menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Tuinprogrammas op tv wanneer

Ga naar meest recente reactie

Lorie

Lorie

Hallo
Weten jullie wanneer er tuinprogramma's op BBC of een Franse zender uitgezonden worden?

Ik kijk nu naar eenjte op Libelle TV en naar Groenland. De moestuin met Wim start pas in juni ...

Maar die programma's duren altijd zo kort.
Vandaar dat ik s op andere zenders ook zou willen kijken!

Thx.
woensdag 1 april 2015 - 19:34
minouke
woensdag 1 april 2015 - 19:40
molleke32

Molleke32

welk programma is dat op libelle tv? En welke dag?
woensdag 1 april 2015 - 20:15
Polplastron

Polplastron

Die is inderdaad goed, Minouke! (Het valt mij overigens op hoe "anders" dat Waalse programma is t.o.v. onze Vlaamse: het lijkt veel meer op de Engelse manier van programma's maken en is ook veel ecologischer. (Ik ben een beetje afgehaakt op de Vlaamse programma's)

BBC zendt o.a. Gardeners' World uit: elke vrijdag om 21:30, maar dezelfde uitzending is ook op zaterdag om 18:00 te zien. Op zondag om 7:05 wordt het ook uitgezonden, maar dan met een doventolk erbij (en dat verknoeit toch een beetje het beeld voor wie wel over twee goed functionerende oren beschikt! )

De afleveringen van BBC Great British Garden Revival worden momenteel niet uitgezonden, maar zijn/waren ook erg de moeite.

Hopelijk ben je er iets mee,

Groetjes,

Pol
woensdag 1 april 2015 - 20:20
minouke

Minouke

Hiervan kan ik echt genieten, je kunt de ganse serie bekijken op youtube (zie rechts voor meer video's)

https://www.youtube.com/watch?v=-bnY1Xo25WE&feature=related
woensdag 1 april 2015 - 21:19
Esem

Esem

Elke vrijdag avond van 9 u 30 tot 10 u is er op BBC2 het programma Gardeners World

Dit volg ik al meer dan 10 jaar.

Soms zijn er wel enkele uitzonderingen.

En het programma dat Chantal laat zien is met alan titmarsh tuinarchitect
Het ik destijds allemaal gezien, ook op BBC2

Gr Eddy
donderdag 2 april 2015 - 00:50
Patrikc

Patrikc

Ik ben zowat opgegroeid met Gardeners World en Geoff Hamilton. Het programma is nog steeds goed, ik kijk nog regelmatig, maar op de duur heb je wel dikwijls genoeg gezien hoe ze narcissen planten en sla zaaien...

Ik heb wel genoten van Monty Don French Gardens en Italian Gardens bvb.

Voor de rest sluit ik me aan bij Minouke en Pol
donderdag 2 april 2015 - 09:44
satomi

Satomi

BBC's Gardener's World is idd. HET programma om te volgen. Ook de moeite waard is The Beechgrove Garden BBC. Zij volgen het Schotse groeiseizoen. Het accent ligt daar wat meer op de moestuin en er worden veel basisvaardigheden gedemonstreerd. De siertuin wordt daar behandeld door tuinarchitect Chris Beardshaw. Hij heeft een aantal maal prijzen gewonnen, bv. bij de RHS Chelsea Flower Show. Een zeer sympathiek mens, naar mijn mening.

Als je ook BBC3 en BBC4 kunt ontvangen heb je meer mogelijkheden, evenals wanneer je een TV schotel hebt. Alan Titchmarsh heeft bv. op ITV "Britain’s Best Back Gardens" gepresenteerd.

Regelmatig googlen op "gardening on tv uk" voor de nieuwe programmas. Op You Tube staan ook oude afleveringen van de oude GW, Beechgrove, In the Garden etc. ---> A to Z Of TV Gardening (bbc). Even kopiëren en huppakee... Veel kijkplezier!!!
donderdag 2 april 2015 - 11:51
Lorie

Lorie

Dank voor jullie antwoorden!
Gardener's world staat ondertussen ook elke week geprogrammeerd!

@ Molleke. De vierkante meter moestuin op Libelle TV is op vrijdagavond ergens rond 18.15u dacht ik en heruitzending op woensdag.
Maar Libelle TV kan je enkel bekijken als je bij Telenet klant bent...

zaterdag 4 april 2015 - 11:00
molleke32

Molleke32

dank je wel lorie, ik ben idd telenet klant

zaterdag 4 april 2015 - 11:06
wilma*15

Wilma*15

Bedankt voor jullie tip want ook ik ben telenet klant.
Met Engels en Frans ben ik niet zo goed in.

Groetjes
zaterdag 4 april 2015 - 23:40

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon