menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Het 2e tuinjaar wat een verschil

Fiona

Fiona

Vorig jaar was mijn 1e tuinjaar, een hoop nieuwe planten gezet. O.a. Moerasspirea (Filipendula rubra "Venusta Magnifica"), moeraslobelia op een hoek die nogal nat was. Vorig jaar was de bloei van de moerasspirea er wel, maar ik vond het tegenvallen. Geen lange bloei en geen grote 'suikerspinnen'.
Hij moet nu nog gaan bloeien, maar hij staat al zeker een halve meter hoger dan vorig jaar!! Ongelofelijk! En héél vol qua blad, dit is dus wat ik in gedachten had, hihi. Blijkbaar moet je gewoon toch even meer geduld hebben.
Ik hoop op ook meer/grotere bloempluimen dit jaar!!

Ik ben ook benieuwd hoe mijn moeraslobelia (Queen Victoria) zich gaat houden, want die zijn ook bijna 3x zo vol als vorig jaar, alleen nog geen bloemstelen, dus kan er nog weinig over zeggen. Maar wat maakt één jaar veel verschil zeg!
Op de foto de moerasspirea, die volgens mij nog steeds de hoogte in gaat!

Tuinbabbel

maandag 26 mei 2014 - 13:08
Fiona

Fiona

Mijn nagelkruid staat trouwens ook héél hoog! Zou 50 cm hoog worden, nou kan er bijna een meter bij optellen denk ik, haha. Vorig jaar ook geen enkele bloem in gehad, vraag me daardoor af of het een tweejarige is of dat het kwam omdat het een nieuwe plant was. Volop blad, groeide goed, dat wel. Maar geen knopje te zien. Dit jaar, tjonge jonge! Ben er helemaal heppie mee!!

Tuinbabbel

maandag 26 mei 2014 - 13:11
hillie

Hillie

ziet er goed uit
maandag 26 mei 2014 - 15:36

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon