menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wild gras?

Ga naar meest recente reactie

belluci

Belluci

Hi Tuinliefhebbers,

Al vele vragen over wild gras op dit forum en hierbij nog één. Twee jaar geleden hebben we onze tuin laten leggen (grasmatten). Sinds dit voorjaar heb ik veel 'harde sprieten' in het gras en deze sprieten groeien met name horizontaal en komen verderop in het gras omhoog.
Iemand enig idee of dit wild gras is en wat ik hier tegen kan doen? Totale gazon is 400m2 en er zit echt heel veel. Ik ben al bijna 2 weken bezig met handmatig weghalen maar dat is ondoenlijk....

Groet & dank voor de reacties alvast,

Michael
maandag 11 juni 2018 - 23:51
belluci

Belluci

Ging iets mis met uploaden, hierbij de foto

Tuinaanleg & Onderhoud

maandag 11 juni 2018 - 23:57
belluci

Belluci

En nog een...

Tuinaanleg & Onderhoud

maandag 11 juni 2018 - 23:59
belluci

Belluci

Laatste

Tuinaanleg & Onderhoud

dinsdag 12 juni 2018 - 00:00
Ken M

Ken M

Ik denk dat handmatig verwijderen de enige optie is, een chemisch product zonder de rest van het gras te doden bestaat niet denk ik.
Wat je kan proberen is voor het maaien, met een hark door het gras te gaan waardoor het 'horizontale wilde gras' hoger komt te staan en je meer kan ervan kan wegmaaien.
Zorgen dat het gras geen zaad maakt door het vaak te maaien kan misschien ook wat helpen.

Ken
dinsdag 12 juni 2018 - 00:08
remoras

Remoras

Ik heb er ook enorm veel last van.
Ik ben er met een verticuteerhark doorgegaan want dat wild gras blijft erin haken. Niet altijd maar je krijgt al veel mee.
Er is echt wel heel veel. Mijn gazon ziet er niet meer uit. Veel kale plekken want heb veel wild gras uitgertrokken.

Heb gisteren dan toch maar eens met de verticuteermachine doorgegaan. Het mooi groen gazon ligt er nu maar zielig bij. Heb opnieuw gezaaid, maar al het wild gras is zeker nog niet weg.

Ik heb al bijna zin om alles weg te doen om gewoon nieuwe matten te leggen.
dinsdag 12 juni 2018 - 19:46
belluci

Belluci

Hi Remoras en Ken,

Same here .
De oppervlakte is simpelweg te groot om het handmatig te kunnen bijhouden; dat is niet te doen. Echter, nieuwe matten aanleggen is ook geen garantie. Heb ik 2 jaar geleden gedaan waarbij het er nu al weer vol mee zit.....

Lijkt dat ik mn ambitie voor 'The Perfect Lawn' maar een beetje moet bijstellen.

Groet,

Michael
woensdag 13 juni 2018 - 17:12

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon