menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Rode beukhaag

Ga naar meest recente reactie

Azoz

Azoz

Hallo,

ik heb enkele maanden geleden een bestelling geplaatst bij een lokale plantenhandelaar voor een 25-tal haagplantjes 'rode beuk' maat 60/80 op blote wortel. Ik heb toen niet echt geïnformeerd naar de prijs, moest ik wel gedaan hebben.

Nu zijn die planten beschikbaar en mag ik die gaan afhalen. De handelaar deelt mij mee dat die € 2.50 per stuk kosten.

Nu lijkt mij dat heel duur, of heb ik het mis? Wat is een gangbare prijs voor dit soort haagplantjes?
(ik heb al even geïnformeerd bij een grotere plantenhandel, wat verderaf en die kan ze mij aan € 1.15 aanbieden per stuk!!!)

Word ik nu afgezet of ligt het ergens anders aan?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Azoz
donderdag 14 november 2013 - 11:15
minouke

Minouke

Je moet ze eens ter plekke gaan vergelijken.
Misschien zijn de duurdere mooier, beter vertakt enz.

gr
Chantal
donderdag 14 november 2013 - 15:11
satomi

Satomi

Rode beuk is altijd wat duurder dan de groene, al lijkt €2.50 wel wat prijzig. Als ik de prijzen online zo bekijk, liggen die over het algemeen gelijk met wat u aangeeft of ze zijn nog duurder. Ik vond 1 kweker in NL die een stuk goedkoper is maar, zoals al gezegd door Minouke, misschien zijn het mooiere planten die u aangeboden zijn.
donderdag 14 november 2013 - 16:46
sugar

Sugar

Voor rode beuk en gezien de kleine hoeveelheid planten lijkt me dat toch niet zo verschrikkelijk duur. Rode beuk opkweken wordt steeds moeilijker ...
donderdag 14 november 2013 - 20:43
Tuinprins

Tuinprins

Ik vind het aan de prijzige kant.

Prijs is al een aantal jaren aan het dalen vanwege de overproductie.

Kwaliteit van de planten kunnen we op afstand niet beoordelen.


Gegroet, de tuinprins
donderdag 14 november 2013 - 22:23
Azoz

Azoz

Bedankt voor de reacties. Ik denk dat ik gewoon ga proberen een wat betere prijs te krijgen dan die 2.50. Dan zie ik wel wat de verkoper zijn reactie blijkt te zijn...

Groetjes

Azoz
vrijdag 15 november 2013 - 09:14
Tuinman65

Tuinman65

Bij aankoop van beuken is vooral de goede beworteling van belang.
Beuken zijn nu eenmaal niet de gemakkelijkste planten om te verplanten.
Ook de beroepsernst van de kweker speelt een grote rol.
Ik heb in Zundert ooit bij zonnig en winderig weer beuken ONAFGEDEKT zien vervoeren.
Krijg zo'n planten maar eens aan de groei.
Een beukenwortel 20 minuten bloot stellen aan zon en wind is meestal fataal.
Leo
vrijdag 15 november 2013 - 23:32
satomi

Satomi

Leo, de meeste mensen hebben er geen idee van dat de dunste en kleinste worteltjes als eerste hun werk moeten gaan doen en dat DIE nou net ook als eerste uitdrogen.

Bovendien is het ook nog eens zo, dat velen er geen zin in hebben om een goede sleuf te graven die diep èn breed genoeg is om die bos wortels die er meestal aan zit in kwijt te kunnen; hoe vaak ik niet de vraag heb gehad of ze er niet een flink stuk af mochten knippen.... En dan hebben we het nog niet over te diep planten etc..
maandag 18 november 2013 - 13:40
pplakke

Pplakke

ik heb photinia red robin maat 40/50pot 5 euro het stuk betaald.
welke haag zou in het duurste van al zijn ?
maandag 18 november 2013 - 21:37
Tuinman65

Tuinman65

En daarom doen wij ons best om mensen raad te geven hé Satomi.
Al wordt dat toch niet door iedereen gewaardeerd.
Wie een toont aan mij hoort hier niet thuis vind ik.
Leo
maandag 18 november 2013 - 23:33
sugar

Sugar

pplakke, ik heb in mijn vorige tuin een haag met Magnolia grandiflora uitgeprobeerd. 50 EUR per plant (ik had er wel maar 6 nodig)
dinsdag 19 november 2013 - 06:06
Azoz

Azoz

Hallo iedereen,

even ter info, ik heb uiteindelijk mijn plantjes aan € 2.00 per stuk gekregen. Ze zagen er inderdaad ook een stuk beter uit dan de goedkopere planten die ik elders had gezien.
Intussen zitten ze goed en wel in de grond...

Groetjes

Azoz
donderdag 12 december 2013 - 16:27

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon