menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Compleet verwaarloosd gras

Ga naar meest recente reactie

Noortje81

Noortje81

De tuin bij ons nieuwe huis is door de laatste bewoners flink verwaarloosd. Zij hebben er twee jaar gewoond. Daarvoor was het een mooie siertuin die de mensen duidelijk met veel aandacht en tijd hebben aangelegd.
Echter. De stukjes “gazon” zijn compleet overwoekerd met paardenbloemen en dat andere spul wat erop lijkt maar nu bloeit (met enorme penwortels), er zit meer onkruid dan gras in en verder heel veel droge kale plekken.
Toen we er kwamen was de boel geheel bruin en verdord. Begin dit jaar hebben we ook nog weinig kunnen doen omdat het huis zelf voorrang had. Daarnaast een tweede kindje geboren

Nu vraag ik me af wat een goede aanpak is. Ik trek er regelmatig een stuk onkruid uit maar het is zóveel werk en het heeft weinig zin als je het daarna zo laat, het groeit zo weer dicht.
Heeft het überhaupt zin om eerst zoveel mogelijk te verwijderen, wortels en al? Of gewoon alles eruit en frezen/ploegen, bodem verbeteren en dan zaaien?

Spuiten? (we willen geen roundup oid gebruiken)

Hellup! Ik weet er zo weinig van!! Het is een flinke tuin, perceel ruim 650m2 (niet allemaal gras natuurlijk)

Groetjes Noor

Tuinaanleg & Onderhoud

dinsdag 23 juni 2020 - 10:24
Noortje81

Noortje81

Nog een foto

Tuinaanleg & Onderhoud

dinsdag 23 juni 2020 - 10:26
Noortje81

Tekst aangepast

Noortje81

Oké Dankuwel

Ik denk wel dat er >40% onkruid en kaal is, dus opnieuw beginnen maar..
het is droge zandgrond randje Veluwe
dinsdag 23 juni 2020 - 23:55
Tuinprins

Tuinprins

Volgens mij zijn die gele bloemen geen paardenbloemen maar een soort havikskruid. Komt vooral voor op droge zandgrond.

Gegroet, de tuinprins
donderdag 25 juni 2020 - 04:46
Noortje81

Noortje81

Ja zoiets ja, ik had ook al door dat het geen paardenbloem is. Biggenkruid? Nou ja onkruid is het zeker
zaterdag 27 juni 2020 - 22:40

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon