menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

WEL of GEEN kaartje laten staan

Ga naar meest recente reactie

prinsesje

Prinsesje

Hallo,

Graag ontvang ik je mening over het volgende onderwerp.

Is het nu wel of niet "done" om het planten eticket te laten staan als je een nieuwe plant heb gekocht en deze in je tuin plant ?
Ik ben zo aan het twijfelen ik heb alle kaartjes bewaard de ene week steek ik ze bij de plant omdat het denk ik zo hoort . De andere week haal ik ze juist eruit...ik twijfel zo.....

Ben benieuwd hoe anderen hiermee omgaan.

Groet,



Prinseske
maandag 2 augustus 2010 - 13:51
anderleven
maandag 2 augustus 2010 - 14:00
anderleven

Anderleven

Dat gezichtje is om de grote twijfel van onze prinses of het well done is.....

en de twijfel of het wel zo "hoort"om de kaartjes wel of niet bij de planten

te zetten. Wat een probleem zeg, je doet toch wat jezelf het beste vindt.

Wat een onzekerheid, had ik niet gedacht van prinses.

vriendelijke groet
maandag 2 augustus 2010 - 14:26
prinsesje

Prinsesje

Hi,

De meeste eticketjes zijn kei groot en omdat ik het idee dat mijn rozen gaan knallen en iedereen wilt weten wat het is heb ik ze er maar bijgezet....
Maar dan ben ik wel zo´n muts dat ik het dan overal wil bijzetten dus bij een simpele BUXUS staat nu ook zo´n loeigroot eticket " buxus" alsof men dat niet ziet.....
En gisteren na het bekijken van het overzicht had ik ineens het idee alsof mijn stadstuintje meer een tuincenter-look begon t ekrijgen en toen sloeg de twijfel toe.
Niet alle eticketen zijn even groot om weg gemoffeld te worden maar ik vind het wel een strak plan om ze misschien wat bij de stamplant te zetten...thanks !




Prinsesje
maandag 2 augustus 2010 - 15:28
anouk

Anouk

Hoi Prinsesje
je moet kijken wat jij zelf er van vind de een zet of hangt ze aan de plant en de ander legt ze weg in een doosje of in de schuur of wat dan ook zodat je toch nog kijken kijken wanneer je snoeien moet bv.
ik heb het verschillend bij de een wel en bij de ander niet mijn ervaring is dat ik ze na een tijd toch kwijt ben als ik ze er bij steek of want dan ook door een storm of winter,
misschien het beste om ze weg te leggen.
als je ze te groot vind,
keus is aan jou zelf of je het mooi of makkelijk vind om ze er bij te hangen .
dat is voor iedereen verschillend.
gr an
maandag 2 augustus 2010 - 20:28
mjohanna

Mjohanna

knip een foto van je plant zet daar een naam bij en sla dat ergens op of druk af.
en moffel de etiketjes zo onzichtbaar mogelijk weg of maak allemaal dezelfde zodat het meer een eenheid is. Ik vind die grote met foto erbij gekleurde etiketten die mensen aan hun struiken laten zitten oerlelijk.
Maar dat is inderdaad nog altijd beter als alle namen niet meer weten,
dus bij twijfel ? toch maar laten staan?
maandag 2 augustus 2010 - 21:13
Rita1960

Rita1960

zelfs ik gebruik nog naamplaatjes of je het dan ook wilt noemen. met al die fuchsia soorten en andere kuipplanten. ook in de moestuin en in de bloementuin heb ik ze staan. maar wel zo onopvallend mogelijk. en wat een ander er van vind??


't is mijn hulpmiddel om de juiste namen erbij te houden

groetjes,

Rita
maandag 2 augustus 2010 - 21:17
rialle

Rialle

Ja hoor, ik ook! Zonder namen erbij ben ik verloren...... Ja ja Alzheimer light noemen ze dat. Maar zonder flauwekul, ik heb bij heel veel kaartjes staan, vooral bij nieuwe planten. Zo leer ik ook de namen en na een tijd heb ik dan bij veel dingen geen kaartje meer nodig.
Ik heb wel extra van die kleine plastic kaartjes gekocht om zelf de naam op te schrijven met stift of potlood (dan kun je het weer uitgummen voor een volgende keer). Die steek ik dan aan de rand vd pot of dichtbij de planten in volle grond, en ze storen helemaal niet.

Groetjes Rialle
maandag 2 augustus 2010 - 21:35
Stefan70

Stefan70

Ik heb zelfs mijn zoontje en mijn hond een naamkaartje opgespeld !

Groetjes

Stefan
maandag 2 augustus 2010 - 21:51
jamssen

Jamssen

Ik gebruik deze ze komen helemaal uit Amerika ( en zijn helemaal in.)(met de 1000 stuks met een aantal mensen gezamelijk besteld)
Mijn andere ettikketen vedwenen wel eens door de vogeltjes, maar deze krijgen ze niet uit de grond ze zijn 25 cm lang.
[afbeelding verwijderd niet-https]
Maar alleen bij mijn hosta's (anders staat mij tuin vol met roestvrijstaal) de rest van de planten heeft een klein steek ettikket met een nummer dat weer in mijn 'papierwerk' verder staar beschreven.

groetjes mlouise

sorry maar ik kon het even niet laten de naam paste precies erbij
maandag 2 augustus 2010 - 23:43
jamssen

Jamssen

Je ziet de meeste alleen in de winter en bij de kleine soorten hosta's bij de andere groeit de plant er overheen en zie je er nog weinig van in de loop van het seizoen.
Maar ik weet van de winter tenminste wel waar er een staat en waar ik in het voorjaar niet op moet gaan staan.( is in het verleden wel vaker gebeurd)
En mij stoort het niet.

groetje mlouise
dinsdag 3 augustus 2010 - 01:12
Stefan70

Stefan70

Je kan ook mooie grote stenen nemen(bvb beach pebbles) en daar de naam op schilderen met een fijn penseel of alcoholstift en die (al dan niet ondersteboven)aan de voet van de planten leggen.

Groetjes


Stefan
dinsdag 3 augustus 2010 - 08:15
prinsesje

Prinsesje

Thankxxxx voor de tips allemaal !

Ik ga ze weghalen zodra ik weer over mijn fotocamera beschik. Die foto druk ik dan af en steek ik in een soort plakboek met naam + toenaam erbij.
Goede tip zat hierover ertussen.....
dinsdag 3 augustus 2010 - 10:43
Eniavaswen

Eniavaswen

Ik had in mijn vorige tuin een schriftje waar ik alles in op schreef, maar ik verplantte zo vaak iets dat ik er na een tijdje niet meer aan uit kon.
Nu ben in van plan om een database te maken met een plan waarop je kan doorklikken en zo weet wat er in de border staat. Is wel wat werk, maar aangezien ik ook graag wat 'klooi' op de computer, denk ik dat het wel leuk zal zijn. (En dan kan ik nog een hele hoop plantinfo erbij opslaan.)
dinsdag 3 augustus 2010 - 14:48
renate67

Renate67

Ik zet het naamkaartje altijd achter de plant,
meestal zijn die grote tegenwoordig van plastic, ik duw ze gewoon een heel eind de grond in (meestal staat naam bovenaan) als de plant dan groeit zie je die kaart al snel niet meer, en als ik rest informatie nodig heb trek ik kaart even uit grond, lezen en terug zetten.
renate
woensdag 4 augustus 2010 - 15:26
dendrodan

Dendrodan

mijn naam plaatjes bij in winkels gekochte planten staan achter mijn planten vast gezet tussen de scheidings draad. Maar trek ook foto's van de planten want dat achterkleinkind van naast mij en soms ook mijn dochtertjes trokken vorig jaar ieder label uit.
Een geluk toen stonden er nog niet veel planten
maandag 16 augustus 2010 - 22:13
cornelia

Cornelia

Zag laatst van die witte siersteentjes waar je op kon schrijven of van die semi ouderwetse bordjes (hebben lang bij de Xenox gelegen) Zelf doe ik alleen naamplaatje laten staan zodra ik meer dan 1 cultivar heb b.v. bij de geraniums of bij de Monarda's anders weet ik niet meer wie wie is. Verder stop ik alle labels in een schoenendoos. Schriftje en database op computer werd bij mij (ook) 1 grote puinhoop ivm spontane "kom-laat-ik-alles-eens-anders-zetten" acties.

Groeten
dinsdag 17 augustus 2010 - 08:24
jamssen

Jamssen

Aangezien ik 100 soorten hosta's heb staan is het heel hard nodig om deze naamkaartjes te plaatsen.
Er zijn erbij die lijken zoveel op mekaar ( en al helemaal in het voorjaar ), dat je ze echt niet uit elkaar kan houden.
De vogels of muizen pikken de kleine kaartjes en deze nieuwe zullen ze niet weg kunnen halen, zoals afgelopen winter gebeurde.
Als alles groeit zie je er ook niets meer van, dus voor mij geen probleem.


groetjes mlouise
dinsdag 17 augustus 2010 - 12:26

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon