menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Rosse woelratten

Ga naar meest recente reactie

marero

Marero

ik verklaar den oorlog aan die stinkaards
tis nog nie genoeg dat ze elk jaar weer 3/4 van mijn bollen opeten, ze graven ook gangen door mijn planten die dan staan te zieltogen omdat ze gene grond meer aan hun wortels krijgen
derjust weer ne azalea gered die deraan ging en wat vond ik??? ne gang door zijn wortels
tis dus nu oorlog, kvin mijn ouw valleke niemeer mor zogauw ik in ne winkel kom breng ik er een nieuwe mee en deze keer gaan ze deraan, niemeer verplaatsen naart andere eind vant dorp
tis oorlog nu[afbeelding verwijderd niet-https]
maandag 9 mei 2011 - 16:11
Angelo

Angelo

ik weet wat je bedoeld Marero !

Hier hetzelfde probleem, de oorlog is al lang bezig, de hond dus ook!

Een pest is het!

maandag 9 mei 2011 - 21:11
christine2

Christine2

Hier het zelfde probleem carex gras hele maal los
uit de grond.
De kat van onze gebuur zit in de tuin er naar te kijken
terwijl die woelmuizen langs de omheining maar zitten
te kruipen. En onze hond die zegt zekers foert ik leef
indereen ierdeen mag leven maar behalve konijnen.
maandag 9 mei 2011 - 21:44
renate67

Renate67

Ik heb hier door de hele tuin lange vrij grote gangen vaak horizontaal lopend zo´n 5-10cm onder de grond. Ik denk dat de doorsnede van de gangen zo´n 5cm is.
Zou dat ook van rosse woelmuizen zijn???
Ik heb ze een paar jaar geleden wel eens gezien, maar ik ZIE er nu nooit meer hier in de tuin.
We hebben een kat van 1 jaar oud die vaak op jacht is maar mn spitsmuisjes en libellen vangt.
Renate
dinsdag 10 mei 2011 - 00:49
Eniavaswen

Eniavaswen

'k Heb ook verschillende holletjes gevonden langs de schutting en in de kippenren. Verder nog geen last van gehad. Achter ons zijn wel massa's velden enzo, dus mss komen ze vandaar. Kan ik ze best meteen bestrijden? Of wacht ik nog wat af?
dinsdag 10 mei 2011 - 09:30
Polplastron

Polplastron

Gelukkig zitten ze hier niet want mijn vrouw is een rosse en dus heb ik een zwak voor alles wat ros is. Ik kan zelfs geen rosse mier dooddoen!
dinsdag 10 mei 2011 - 14:10

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon