menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Het zonneke geeft tuinkriebels

Ga naar meest recente reactie

baloe

Baloe

vandaag al eens in de hof getrokken.
Zwarte bes en appelbes uitgeplant en een check van de winterschade opmeten.
Een artishok is gesneuveld , maar voor de rest lijken de planten zich te herpakken.
De vlierbessen zijn al blad aan het maken
Het doet deugd om weer te beginnen
zaterdag 25 februari 2012 - 17:46
minouke

Minouke

't was alsof het lente was.
Maar durf nog niets doen in de border, ik zou meer beschadigen dan goed is.
Liefst nog wat wachten tot er meer te herkennen is, misschien hier en daar een paar planten kort snoeien.
Vandaag het huis eens heel goed verlucht... alle vensters open gezet en de vogeltjes horen fluiten.
Dan naar Jef Oreye geweest om een roos.

En morgen 2 rozen planten, 1 Bjorn Boy van Oreye en 1tje van Molleke en van hieruit nog ne dikke knuffel voor die mooie zachtgele onbekende.
Ze lijkt wel erg op The Pilgrim van Austin.

En nu maar hopen dat morgen nog zo een lentedag wordt.

Groetjes
Chantal
zaterdag 25 februari 2012 - 19:22
molleke32

Molleke32

Chantal, graag gedaan, maar het is geen gele he, tis deze die ik u cadeau gedaan heb
[afbeelding verwijderd niet-https]

Ik ga morgen ook mijn poustinia en bjorn boy planten

zaterdag 25 februari 2012 - 22:51
molleke32

Molleke32

Hij bloeit éénmalig in mei/juni, ruikt naar citroen en wordt ongeveer 2 meter
zaterdag 25 februari 2012 - 22:54
minouke

Minouke

oei, 't kan niet missen dat ik de foto niet meer vond 't gaat slecht zulle met mijn koppeke ik hoop dat het een fenomeen is van de lente want anders...
Dan vond ik een foto van een gele en dacht dat het die was... maimaimai toch

Ik voel de kriebels van de lente, weer direct na het opstaan toerke lopen in de tuin hier en daar wat aan de takjes gekrabd om te zien of ze niet dood zijn en toch enkele rozen waar ik niet veel hoop in heb.
Ik heb 15 Heritage staan waarvan er maar misschien een 3tal van overblijven.
Ook nog andere rozen vrees ik
Het vervelende is dat je op die plek niet zomaar weer nieuwe rozen moogt zetten...
Ik heb dat produkt dat je gekocht heb daarvoor nog nooit gebruikt, ik ga dat dan ook dan moeten kopen.

groetjes
zondag 26 februari 2012 - 08:03
molleke32

Molleke32

ja bij die rootgrow gaat dat geen problemen mogen geven als je dadelijk terug een nieuwe zet, ik heb dat vorig jaar ook gedaan en die struik doet het toch prima
ik ga hier ook wat in de tuin razen se, de vogeltjes tjilpen al volop se
zondag 26 februari 2012 - 08:50
minouke

Minouke

ja, ik ook alleen voor het moment is het nog grijs en lichte regendruppels.

Maar zoals Baloe het al zei de lentekriebels broebelen in ons lijf
zondag 26 februari 2012 - 09:53
baloe

Baloe

Hier lijkt de artichok (vorig jaar gezaaid) gesneuveld, maar die schijnt niet compleet winterhard te zijn ?
Hij was al goed op gang gekomen met het mooie weer net na nieuwjaar, maar de bladeren zijn helemaal verwelkt tot in het hart van de plant. ik weet niet of ik nog veel hoop moet hebben ?
De rozen (3 verschillende struiken) hebben het overleefd, mits wat zwarte takken. Ook in de Laurier (die de hele tijd heeft buitengestaan ) is wat vorstschade, maar de planten lijken het overleefd te hebben, de nieuwe knoppen botten).
Mijn zelf geente perenboom (ikke trots) heeft zijn tweede winter ook overleefd en komt op gang.
zondag 26 februari 2012 - 15:03
minouke

Minouke

Ben direkt naar mijne kardoen gaan kijken nu je van je artisjok spreekt... ziet er ook niet positief uit, ik zie geen groen en een stuk ziet er slijmerig uit in de grond.


Mijn zelf geente perenboom (ikke trots)

zou ik ook trots op zijn ... enten!!! ben al fier dat zaaien en stekken lukt en dan nog niet met alles
zondag 26 februari 2012 - 15:36
baloe

Baloe

Enten heeft echt iets magisch, maar ben gestopt met zelf enten en stekken van fruit. aleen nog wat rozen en andere sierplanten die ik stek of probeer te stekken

Mijn buurman heeft me dat geleerd en zorgt ook dikwijls voor het stekmateriaal. Hij gaat nu vooral voor zeldzame planten, maar ik hou het bij natuurgetrouwe soorten.

Ik heb nu een jonge fruittuin, maar na 5 appelaars, 3 kerselaars, kriekeboom, pereboom, noteboom, 12 hazelaars, 10 vlierbessen, 12 druivelaars (gestekt), vijgestruik, bessen (4 rode, witte, blauwe, 2 rode stekel, witte stekel, zwarte en appelbes, frambozen), 8 sleedoorns, bosaardbeien is alles aangeplant.... (daarnaast nog 80 aardbeienplanten in gewoon bed aan mijn groententuin).
zondag 26 februari 2012 - 16:05
minouke

Minouke

héhé dat is al een plantage
zondag 26 februari 2012 - 18:15
baloe

Baloe

lekkere plantage....
maandag 27 februari 2012 - 08:06
minouke

Minouke

ja dat wel, ik heb ook enkele maar bijlange niet zoveel.
rode bessen, 2 kersen,2 pruimen, 2appelaars
maandag 27 februari 2012 - 08:16

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon