menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Misschien niet zo indrukwekkend maar toch...

Ga naar meest recente reactie

jufnaatje

Jufnaatje

Ik wilde toch even een foto plaatsen van mijn meerfasenplan...
Het voortuintje van mijn moeder.
Er zullen vast velen van jullie zijn die er van allerlei fouten in zien, maar ik ben erg trots
Border door mij gemaakt, de kleine lavendeltjes door mij uit zaad opgekweekt en verder alles door mij bijgehouden en gepland

Tuinbabbel

maandag 14 maart 2011 - 13:58
LauraK

LauraK

Juist leuk toch om zelf iets aan te leggen en te zien groeien! Ik zie dit vele malen
liever dan die moderne tuinen die volledig bestraat zijn, met allemaal dezelfde soort
tegels. Ik ben benieuwd hoe het tuintje er over een maand of wat bij staat. Laat je
daar dan ook weer een foto van zien?

Groeten van Laura.
maandag 14 maart 2011 - 14:38
Sarah

Sarah

Heel erg leuk gedaan.
En of iemand het er niet mee eens is is helemaal niet belangrijk.
Het is jou creatie en jou werk. Als de "kenners" mijn en vele andere tuinen zien zullen ze misschien kromme tenen krijgen. Lekker laten krijgen, moeten ze maar andere schoenen aantrekken waar dit niet in kan gebeuren. Nee hoor gewoon door gaan zoals je bent begonnen en zoals Laura al vroeg laat over een paar weken maar weer een foto zien, kunnen we verder genieten.

Gr. Sarah
maandag 14 maart 2011 - 14:51
jufnaatje

Jufnaatje

Lief, jullie reacties

Ik zal de komden tijd foto's maken en hier posten.

Wel jammer dat ik op het moment weinig tijd heb en dus elk weekend maar een klein beetje kan doen. Het liefst werkte ik de hele dag in de tuin
maandag 14 maart 2011 - 15:36
jufnaatje

Jufnaatje

Hoi Lein,
Dankjewel!
Op zich vind ik iets over de verhoging laten groeien wel een goed idee. Maar de tuin moet ook onderhousarm zijn (mijn moeder heeft reuma en kan het zelf niet en ik ben er niet elk weekend). Lenen die kruipende phloxen zich daarvoor?
Of kan ik dan beter aan wat anders denken? (ik heb trouwens nog zaailingen van oostindische kers staan, ik begruip dat die ook kruipen... is dat nog een optie, of is dat geen goede plek daarvoor?
Groetjes!
maandag 14 maart 2011 - 16:02
an

An

hoi Lein die eerste plox is erg mooi wat voor soort is dat precies,kan ik is naar zaadjes of zo zoeken,vind die wel erg mooi.
gr an
maandag 14 maart 2011 - 19:22
jufnaatje

Jufnaatje

Hoi Lein,
Lief van je, maar 57 km is toch een beetje te ver

Maar ik ga kruipende phloxen in gedachte houden!

En inderdaad, die op het eerste plaatje zijn supermooi!
maandag 14 maart 2011 - 19:33
an

An

oke
maandag 14 maart 2011 - 22:33
Matabish

Matabish

Jufnaatje,

mooi uitgewerkt, dat wordt een heel mooi hoekje!
dinsdag 15 maart 2011 - 01:38
Pistachio

Pistachio

Fouten in een tuinontwerp bestaan niet naar mijn mening. Wat je zelf mooi vindt is altijd okee. Het is veel toffer vanalles zelf te proberen, met vallen en opstaan, dan het ontwerp van een tuinarchitect te volgen want dan zit er niets van jezelf in. Ik laat de planten die het goed doen staan en zij die zich niet zo gelukkig voelen, vervang ik gewoon. Een tuin is nooit af hé ... dat is het leuke eraan. Veel succes ermee! Het leukste vind ik nog zaden die je tuin komen bezoeken.
dinsdag 15 maart 2011 - 08:16
an

An

je kan dat hek misschien ook als steun voor een klimmer gebruiken hahahaha
dinsdag 15 maart 2011 - 08:22
jufnaatje

Jufnaatje

Ik zal nadenken over dat hek dames

Hier weer een update. In de border violen, want die had mijn moeder gekocht. Voorin zitten zomerbollen (maar die zie je natuurlijk niet

Tuinbabbel

zondag 20 maart 2011 - 10:05
an

An

wordt erg leuk je ziet toch wel de puntjes van de bollen uitsteken als je goed kijkt.
van de zomer het je pas het plaatje totaal als de bollen en alles uitkomt.
dan zal het erg gezellig staan,
wat voor bollen heb je geplant?
gr an
zondag 20 maart 2011 - 16:08
jufnaatje

Jufnaatje

Het zijn wel grote uitsteekbloemen... lelies en gladiolen.
Misschien dat ik volgend jaar wat anders probeer (iets lagers). Maar we zagen deze liggen en konden het niet laten

En in de achtertuin kan het niet, ik had een hele mooie border met bollen gezaaid (wit en zwart, tulpen en anemoontjes oa)... heeft de hond ze opgegraven...
maandag 21 maart 2011 - 10:55

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon