menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Eerste tuinschets... Wie stuurt bij

Ga naar meest recente reactie

Tineke

Tineke

Ik ben nu al 5 jaar aan het neuzen in boeken, surfen op het net en aan het koekeloeren in de tuinen van jan en alleman, op zoek naar mooie planten. Nu, ik vind er hééél veel mooi tot gevolg ik maar niet kan kiezen welke. Bijkomend probleem is dat ik er nog steeds niets van ken en dat ik niet goed weet welke planten mooi samen passen en gemakkelijk zijn in onderhoud. Daarom heb ik een eenvoudig schetsje gemaakt in de hoop dat er hier wat liefhebbers zijn die me op weg kunnen helpen. Dus laat de tips en goede raad maar komen. Als ik grove fouten maak, mag je het me gerust zeggen.

We hebben een gewoon hedendaags huis en ik zou graag een rustige tuin willen, maar toch niet te strak. Ik ben een beginner dus liefst ook niet te moeilijke planten; ze moeten ook tegen een stootje kunnen want ik heb hier 2 jongens rondlopen van 2 en 3 jaar.
Ik zie heel graag bomen, maar helaas is onze tuin te klein voor een grote boom. De boom aan de haag zou een lichtdoorlatende kroon moeten hebben omdat ze anders voor teveel schaduw zou zorgen. De boom zou zo'n 10m van de gevel staan en het is niet de bedoeling dat de schaduw tot binnen valt. Welke is dan het beste: krulwilg / gleditsia / nog andere ideeën?
Wanneer kunnen we het beste planten?

Alvast bedankt

Weet niet of dit lukt:
[afbeelding verwijderd niet-https][afbeelding verwijderd niet-https]