menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vorderingen Myriam

Ga naar meest recente reactie

zuurtje

Zuurtje

Ik zit niet op facebook e.d. dus tast in het duister wat Myriam allemaal uitspookt in haar toekomstige riante onderkomen
zaterdag 8 november 2014 - 16:52
krissie

Krissie

zuurtje ,
ik zit ook niet op faceboek , maar volg haar op haar blog .
Typ in google zon en zweet in Frankrijk blog seniorennet in .
Daar schrijft ze ( bijna dagelijks ) haar belevenissen neer .

groetjes
Krissie
zondag 9 november 2014 - 13:03
zuurtje

Zuurtje

Ah! dank je wel Krissie
zondag 9 november 2014 - 19:49
krissie

Krissie

graag gedaan .
zondag 9 november 2014 - 19:54
svoffel

Svoffel

Ook bedankt Krissie,

Ga direct eens kijken naar haar blog want ben vol bewondering voor die 2.

maandag 10 november 2014 - 16:45
krissie

Krissie

en ....gevonden ?
maandag 10 november 2014 - 17:58
svoffel

Svoffel

Ja Krissie, was plezant om zo van alles te lezen over hun vorderingen.
Ze doen het uitstekend!

groetjes

maandag 10 november 2014 - 18:48
Paronoto

Paronoto

ik zit ook niet op faceboek "....

Maar best ook want er staat veel flauwe zever in ...ben er een korte poos in geweest uit "curiositeit" maar d'er is niet veel interressants aan
maandag 10 november 2014 - 20:36
svoffel

Svoffel

@ Parononto,


Facebook, voor mij is het wel goed, zo kan ik echte vrienden volgen die in het buitenland wonen of tamelijk ver van mij.
Met Facebook is het vooral kiezen wie je vrienden (heb er heel weinig) zijn en ja, wat je erop schrijft.

Als het echt iets privé is gaat er niks boven een telefoon.

groetjes

dinsdag 11 november 2014 - 09:25
erice

Erice

Ik volg ook de blog heel regelmatig. Geweldig wat daar allemaal tot stand komt

Em je hoeft niet te volgen met facebook.... je kunt ook appen en skypen natuurlijk.... regelrecht contact.....hartstikke fijn.....(vind ik tenminste)
dinsdag 18 november 2014 - 17:31
svoffel

Svoffel

Dag Erice,

Mag je zeggen dat die 2 er wat van kunnen he

Hoe gaat het met jou ondertussen is je schouder al beter?

groetjes


Simone
dinsdag 18 november 2014 - 17:41
Paronoto

Paronoto

appen en skypen .... Wadismedat allemaal Ik kan nu al nog met moeite volgen Apen die ken ik ...ik zie er alle dagen rondom mij ... Gelukkiglijk hebben ze kleren aan
dinsdag 18 november 2014 - 17:42
erice

Erice

Appen ... dat is tekst schrijven direct aan iemand met je telefoon en dat is gratis... Heel fijn als je bv familie en vrienden ook in het buitenland hebt.....Je vraagt of schrijft iets en degene die het op zijn telefoon hoort (ping....) kan (meteen) reageren.......
en
skypen, dat kun je gratis installeren op je computer en dan kun je spreken en ook kijken naar elkaar.... Dat is ook gratis "all over the world".... Dus 1000X beter dan de dure telefoon....

Je kunt je bloeiende of zieke plantjes laten zien en dan informatie vragen ofzo
Je kunt een nieuwe japon laten zien en vragen wat je vriendin ervan vindt....
Ik noem maar wat voorbeelden.......
dinsdag 18 november 2014 - 17:52
erice

Erice

Even off topic.... voor Simone, het is een jaar geleden, 30 oktober was het, en ik oefen elke dag in het zwembad en heb nog steeds twee keer per week fysiotherapie... maar het gaat stukken beter..... Mijn tuin is goed op orde.... hoewel ik moet zeggen dat ik een tuinman heb gevraagd om mijn heggen te knippen.....Hoge Cypressenhaag van een 100 meter lang bv en een 60 meter lange Laurier die te hoog en te breed werd .....Dat was net nog iets teveel en mijn kettingzaag mag ook alleen maar naar mij lachen.... maar werken nog niet, helaas.....
en bedankt voor je aandacht... Daar ook alles goed?
dinsdag 18 november 2014 - 17:56
Paronoto

Paronoto

Je kunt een nieuwe japon laten zien "

Oei...en ik heb me zjust ne nieuwe "pardessus" gekocht....nen blauwe....
dinsdag 18 november 2014 - 17:57
erice

Erice

Whats app is, geloof ik, de officiele naam
dinsdag 18 november 2014 - 17:57
erice

Erice

Misschien is een "verre" vriend of vriendin geinteresseerd in Uw nieuwe pardessus

dinsdag 18 november 2014 - 18:00
svoffel

Svoffel

@ Paul,

Graag een foto van je nieuwe pardessus


@ Erice, alles ok hier, we zijn klaar voor de winter, enkele m3 meters hout binnen gedaan om onze winterslaap. T'is bezig blijven tot de lente, maar dat zal wel lukken.

Je schouder dat is me toch wat, maar ben heel blij dat het al beter is. Het zal altijd een zwakke en gevoelige plaats blijven.

Groetjes

dinsdag 18 november 2014 - 18:43
erice

Erice

maar om terug te komen op Myriam in Frankrijk....... Daar wordt stevig doorgewerkt en heerlijk gekookt en alle perikelen met de beestjes....genieten is het om steeds weer de vooruitgang te lezen.......
dinsdag 18 november 2014 - 19:01
myriam56

Myriam56

goeie namiddag lieve mensen...ik ben helemaal beduusd van zoveel lieve letterkes .... heel erg bedankt voor zulke vriendschap !! Onzen auto staat in de garage de remlichten werkten niet meer...ik hoop dat de kosten meevallen !!.... de gang is aangesmeerd ( den eerste keer).... als alles daar in het wit staat beloof ik van nog eens foto's te plaatsen !!....zo ik ga nog wat verder doen zodat alles morgen goed droog is en ik de tweede keer kan plamuren !!..... ik hoop dat we den boven klaar krijgen deze maand !! maar het zal er met zijn voeten uithangen, veel gedoe met de mustang .... remorque terug brengen en nu natuurlijk nog de papierenwinkel afhandelen !!....We moeten wel altijd vlug terug zijn voor onze beestenbende, de poes blijft beneden die steekt zich altijd weg als ze gewaar wordt dat we naar belgie gaan iii en tenslotte is het niet niets zolang in den auto zitten ( ook voor de hondjes maar die begrijpen blijkbaar dat het niet anders kan..
De kiekens darentegen dat is wat anders.... ons enigste laat geboren kuiken is dood.... calimero is niet meer... het was een duvelke durft alles en hij heeft het bekocht met zijn leven !!....
De kippen mogen nu overal vrij rondlopen en die zijn zo ontzettend tam geworden , dat als ze mijn stem horen op het binnen terras ze met zijn zestienen allemaal aan het schuurdeurtje komen zitten om wat gebroken maiskes te krijgen, de lambik verongelukt zichzelf bekanst... echt aandoenlijk !! de vriendschap die je van de beestjes krijgt, zelfs den norsen buurman ( dus waar dat autokerkof is en de notenboom ) zijn parelhoenders( pendaars) komen af als die mijn stem horen en staan aan de anderen kant van den draad ook te scheelogen om wat lekkers te krijgen !!....;
Zo effekes naar boven ... want manneke lief zag dat er nog wat voorgebakken frietjes over waren van gisteren en heeft dus een mitraillette op het menu gezet !!

Tuinbabbel

woensdag 19 november 2014 - 16:06
svoffel

Svoffel

Coucou Myriam,

Ziet er weer een heel lekkere schotel uit!

Kan het me voorstellen met al die kippen die komen aanlopen, t'is een hele bende ondertussen.

Kijk al uit naar de fotokes. Was er nog tijd om van die prachtige stenen te maken voor tegen de gevel?
We zitten op het ogenblik aan zee en mogen genieten van de verschillende nuances grijs weer.

Minder plezant die problemen met de auto, ja, zo komt er dikwijls iets roet in het eten gooien he. Hoop voor jullie dat het geen te grote kosten zijn, dat doet altijd zeer die onvoorziene uitgaven.

Laat het jullie smaken en tot de volgende

groetjes

Simone
woensdag 19 november 2014 - 17:19
myriam56

Myriam56

Dag Simone.... ik had er een uitleg bij moeten geven, da's mijnen zuurkoolpot !! ik denk dat er zo een 15 kg witte kool inzit .... die omgetoverd wordt naar zuurkool !!

Tuinbabbel

woensdag 19 november 2014 - 18:58
svoffel

Svoffel

hihihihi, je ziet dat ik nog nooit zuurkool gemaakt heb

Dat zal nog even duren voor we smakelijk kunnen zeggen.

Nog een fijne dag
donderdag 20 november 2014 - 08:11

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon