menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wie ben ik

Ga naar meest recente reactie

hcferg

Hcferg

Mijn naam is Huib en ik ben sinds 2 dagen lid. Mijn vrouw en ik wonen in de achterhoek op een klein boerderijtje. Wij hebben 1 1/2 ha bos en 1 ha wei , 2 tuinen en verschillende borders en 2 kleine vijvers. Toen we daar kwamen wonen hebben we de tuinen vol met bloeiende planten gezet. Na 13 jaar hebben we het toch over een andere boeg gegooid. De planten in de tuinen hebben we verminderd en in het midden weer gras ingezaait. Het was niet te onderhouden , veel te veel. De meeste fuchsias en geraniums hebben we weg gegeven. Een paar zijn er nog over en ongeveer nog 200 dahlias. In de wei hebben we een paar schapen lopen en hopen dat we ergens in april 2007 weer lammeren krijgen. Ook hebben we een kleine hond , die zijn eigen stukje gras heeft waar hij kan doen en laten wat hij wil. Dus ook graven. Uit het bos haal ik het dode hout eruit voor de openhaard. Mijn vrouw onderhoudt de tuinen en de borders en ik doe de rest. Grasmaaien , onderhoud van het bos en de wei , machine onderhoud en natuurlijk onze schapen. We houden ook van reizen naar schotland.
Dit is een sumier stukje over wie we zijn en waar we van houden.
dinsdag 28 november 2006 - 21:23
Nigella

Nigella

welkom op het forum
dinsdag 28 november 2006 - 21:30
an

An

hcferg namens mij van harte welkom op ons gezellige form en hoop dat je er gauw thuis voelt.
zoals wij allemaal.
maar wat heb jij een giantiche mooie grote tuin ,ik wens je er alle succes mee.
gr.an
dinsdag 28 november 2006 - 21:32
nientje

Nientje

welkom
nientje
dinsdag 28 november 2006 - 21:33
Bowie

Bowie

Welkom en zet u er maar bij, hoe meer zielen, hoe meer vreugd.
[afbeelding verwijderd niet-https]
dinsdag 28 november 2006 - 22:00
kurt

Kurt

Dag Huib,

Welkom op het forum. U bent al vrij actief geweest om nog maar enkele dagen lid te zijn. Het is fijn nieuwe mensen op het forum te hebben die ook de vragen van anderen mee helpen te beantwoorden.

Mvg,
Kurt
dinsdag 28 november 2006 - 22:06
berenice

Berenice

hallo huib

ook welkom op het forum
ik heb reeds een vraagje aan u
maar het is over
schotland
grts berenice
woensdag 29 november 2006 - 08:42
Tine

Tine

Huib, welkom. Wat heerlijk zo'n grote tuin. Je woont wel erg mooi in de Achterhoek. De omgeving is wel enigszins vergelijkbaar met Twente, waar ik woon. Wij wonen toch wel in het mooiste deel van Nederland, vind ik.

Tine.
woensdag 29 november 2006 - 09:44
annd6

Annd6

Hallo Huib,

indrukwekkende tuin heb je zo te horen!
Vooral dat bos lijkt me erg interessant, daar zal je wel veel aparte dingen zien qua planten en dieren.
Heb je foto's?
Groetjes
Ann
woensdag 29 november 2006 - 10:47
Tomateboer

Tomateboer

Welkom hier op het superleuke en leerzame forum.
grt
Angelo
woensdag 29 november 2006 - 12:19
Adrienne

Adrienne

Hallo Huib,

Pffff, ben misschien nog niet de laatste
[afbeelding verwijderd niet-https]
woensdag 29 november 2006 - 20:33
hcferg

Hcferg

Beste mensen,

Bedankt voor uw hartelijk welkom.
Ik kom al langer op deze site , maar ben pas deze week lid geworden.
Ik kan nu het bijna winter is , wat eerder achter de computer kruipen en kijken wat men vraagt of zoekt.
Dit is een hele leuke en leerzame site.
gr. Huib

woensdag 29 november 2006 - 20:41
hcferg

Hcferg

Huib, welkom. Wat heerlijk zo'n grote tuin. Je woont wel erg mooi in de Achterhoek. De omgeving is wel enigszins vergelijkbaar met Twente, waar ik woon. Wij wonen toch wel in het mooiste deel van Nederland, vind ik.

Tine

Tine,
Ja , we hebben 2 tuinen. 1 van 11x10meter en 1 van 15x25meter + 6 borders. Wat denk je wat een werk dat is. Je begint ze schoon te maken en als je aan het eind bent , kan je weer van voren af aan beginnen en dat gaat maar door. Wat we nu hebben is blad. Ieder jaar het zelfde. In het voorjaar en zomer prachtig groen en in de herfst iedere dag blad blazen. Met een bladhark is het niet te doen. Veel te veel.
Twente is bijna het zelfde als de achterhoek , kent ook het coulissen landschap en natuurlijk de bossen en de rust. Daar genieten wij van.
woensdag 29 november 2006 - 20:51
hcferg

Hcferg

[Hallo Huib,

indrukwekkende tuin heb je zo te horen!
Vooral dat bos lijkt me erg interessant, daar zal je wel veel aparte dingen zien qua planten en dieren.
Heb je foto's?
Groetjes
Ann

Ann,
Interessante aan ons bos is , het is in de afgelopen 40 jaar veranderd van dennenbos naar loofhout.
Dat komt omdat ergens in de 50ger jaren de amerikaanse eik geimporteerd is in nederland. Ze hebben dat gedaan om meer slaghout te krijgen. Het gevolg is , en dat hebben ze niet voorzien , dat de amerikaanse eik een reusachtige opmars heeft gedaan in nederland. Hij is resitent is tegen allerlei ziektes en kan goed tegen droogte en natheid. Ze zijn veel sterker dan de hollandse eik. Je ziet dan ook dat de hollandse eik het laat af weten en dan komt die andere eik. De dennen in ons bos zijn geplant in de 30ger jaren voor de limburgse mijnbouw. Die bestaat niet meer en zo zijn die dennen blijven staan. Ik wil best wel een keer wat vertellen over de bomen , planten en dieren die bij ons voorkomen.
Ik wil wel wat foto's hierop zetten , alleen weet ik niet hoe dat moet. Kan je mij dat vertellen.
woensdag 29 november 2006 - 21:06
Victor44

Victor44

Hallo Huib,ook van ons een hartelijk welkom.Je ziet wel hé,ga je stiekem kijken op het forum,de microbe is er ook en je krijgt al gauw de smaak te pakken om in te pikken op menig antwoord.
Zo is het ook bij ons gegaan,al is dit al wel een tijdje geleden.
Groetjes
Victor en Mia
woensdag 29 november 2006 - 22:04
berenice

Berenice

hoi huib
bedankt voor de email
grts berenice
woensdag 29 november 2006 - 22:07
andre

Andre

dag huib

Hartelijk welkom bij deze leuke bende

andre
woensdag 29 november 2006 - 23:07
annd6

Annd6

Huib,

foto's op het forum zetten is niet zo moeilijk.
Onder de topic : "algemene vragen over het forum" wordt het stap voor stap uitgelegd.
Als je desondanks toch nog problemen hebt laat je het maar weten, dan zal ik of iemand anders je wel proberen te helpen.
Veel succes!
Ben benieuwd naar de foto's!
Groetjes
Ann
donderdag 30 november 2006 - 09:46
Bowie

Bowie

Ga naar: http://forum.tuinadvies.be/17_2339_foto_plaatsen_.htm of naar: http://forum.tuinadvies.be/17_303_foto_plaatsen_uitleg.htm

Daar staat perfect uitgelegd hoe je foto's moet posten.

Laat ze maar komen.
donderdag 30 november 2006 - 09:53
hcferg

Hcferg

even proberen , kijken of het lukt

[afbeelding verwijderd niet-https]
donderdag 30 november 2006 - 16:04
annd6

Annd6

Het is gelukt!

Is dat jou bos?!!
Amai, dat ziet er prachtig uit!
Daar vind je vast een schat aan paddestoelen!
Zijn er ook egeltjes, konijntjes ofzo die daar in het wild lopen?
Heb je nog foto's?
Nu weet je hoe het moet hé
Groetjes
Ann
donderdag 30 november 2006 - 17:28
Tine

Tine

Prachtig Huib. Nu je weet hoe je foto's kunt plaatsen, verwachten we dus regelmatig wat van jouw "landgoed"te zien en wel in alle jaargetijden.

Tine.
donderdag 30 november 2006 - 18:13
Merel

Merel

Mischien een beetje laat maar toch nog een warm welkom Huib

Groetjes Merel
donderdag 30 november 2006 - 20:20
sylvain

Sylvain

Welkom Huib op het forum dat is een hele lap grond om voor te zorgen zouden wy hier in belgie zeggen hier in de limburg beginnen die stukjes al raar gaan te worden , als ge west vlaanderen bekykt daar is der noch plaats voor maar het kleine stukje dat we noch hebben zullen we maar goed verzorgen daaaag mvg
donderdag 30 november 2006 - 21:18
ines

Ines

Ook welkom!
[afbeelding verwijderd niet-https]
Groetjes,ines
vrijdag 1 december 2006 - 02:31
hcferg

Hcferg

Ieder jaar worden konijnen en hazen bij ons in de tuin geboren. Ze blijven daar tot de winter en vreten onze planten en bloemen op. Vlak voor de winter trekken ze de bossen in en overwinteren ze daar. Deze foto is op ongeveer 3 meter van de woonkamer gemaakt.


Daar vind je vast een schat aan paddestoelen!
Zijn er ook egeltjes, konijntjes ofzo die daar in het wild lopen?
Ann
[afbeelding verwijderd niet-https]
vrijdag 1 december 2006 - 14:43
annd6

Annd6

Ja Huib,

het is leuk om die beesten te zien maar ze vreten wel veel kaal hé...
Kan je misschien een draad ingraven gedeeldelijk en een stuk boven de grond zodat je ze van je sier-en moestuin kan weghouden?
Ik zie hier ook hazen lopen héél af en toe maar die zitten op het veld achter ons en (voorlopig) nog niet in de tuin. Wel veldmuisjes, die komen hier vaak.
Groetjes
Ann
vrijdag 1 december 2006 - 17:15
hcferg

Hcferg

[afbeelding verwijderd niet-https]

Tine
Deze foto is van ons erf , gemaakt ergens in mei van dit jaar. Je ziet links een stukje tuin met piramidebuxus en pruimenbomen , op de achtergrond het bos , rechts een oude seringen struik met een bijna dode kers.

Huib
zondag 3 december 2006 - 11:43
hcferg

Hcferg

[afbeelding verwijderd niet-https]

Tine

Dit is een stukje van onze tuin. Je ziet wel het onkruid groeit goed , daarom hebben we vorig jaar de tuinen veranderd. We konden het niet meer schoon houden , te veel. Het is niet goed te zien , maar links en rechts staan eiken en op de achtergrond het bos.

Huib
zondag 3 december 2006 - 11:55
Tine

Tine

Huib, wat een heerlijk rustgevende tuin. Ik hoor zelfs de vogels fluiten . Fantastisch. Ik mag wel wat jaloers zijn op jou he, al ben ik met mijn kleine tuintje best wel tevreden. Een echt veel grotere tuin had ik lichamelijk alleen niet aangekund. Ik zeg nadrukkelijk ALLEEN omdat manlief wel in de tuin mag vertoeven maar verder overal zijn handen vanaf moet houden. Hij helpt ook weleens, vooral als hij denkt dat ik te zwaar werk verricht, maar verder laat hij alles echt aan mij over omdat ik ervan geniet om te wroeten in de aarde, rouwrandjes aan mijn nagels te hebben enz. Het enige waar hij zich aan ergert is dat ik niet gelijk alle uitgebloeide bloemen wegknip, maar zelfs die uitgebleide delen hebben nog iets moois, plus dat ik een verwoed zaadverzamelaar ben. Mijn buren noemen mijn tuin dan ook een verzorgde chaos.

Tine.
zondag 3 december 2006 - 12:00
hcferg

Hcferg

Tine

Je hebt gelijk dat het rustgevend is , maar er is ook een andere kant. Echt vrij en niks doen is er bij ons niet bij. Wij zijn altijd bezig. Vogels , ja we hebben er veel. We zijn lid van vogelbescherming ned. en vogelwerkgroep neede. Vooral de uilen zijn prachtig. Hun roep in de late avond of nacht is geweldig om naar te luisteren. De mooiste tijd van de dag is toch vlak voor zonsopkomst. Alle dieren zijn dan onbezorgd bezig en als we buiten zijn kunnen we daar geweldig van genieten. Ik zit graag , ook in de winter , buiten tot in het donker genietend van de geluiden uit de natuur. De bronsroep van een reeenbok , het fluiten van de merels , het ploseling schrikken en opfladderen van vogels -, het vallen van de eikels - of een ree die door het bos loopt. Als je dat hoort dan voel je je rijk. Dat je dat mag horen in het bebouwde nederland. Zaden verzamelen wij ook , ik zal eens even kijken wat we nog hebben. Mijn vrouw doet over het algemeen de tuinen en ik de rest. Jaren geleden toen we in het dorp woonde , deed ik de tuin , maar verder was er dan ook geen buitenwerk. Nu wel en mijn vrouw kan niet met een kettingzaag of bosmaaier overweg , dus doe ik dat en mijn vrouw de tuin.

Huib

zondag 3 december 2006 - 12:33
Tine

Tine

Huib, dat is zo bij jullie dus mooi geregeld. Ik geloof best dat je met zoveel grond nooit klaar bent met werken. maar daar staat tegenover dat alles wat je opnoemde over de vogels, de herten enz. daar ook bij hoor,. Met andere woorden: Het leven op het plattland is fantastisch.

Tine.
zondag 3 december 2006 - 18:11
hcferg

Hcferg

Beste mensen,
Ik ben er weer.
Eventjes tussenuit geweest omdat mijn schapen weer thuis zijn gekomen.
Ze waren uit logeren.
Dat doen ze ieder jaar , wanneer ze gedekt moeten worden.
Hopenlijk krijgen we volgend jaar weer lammeren.
Ja, het is een beetje laat in het seizoen , maar wij doen dat omdat in het voorjaar de dieren maar een paar daagjes binnen hoeven te zijn. Daarna kunnen ze met de lammetjes weer naar buiten.

Ik wil iedereen " prettige feestdagen " wensen.

Huib
donderdag 21 december 2006 - 20:42

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon