menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Onkruid

Ga naar meest recente reactie

promileke

Promileke

Kan iemand me zeggen welk onkruid dit is en joe best verwijderen men tuin staat er vol van

Tuinaanleg & Onderhoud

woensdag 2 augustus 2017 - 11:21
Joukje Smeding

Joukje Smeding

Ja die is lastig. Een geel klavertje. En ik ben bang dat deze ook lekker wil zaaien. Dus wil je hem kwijt dan voor de bloei snoeien. Anders blijf je kweken.
woensdag 2 augustus 2017 - 11:37
satomi

Satomi

Oxalis corniculata, gehoornde klaverzuring. Het lijkt veel op klaver.
woensdag 2 augustus 2017 - 11:59
Joukje Smeding

Joukje Smeding

Nog beter Satomi.
woensdag 2 augustus 2017 - 12:57
Pouketie01

Pouketie01

Tussen de dolomiet groeit die hier ook, een echte pest om manueel te verwijderen met zijn lange uitlopers. Ook benieuwd naar een definitieve oplossing om die uit te roeien.
woensdag 2 augustus 2017 - 13:05
Joukje Smeding

Joukje Smeding

Heet water is te proberen Pouketie. Mits er niet andere planten vlak naast staan.
woensdag 2 augustus 2017 - 13:09
krissie

Krissie

Volgens mijn broer gaat het kapot door het te besproeien met azijn .
Maar alleen bij warm weer en in de volle zon .
woensdag 2 augustus 2017 - 13:35
LT

LT

Eenvoudig te verwijderen met bv een schroevendraaier. Heeft een penwortel. De schroevendraaier goed diep langs de penwortel in de grond steken, even wat los wrikken en dan voorzichtig in zijn geheel uittrekken. Net hetzelfde als bijvoorbeeld een paardenbloem.
woensdag 2 augustus 2017 - 14:00
satomi

Satomi

Heet water werkt als een zonnetje! Iedere dag loop ik nu even naar buiten als het theewater heeft gekookt. Geen klaverzurinkie meer te zien!

Het effect blijft ong. een week - en als de zon flink schijnt langer. Als je het dan steeds in de border uitsteekt of daar waar het kan ook met heet water werkt ben je er zo vanaf....tot de vogels weer zaad aan de poten hebben hangen of het bij een nieuw plantje in de pot zit.
Geeft niks, heet water genoeg!
woensdag 2 augustus 2017 - 15:00
Pouketie01

Pouketie01

Aan heet water heb ik nog niet gedacht wel azijn op gespoten deze voormiddag, zal hopelijk helpen dan.
Met een schroevendraaier geraak ik er heel moeilijk door de dolomiet die er in dikke lagen ligt!
Bedankt voor de tips!
woensdag 2 augustus 2017 - 15:19
Joukje Smeding

Joukje Smeding

Ik had op pinterest nog meer tips gezien. Zelfs wodka. En zuiveringszout. Kijk maar op onze site. Bij tips en trucs.
woensdag 2 augustus 2017 - 15:52
sugar

Sugar

Is trouwens erg lekken,Oxalys, perfect om in een salade te mengen
woensdag 2 augustus 2017 - 23:01
Tuinprins

Tuinprins

En als je dat dan combineert met zevenblad en heermoes dan houdt je hardnekkige onkruiden binnen de perken


Gegroet, de tuinprins
donderdag 3 augustus 2017 - 08:25
Polplastron

Polplastron

Die tip van die wodka gebruik ik ook; af en toe een glas en je ziet al heel wat minder onkruid ...

Met die Oxalis heb ik hier intussen al gedeeltelijk leren leven; de tuin is te groot en het ding te ver uitgebreid om het goed te kunnen bestrijden. Manueel verwijderen gaat enkel op de goed bereikbare plekken en gif is geen optie om verschillende reden.

Ik houd het dus maar bij wodka! Schol!

Groeten,
Pol
maandag 14 augustus 2017 - 14:17
Pouketie01

Pouketie01

Ik heb hier azijn gespoten en moet zeggen dat alles weg is
maandag 14 augustus 2017 - 16:04
Polplastron

Polplastron

Azijn spuiten gaat mij wat ver, maar als hier de theeketel of de koffiezet ontkalkt wordt, moet een mens toch ergens blijven met dat warm water met azijn in?! Op het tuinpad naast het huis heb ik wat overschotten gekapt op de Oxalis die daar groeide en intussen is die daar volledig weg.
Toch ga ik niet structureel beginnen met azijn spuiten, maar misschien kan mijn tip nog mensen helpen.
zondag 24 september 2017 - 10:46
pplakke

Pplakke

azijn werkt zeker tegen alle onkruid maar is nog slechter dan glyfosaat.
toen ik dat gebruikt heb als vervanger van glyfosaat 4 jaar geleden .
waren er geen mierenhoopjes meer te zien tussen de voegen.
slakken veranderde in dode keuteltjes.
en zelfs het onkruid zaad verteerde kapot want er kwam weinig onkruid op nadien.

zo had ik bijna het zelfde resultaat als met zapper wat ik voordien gebruikte.
maar dan spreek ik over 50 flessen azijn die ik aanleng met water.
en uitgiet met de broes over de klinkers.
toen wist ik het niet maar azijn is normaal verboden als verdelger.
en als je ziet wat ik beschrijf is dat maar juist ook.

de realiteit is dat klinkers die onkruid vrij zijn.
bijna altijd met schadelijke producten zijn behandeld .
anders zou je constant mensen zien wieden en dat zie je amper.

zondag 24 september 2017 - 11:37
satomi

Satomi

Haha, dus met wodka, sporadisch hier en daar azijn op het pad en kokend heet water komen we al met al een heel end. Ik gebruik op de oprit ook wel eens baking soda, natriumbicarbonaat. Daarna een beetje water erover - of het moet gaan regenen - en weg gaat het onkruid.
maandag 25 september 2017 - 12:06

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon