menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wel of niet sproeien

Ga naar meest recente reactie

Loesieloe

Loesieloe

Wat zal ik doen?
Afgelopen vrijdag is ons gazon ingezaaid in de veronderstelling dat het dinsdag of woensdag wel zou gaan regenen. Nu heb ik de voorspellingen erop nageslagen en blijkt de kans op regen tot met volgend weekend nihil.
Ons is afgeraden om te gaan sproeien omdat het gras dan niet diep genoeg zou gaan wortelen, maar om het nu nog een week of twee zo laten liggen lijkt mij ook geen goed idee...
Wat is jullie advies?

zondag 15 april 2007 - 19:44
deHaan

DeHaan

Je kan het rustig zo laten liggen, het zaad maalt er niet om.
zondag 15 april 2007 - 20:09
sylvain

Sylvain

Beste Loesiloe of wel rustig laten liggen of wel sproeien maar dan elke dag ,
ikweet ook niet hoe groot het stuk gras is want als het groot is kost het geld aan water,;
En ze geven de eerste acht dagen geen drup wateren dan wordt het risico wel groot voor gazon zaad,en dat is ook niet goed koop ik zou besproeien groetjes en dag
dinsdag 17 april 2007 - 20:04
Loesieloe

Loesieloe

hoi Sylvain,

het stuk is ongeveer 17 bij 17 meter.. en we hebben een volle regenwaterput....
morgen dan toch maar gaan sproeien denk ik, anders zitten we misschien nog een maand tegen een saaie bruine vlakte aan te kijken...

groetjes
donderdag 19 april 2007 - 00:24
sylvain

Sylvain

Ik denk dat ge het beste gaat benevelenge moet nu de grond niet onder water zetten maar ik zou het doen Loesieloe want ze geven niets regen en zelfs zondag over de 25 graden niet wachten is noch geen twee are en als het er op stat en het regent dan zal uw gras ook door groeien groetjes en dag
donderdag 19 april 2007 - 04:48

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon