menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bovenlaag nidagravel hoeveel cm

ADRFred72

ADRFred72

Ik heb onlangs op de batibouwbeurs nidagravelplaten gezien opgevuld met grind.

Ik vond dat dit er niet mooi uitzag daar ik nog de honinggraten zag van de nidagravel plaat (het grind lag op dezelfde hoogte als de plaat)

In hun documentatie wordt namelijk vermeld dat er ongeveer 1cm grind bovenop de plaat moet komen (dan zie je inderdaad niet die honinggraten).

Blijft die 1cm grind dan mooi liggen of met verloop van tijd ga je terug die honinggraten zien en moet je af en toe bijvullen??

Auto's die draaien op de oprit zouden toch die 1cm grind wegduwen??

Ik had graag eens een foto gezien van een oprit met nidagravel na een jaar bv en van dichtbij om te zien of je die honinggraten nu werkelijk ziet of niet??
Of indien er mensen zijn die dit al een jaar liggen hebben, wat is hun ervaring?

dank
donderdag 19 maart 2009 - 11:21
Karintje

Karintje

Hoi ADRFred, (of ist Fred?)

Hier een link, want deze topic is al eerder gestart

http://forum.tuinadvies.be/forum_topic.php?hid=6&sid=11&page=4&tid=19537

Deze foto's zijn van vorig jaar. Toen hebben wij onze oprit laten aanleggen met nidaplast en gravel/porfier.

Na een jaar (jouw vraag dus) kan ik zeggen dat alles deftig op zijn plaats is blijven liggen. De auto's duwen de gravel niet weg, de gravel is tot nu toe nie gezakt, dus de honinggraten zijn niet zichtbaar.
Waar ze af en toe wel es te zien zijn, is waar de autobanden staan, maar even met een borstel erover en ook dat is weer verdwenen!
Wij zijn er erg tevreden over en hebben nog geen minuut spijt gehad. Tis de investering waard

Grtz,
Karin
donderdag 19 maart 2009 - 12:08
ADRFred72

ADRFred72

Dank u voor je vlugge antwoord.

1cm erbovenop zal dus voldoende zijn.

Weet u soms nog welke granulaten jullie grind had?

Meestal spreekt men van 5/15.

15 is nog redelijk groot, niet?


nogmaals bedankt
donderdag 19 maart 2009 - 13:52
Karintje

Karintje

Hoi, hoi,

Ik zou het echt niet (uit mijn hoofd) weten hoe de granulaten van de porfier zijn!
Zal dat es moeten opzoeken

Grtz,
Karin
dinsdag 24 maart 2009 - 18:14

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon