menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Rij sporen gras

Ga naar meest recente reactie

Janneke78

Janneke78

Hoi hoi, Ik heb een probleempje met mijn gras. Hoe krijg ik deze sporen er het makkelijkst uit? Op sommige plekken is het gras erg diep ingereden, ik denk 10-15cm. Het zijn 2 sporen van een hoogwerker die 1x heen en 1x terug door de tuin is gereden met het drassige weer enkele weken terug.

Omdat ik in een bosrijke omgeving zit, en een grote tuin heb is het geen optie om graszoden te leggen. Ik wil dit eigenlijk zelf oplossen om de kosten te drukken. Hoe pak ik dit aan? (ik heb een groene vingers ????)


Tuinaanleg & Onderhoud

zondag 5 april 2020 - 12:42
LT

LT

Asfalteren...
zondag 5 april 2020 - 13:04
Janneke78

Janneke78

Uhm oké????. Maar das denk ik ook duur en met die bordjes met rode rand en 60 lijkt me dat meer storend????????

Maar ff serieus
zondag 5 april 2020 - 13:24
Marei

Marei

Wat een geweldig probleem!!!
Daar verbleekt het Corona virus bij......toch!!!!





zondag 5 april 2020 - 13:27
Janneke78

Janneke78

Uhm oké, mijn fout, ik ben nieuw hier, ik dacht dat dit een tuin forum was.

Excuses


zondag 5 april 2020 - 13:36
Marei

Marei

Tuurlijk, dit is ook een tuinforum! Maar dit "probleem".....in deze situatie......terwijl het leven voor iedereen min of meer stilstaat; sorry, 't was nèt even iets te veel!

Vul die sporen op met wat grond, dat gras groeit daarna waarschijnlijk wel dicht, strooi er anders wat graszaad in.
zondag 5 april 2020 - 13:43
pplakke

Tekst aangepast

Pplakke

Wat ook een optie is als in dit filmpje. De zode uitsteken en dan opvullen. En zode terug leggen. https://www.youtube.com/watch?v=dRASaVoq1O4
Eventueel als de zode er uit is. Met de riek nog even in de put prikken en lichtjes oplichten zodat het terug wat dieper losgemaakt is. Want verdichting is nooit goed maar volledig krijg je dat niet weg op die manier. Maar het is beter als niets.
zondag 5 april 2020 - 14:23
Janneke78

Janneke78

Dat lijkt mij ook de beste optie.

Bedankt voor je reactie Pplakke!


zondag 5 april 2020 - 14:39
Carib

Carib

Een riek of spitvork in de sporen steken en even flink wiebelen om de grond onder de vastgereden plek weer wat los te maken en daarna wat egaliseren met grond met compost.
Ons gazon was vol met sporen van een tractor met stobbenfrees en ik heb het zo behandeld. Na een paar weken zag je er niks meer van.

zondag 5 april 2020 - 17:08
Janneke78

Janneke78

Bedankt voor de tip Carib
zondag 5 april 2020 - 21:22

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon