menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

HELP! Tuin ontwerp ideeën

Ga naar meest recente reactie

teuntje93

Tekst aangepast

Teuntje93

De tuin willen we graag aanpakken volgend jaar. Kunnen jullie mij helpen met ideeën voor een nieuw ontwerp? De tuin ligt op het Zuid-Westen en het is al snel erg warm in de tuin. Er is weinig wind, omdat de tuin bijna geheel ommuurd is. Ook is het huis snel erg warm, doordat het moeilijk is om de zon weg te houden van de schuifpui / raam van de uitbouw.

Hebben jullie ideeën hoe de tuin het best in te delen? Ik vind het erg moeilijk om alles een plek te geven. De tuin is smal. Daarnaast het zon probleem, ik zou het enerzijds misschien jammer vinden om een overkapping aan het huis, aan de schuifpui te doen, vanwege lichtinval. Anderzijds verbergt dit wel het lelijke plaatmateriaal dat aan de pui is gemaakt. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen en ik zo tot een mooi ontwerp kan komen!

Ik heb het volgende wensen lijstje:
-Overkapping voor een loungeset
-Schuurtje voor fietsen / kleine werkbank
-Wegwerken lelijke loods van 3m hoog met groen
-Mogelijkheid tot wegnemen zon op de pui en raam uitbouw
-De schuifpui is door de aannemer lelijk weggewerkt met plaatmateriaal, dit liefst wegwerken
-Groene tuin

Tuinaanleg & Onderhoud

dinsdag 13 juni 2023 - 21:37
teuntje93

Tekst aangepast

Teuntje93

Vanuit het midden van de tuin, de schuifpui te zien. Daarnaast het witte plaatmateriaal om de schuifpui te zien. Dit moest omdat anders het hele huis gestuct moest worden en dit zou erg duur zijn.

Tuinaanleg & Onderhoud

dinsdag 13 juni 2023 - 21:38
teuntje93

Teuntje93

De schuurtjes gaan er nog af. Deze zijn oud en er ligt asbest op.

Tuinaanleg & Onderhoud

dinsdag 13 juni 2023 - 21:38
teuntje93

Teuntje93

Raam van de uitbouw is hier te zien. En de lelijke schaduwdoeken :P

Tuinaanleg & Onderhoud

dinsdag 13 juni 2023 - 21:42
tinekebeck18

Tinekebeck18

Ik ben met scrollen op jouw vraag uitgekomen en vraag me af of jullie al een plan hebben bedacht? Ik zou sowieso wat bestrating uit je tuin halen en eventueel toch die overkapping aan de schuifpui voorzien. Eventueel een soort pergola met schaduwdoek of klimplanten.
woensdag 14 februari 2024 - 22:06

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon