sinds ruim 2maanden in het bezit van een bananenplant , nu 1.50m hoog.
Ik heb deze verplant in een grotere pot in gecomposteerde grond met wat kalk en koemestkorrel,
er ziin nu zelfs 5 scheuten bijgekomen.
MIJN PROBLEEM:
de blaren scheuren worden deels bruin zoals papier,enkel het laatste blad is mooi groen maar dit
is dus maar tijdelijk.Ook soms bij een nieuw blad is een deel niet ontwikkeld ,dun bruin papier.
Hier in mijn buurt staat een groep planten in volle grond,alle blaren zijn mooifris groen.
Hoe kan ik ook dit resultaat bereiken?
Mijn leverancier kan mij wel de soortnaam niet bevestigen.
Dank bij voorbaat

maandag 21 augustus 2006 - 17:19
jdcoster

Jdcoster

Staat die mooi-fris-groene soms niet wat meer beschut en uit wind?
maandag 21 augustus 2006 - 18:16
Fons

Fons

Probeer erachter te komen welke soort banaan ge hebt,indien de prijs niet te hoog lag in het een gewone banaan die in de huiskamer kan gehouden worden, heeft bruine tekeningen op de bladeren. Als de plant buiten staat worden door de wind de bladeren gescheurt, de reden van dorre bladeren ken ik niet maar als dat dateert van tijdens de hitteperiode is het bladverbranding door de zon niet uitgesloten.Kuipplanten in pure zelfgemaakte compost zetten is niet aan te raden wegens geen gegevens van de samenstelling compost , kan zelfs de oorzaak zijn van bladverdroging.

Groetjes Fons.
maandag 21 augustus 2006 - 22:26
CPWim

CPWim

Het bruin en doorschijnend worden van een deel van jonge bladeren is meestal te wijten aan het overbemesten van pas verpotte planten. Normaal gezien kan je een banaan niet overbemesten, maar dat geldt maar voor voldoende bewortelde planten. Pas verpotte planten moet je eerst wat tijd gunnen om te settelen voordat je er kruiwagens verteerde koemest op mag kappen.
woensdag 20 september 2006 - 23:26
pedro
zondag 24 september 2006 - 10:30

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon