menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Gras

Ga naar meest recente reactie

condor86

Condor86

Hoi allemaal,

We hebben begin juni graszoden gelegd, nou vraag ik me af of ik nog iets moet doen voor het onderhoud nu de herfst steeds dichterbij komt. De matten zijn oop een goed gevoede ondergrond gelegd.

En misschien hebben jullie ook nog tips wanneer ik kalk , voeding en dergelijke moet geven, wil het nl wel mooi groen houden.

Alvast bedankt weer

Evelyn
zondag 22 augustus 2010 - 20:11
Eniavaswen

Eniavaswen

Hoi Evelyn

Volgens mij kan je het dit najaar wel zo laten. In het voorjaar zou ik misschien wel wat organische meststof geven. En dan kan je eventueel in het najaar extra kalk geven.

Veel succes

Groetjes Karen
maandag 23 augustus 2010 - 10:46
lam

Lam

Hallo Evelyn,
Jammer dat je er geen grondsoort bij hebt gegeven.
Mijn advies is geef nog een kleine bemesting met een meststof waar weinig stikstof in zit, wel fosfaat en kali in ruime mate.
Dan kan het gras met enige reserve de winter in, het kan nog heel goed in augustus of de eerst week van september.
De kali, maakt het gras sterk, en voorkomt uitwinteren.
Daarnaast geeft het een mooie kleur aan het gras.
Groeten, Lam
dinsdag 24 augustus 2010 - 22:11
Kater

Kater

Ik kan me voor 100% vinden in de raad van lam.
Het gras wordt hierdoor nog wat dikker en krijgt een voorsprong in de volgende lente.

Vraagje voor liam:
Is er een nadeel/voordeel of is het nutteloos als er toch een normale hoeveelheid stikstof in zit?
Ik gebruik namelijk dezelfde meststof (normale hoeveelheid stikstof) in het voorjaar als najaar.
Deze met minder stikstof is bij ons in de buurt goedkoper. Bij onze grasmat komt dat toch op ±20 Euro, die ik in het najaar kan uitsparen.
zondag 29 augustus 2010 - 00:21
lam

Lam

Een reaktie op de vraag(en ) ,
Een voordeeel is het niet veel N ( stikstof), het bevorderd namelijk de groei, die nu niet meer zo nodig is.
Een weder vraag is , over welke mengmest hebben we het ?
Ik ben niet zo prijsbewust daar in , om dat bepaalde meststoffen duur zijn en soms hard nodig zijn.
Zelf gebruik ik helemaal geen kunstmest op mijn gazon, ik werk met Gazon AZ en bloedmeel als aanvulling.
Groeten ,
Lam
dinsdag 31 augustus 2010 - 22:08

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon