menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Aanleg gazon

Ga naar meest recente reactie

Jipka

Jipka

Ik heb op 24 april een nieuw gazon gezaaid na reeds vele rampzalige pogingen. Ik heb niks aan het toeval overgelaten en heb het oude gras verwijderd, compost onder de grond gestoken, gefreest, bemest en dan pas gezaaid en aangerold. Nu vraag ik mij af of bijgevoegde foto een reeds afdoende resultaat is voor de tijd die er nu reeds overging? Mij lijkt dit niet. Vele kale plekken, niettemin ik daar ook wel licht gras zie schieten... Komt dit nog goed of reeds weer bijzaaien? Heeft natuurlijk al veel (eigelijk té veel!) geregend waardoor ik denk dat misschien al wat graszaad verdwenen is... Wat is jullie idee hierover?

Tuinaanleg & Onderhoud

woensdag 19 mei 2021 - 17:55
deHaan

DeHaan

Geef het tijd, dan komt het goed.
woensdag 19 mei 2021 - 20:51
MartinGroen

Tekst aangepast

MartinGroen

Mijn buurvrouw had bijna hetzelfde probleem. Op het internet kwam ik toen deze pagina tegen. Ik hoop dat hier iets instaat waar je iets aan hebt... https://mygo.nl/gazon-aanleggen
donderdag 20 mei 2021 - 08:50
PeterC

PeterC

Ik heb op 24 april een nieuw gazon gezaaid na reeds vele rampzalige pogingen.

Waarom ging het bij de vorige pogingen mis? Wat soort bodem heb je in je tuin?
donderdag 20 mei 2021 - 17:34
Jipka

Tekst aangepast

Jipka

Bedankt MartinGroen, ik bekijk het even...

@ PeterC:
Da's een goede vraag
Maar dat is nu ook de reden waarom ik niks aan het toeval overliet bij het zaaien, om eventueel dingen te kunnen uitsluiten als 'mogelijks probleem'. By the way: ik heb zandgrond...

Even kort schetsen: ik zaaide de voorlaatste keer in oktober vorig jaar. Geen compost of niks toegevoegd. Had PH van de grond getest en deze was uitstekend om gras te zaaien! Doch begin dit jaar zag ik dat niet meer goed te komen. Kreeg op veel plekken een soort geelachtige kleur en op de duur stond daar bijna niks van gras meer.

Zodoende dit jaar het gras (dat nog niet diepgeworteld zat) eraf gehaald, gefreest,... zoals hierboven beschreven.
Ik denk persoonlijk dat ik niets meer kon doen dan dat ik nu heb gedaan. Jawel: grasmatten
Maar persoonlijk blijf ik liever trouw aan het gewone graszaad...
donderdag 20 mei 2021 - 22:02

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon