menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hoe papier besparen

Ga naar meest recente reactie

hildavw

Hildavw

We zijn toch allemaal natuurliefhebbers, of niet soms?

Bekijk deze video even en breng hem in praktijk waar papieren handdoeken voorzien zijn.

De natuur zal je dankbaar zijn.

groetjes

Hilda

http://www.medialaan.be/lifestyle/huis-tuin-keuken/voortaan-heb-je-maar-1-papieren-handdoekje-nodig.html?utm_source=website_guest&utm_medium=facebook
zondag 11 mei 2014 - 19:38
BOSVROUW

BOSVROUW

Inderdaad!!!!!!
maandag 12 mei 2014 - 10:58
Roeli

Roeli

Groot gelijk.
maandag 12 mei 2014 - 11:20
sirius

Sirius

Iemand dit ooit echt geprobeerd?
Met minder dan 2 geraak ik nooit aan droge handen hoor, en dan vallen de doekjes al uit mekaar. Misschien is het papier in Amerika dikker!

PS goed gekeken hoe die pippo zijn handen afdroogt? Die droogt niet eens tussen de vingers! proper is dat! (en slecht voor uw huid op de koop toe!)
Op die manier kom ik met een half blaadje toe!
maandag 12 mei 2014 - 11:22
zuurtje

Zuurtje

Handen goed afslaan inderdaad, de rest gaat door mijn haar, dat is pas zuinig toch?
maandag 12 mei 2014 - 11:29
Roeli

Roeli

Jij hebt ook gelijk, Sirius, maar we kunnen wel met minder toe.
Er wordt echt altijd te veel afgescheurd. ( het is immers gratis )
maandag 12 mei 2014 - 11:30
hildavw

Hildavw

Ik heb het daarjuist bij de dokter geprobeerd en het lukte!
maandag 12 mei 2014 - 13:02
sirius

Sirius

en waren je handen perfect droog? ook tussen de vingers?
maandag 12 mei 2014 - 13:30
cetinel

Cetinel

denk je nu echt dat als je handen een paar seconden niet poederdroog zijn,dat dat slechte hygiene is??
want zelfs als het wat oppervlakkig afgedroogd is duurt het maar kort eer ze vanzelf opdrogen aan de lucht.....
maandag 12 mei 2014 - 15:31
sirius

Sirius

als dat zo is dan heb je helemaal geen papieren doekjes nodig! komaan zeg!
maandag 12 mei 2014 - 20:24
cetinel

Cetinel

je hebt gelijk hoor...we hebben enorme hoeveelheden papier nodig,wie weet welke enge ziektes we anders gaan oplopen...
maandag 12 mei 2014 - 20:46
Polplastron

Polplastron

als dat zo is dan heb je helemaal geen papieren doekjes nodig! komaan zeg!

Goed handen wassen wil zeggen dat men een goede wrijfbeweging maakt met water waarbij elk deel van de handen wordt behandeld. Een test wees uit dat het gebruik van zeep slechts een klein voordeel opleverde en dat ontsmettende gels eigenlijk minder goed werkten dan gewoon wassen met water.

De wrijfbeweging is echter het belangrijkste. Omdat je nadien je handen nog afdroogt krijg je natuurlijk nog een extra wrijfbeweging. Echt noodzakelijk is deze echter volgens mij niet gezien je (bijna) alle verontreinigingen met gewoon fatsoenlijk wassen al weg zult krijgen.

Overigens leveren drogeluchtblazers een verhoogde groei van bacteriën na het handenwassen op. 't Is maar dat je het weet!

Gewoon een gezonde hygiëne is in elk geval voldoende. Men moet er niet in overdrijven. Die papiertjes leveren een meerwaarde, maar ik denk dat het al veel beter zou zijn als IEDEREEN zijn/haar wanden zou wassen na het toiletgebruik. In praktijk laat dat immers sterk te wensen over!

Groeten,

Pol
maandag 12 mei 2014 - 21:29
sirius

Sirius

Neen je hebt GEEN papier nodig om je handen af te drogen, 't is, zoals zoveel zaken, een moderne nood die geschapen is voor het "gemak"en iedereen danst er vrolijk in mee! maak er dan nog een "infotainement item over ttz 15 seconden boodschap en 5 minuten circus errrond en iedereen is verkocht! Die clown gebruikt, ja natuurlijk voor de show!, trouwens 5 of 6 papieren wat zijn boodschap behoorlijk ontkracht!
nu ja, doe maar!
maandag 12 mei 2014 - 22:30
wilma*15

Wilma*15

Het ligt er inderdaad aan hoe dik het papier is want ook daar zit veel verschil in.
Pas was ik in een bistro waar ze redelijk dik papier hadden en daar had ik inderdaad maar 1 vel nodig.
Echter vandaag was ik in een ontmoetingshuis waar ze papier gebruiken wat meer leek op vloeipapier.
Heel erg dun dus.
Heb het geprobeerd maar met dit papier was het echt onbegonnen werk om dit met maar 1 velletje te doen.

Maar ik probeer dat al jaren om maar 1 velletje te gebruiken maar zoals ik al aangaf lukt het me niet overal door te dun papier.

Groetjes
dinsdag 13 mei 2014 - 00:49
Patrikc

Patrikc

Eerst afschudden en dan onder mijn trui aan mijn t-shirt vind ik de meest hygiënische, de meest ecologische en de snelste afdroogmethode.
dinsdag 13 mei 2014 - 08:19
zuurtje

Zuurtje

Ook een Hollander zie mijn antwoord
dinsdag 13 mei 2014 - 11:46
minouke

Minouke

Zuurtje
je handen na het wassen goed afschudden en met je handen open naar buiten gaan... tegen dat je buiten staat zijn ze zo al droog. Misschien niet in de winter, nog niet geprobeerd.

............ maar ja mijn mama is een Hollandse (Belg geboren)
dinsdag 13 mei 2014 - 13:58
Patrikc

Patrikc

Ik sprak toch alleen over hygiënisch, ecologisch en snel, helemaal niet over zuinig of goedkoop

Groetjes uit België

Ook een Hollander zie mijn antwoord
dinsdag 13 mei 2014 - 15:15
Boerke

Boerke

Besparen,herbruiken?
Zie welke leuke tip ik op het werk gekregen heb vorige week. Ik zal het tonen met een foto.

Tuinbabbel

maandag 26 mei 2014 - 11:07
cetinel

Cetinel

kende ik al nah!

wel zelf nog nie in praktijk gebracht....
maandag 26 mei 2014 - 12:13
Boerke

Boerke

OK, zeg al niks meer (lol).
maandag 26 mei 2014 - 12:45

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon