menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Riet-siergras-bamboe

Ga naar meest recente reactie

Scheyt

Scheyt

Beste, kan iemand mij vertellen om welke soort het hier gaat?
Achteraan op de foto.
heb achteraan m'n terras 3 dergelijke bloembakken van 1m² in de grond en wil hierin een riet-bamboe-grassoort dat mooi rechtop staat en zeker niet te fel woekert! Misschien is er iemand die er een goed alternatief voor kent?
Gr

Tuinaanleg & Onderhoud

woensdag 5 september 2012 - 01:14
Esem

Esem

Het lijkt me sterk op Miscanthus sinensis.

Gr Eddy,
woensdag 5 september 2012 - 10:45
Dermontjelle

Dermontjelle

Kan je misschien een duidelijkere foto posten, de Agaphantussen herken ik maar de grassen dat kan zo van ver vanalles zijn?


Groeten Jelle
woensdag 5 september 2012 - 22:57
Dermontjelle

Dermontjelle

Esem het is niet Miscanthus sinensis, het blad op de foto is al veel breder dan Miscanthus sinensis


Groeten Jelle
woensdag 5 september 2012 - 22:59
Tuinman65

Tuinman65

Dit is Miscanthus giganteus. Heeft een nieuwe naam , floridulus maar ben niet zeker.



Leo
woensdag 5 september 2012 - 23:38
charelke

Charelke

Miscanthus x giganteus is volgens mij hoger,deze wordt eveneens al droog gebruikt als alternatief voor een hernieuwbaar energiegewas voor allerlei doeleinden zoals warmte-energie,elektrische energie en ethanolproductie om motoren aan te drijven. Wordt ook olifantengras of prachtriet genoemd.
groetjes
Charelke
donderdag 6 september 2012 - 10:27
Eniavaswen

Eniavaswen

Zou het miscanthus sinensis Gracillimus kunnen zijn?
vrijdag 7 september 2012 - 10:09
Esem

Esem

Zoals ik al schreef,MISCANTHUS SINENSIS maar ze vragen wel een betere foto omdat ze het niet kunnen zien, maar dat het geen miscanthus zou zijn zien ze dan weer wel??????

vrijdag 7 september 2012 - 13:12
Scheyt

Scheyt

Bedankt aan iedereen voor de vele reacties! Echt SUPER tof!! Een betere foto is spijtig genoeg niet mogelijk... dit is de beste foto die ik heb kunnen vinden. Ik kan de foto misschien nog vergroten.
Alternatieven voor het siergras-riet zijn natuurlijk ook altijd welkom! Moet niet per se dit siergras zijn. Het breed blad vinden we wel mooi, het mag ook vooral niet woekeren, en moet mooi rechtop blijven staan! Het zal uiteindelijk ook wel niet continu in de volle zon staan, wel groot gedeelte van de dag, de achterkant van het gewas zal tegen een omheining komen te staan.

Tuinaanleg & Onderhoud

vrijdag 7 september 2012 - 14:17
tuinarchitect1982

Tuinarchitect1982

Beste, het gaat hier om de Miscanthus sinensis zoals de voorgaande al hebben beschreven.
Mocht u toch even iets anders willen, kan ik u de Pennisetum setaceum aanraden. Deze soort is prachtig van kleur (rood) en vormt een echte eye-catcher in de tuin. LET WEL
Deze soort is niet winterhard. Dus onderstoppen of verplaatsen naar vorstvrije plaatsen is aangeraden.

Alvast succes

Nog vragen?
URL GEBLOKKEERD

zondag 16 september 2012 - 19:11

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon