menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Plantendieven Grrrr

Ga naar meest recente reactie

printemps

Printemps

Bij mijn buurvrouw is donderdagavond of vrijdagmorgen 1 van de 2 buxusbollen in een rieten mand gepikt
Ze stonden daar al meer dan 3 jaar en net nu ze terug mooi aan het worden waren(waren beetje verwaarloosd)Ik snoeide,gaf ze water en mest in haar plaats
Vrijdagavond zijn ze de andere ook komen stelen , ze kwam thuis na 23uur en hij was al weg
De dieven vonden het waarschijnlijk ook mooier aan hun deur dat er 2 staan en niet maar 1
Delen konden ze dan ook al niet,de egoisten
Nu is het aan haar deur leeg,saai en zoals aan alle deuren hetzelfde zicht
Ik hoop echt als ze in het donker buiten komen dat ze erover vallen en HEEL VEEL botten breken


mvg
zaterdag 28 augustus 2010 - 14:51
LauraK

LauraK

Laf en laag om zoiets te doen! Dat moeten dus mensen zijn die in de buurt wonen, of
(regelmatig) langskomen, want je gaat niet lukraak op rooftocht, lijkt me.
Ongelooflijk brutaal, en het zal je maar overkomen...

Groeten van Laura.
zaterdag 28 augustus 2010 - 17:18
lentemode

Lentemode

Ja, en wat ik ook niet begrijp: hoe kan je nu met volle genoegdoening genieten van groei en bloei van planten waarvan je maar al te goed weet dat je ze uit andermans tuin gejat hebt ???[afbeelding verwijderd niet-https]
Of zouden ze dienen om cadeau te doen, om iemand anders blij te maken dus ???
zaterdag 28 augustus 2010 - 17:18
molleke32

Molleke32

Bij mijn bomma stond een trompetplant van een 5tal jaar oud aan de voordeur, de pot was zo groot dat je hem met min 3 man moest opheffen en in een auto ging hij niet. Dus moeten het mensen geweest zijn met een bestelwagen of remork en ze moesten al in groot aantal geweest zijn.. Kun je je voorstellen wat een lef om zo iets te stelen???

@ Lein: sommige mensen weten blijkbaar toch niet echt wat kinderen opvoeden juist wil zeggen denk ik
zaterdag 28 augustus 2010 - 20:18
Matabish

Matabish

Oh jawel hoor Molleke!!!
Die brengen hun kinderen groot zoals zij groot gebracht werden:
"Pak maar al wat je leuk vindt, dan hèb je het tenminste en kost het je niets!!!!"

Ik word telkens weer onpasselijk van die praktijken!
Al die mensen die met hun tengels niet van andermans goed kunnen blijven moesten 't vliegend koper
krijgen voor de rest van hun leven!!!
zondag 29 augustus 2010 - 01:26
cetinel

Cetinel

allee! de buxus van da omake die ik gezien heb....tis zonde da mens!
soms vraag je je af waar het met de wereld heen moet zo....als ze het te kaal vind mag ze wel een grote pompoen van mij om aan haar deur te zetten hoor(paar jaar geleden hebben ze ook een pompoen van mijn zus meegepikt )

mijn newbiscus en nog aan de plant hangende kalebassen waren ook plots verdwenen he .

men zou eerst de ouders moeten opvoeden eer die kinderen mogen krijgen....
zondag 29 augustus 2010 - 06:19
Adrienne

Adrienne

man het is toch overal hetzelfde.
Ik heb groententuin, bloementuin en bija de ganse hoeven moeten afmaken, plus een waakhond zitten om ze toch maar van het erf te houden
Ze brengen de kids mee en een bolderkar en halen gewoon pompoenen ,patatjes en al wat ze kunnen gebruiken uit de tuin.
zeg je dan iets dan is het " zeeeeg zaag ge hebt toch nog genoeg zeker!!!!"
Kunt gu da voorstellen, jeeeeh ben er een ganse week niet goed van geweest.
ikke alles in de gaten houden, niks gekort bracht ze mijnheer ook nog mee, pfff

Manlief de week nadien verlof genomen, wijkagend op de koffie gevraagd en jeeeeh we hadden ze !!!
Ze zijn gelukkig niet meer terug hier geweest maar die zoeken gewoon een andere plaats uit waar ze niet zoveel lef hebben.
Ze hebben me wel flink kunen betalen, het vergoed niet alles want ik ben maar mooi mijn eigen groentjes kwijt maar ik voelde me d' er wel een stuk beter door.

Het spijtige is dat ze gewoonlijk naar mensen toegaan die zich totaal niet kunnen weren, zoals onze bejaarden ba de lafaards.
D' er vingers moesten een tijd in kramp gaan telkens ze aan andermans goed kwamen.
zondag 29 augustus 2010 - 08:15
annis

Annis

Toen wij hier pas woonden (is wel al lang geleden) met een 9 tal andere gezinnen.
Bij de buren hadden ze de Skimmia's en bij een andere 3 Sky Rockets (hele smalle coniferen) uit de tuin gehaald alles was pas aangeplant. Een aantal jaren erna bij ons een aantal planten uit de vijver gehaald de lege vijvermandjes lagen achter in de tuin.
zondag 29 augustus 2010 - 14:27
dendrodan

Dendrodan

In het voorjaar hadden ze uit mijn vrouw haar bloembakken enkele lobelia en mini roosje gepikt. Aan het frituur hadden ze de bloembakken meegenomen. Nog wat verder in de straat 2 beelden uit de voortuin.
Politie zegt dat is een kwaai jongens streken zijn.
Dat is de 2de keer al vorig jaar ook enkele viooltjes
zondag 29 augustus 2010 - 16:41
Matabish

Matabish

Dat zijn géén kwajongens, dat zijn de ouders van die kwajongens!!!
Maar de politie is ook vaker liever lui dan moe!
zondag 29 augustus 2010 - 17:08
printemps

Printemps

Ik heb mijn potten en planten ook nu goed vastgemaakt met ijzerdraad enzo

Ik moet iets doen hé
Maar de buurvrouw is haar spullen wel al kwijt, ze stonden er al 3 jaar en we hadden het nooit gedacht dat ze ooit weg zouden zijn

mvg
woensdag 1 september 2010 - 17:13
Eniavaswen

Eniavaswen

Zonde, dan doe je zoveel moeite om alles een beetje aangenamer te maken en om je kinderen op te voeden. Wordt alles weer om zeep geholpen door een paar onopgevoede, ongemanierde nietsnutten.
Gelukkig zelf nog niet meegemaakt. Een paar weken geleden hebben ze wel in onze straat voor het plezier brievenbussen omgeduwd. Kwajongensstreken van een jeugdbeweging die daar op kamp was. Gelukkig hebben ze die van ons gemist.

Groetjes, Karen
donderdag 2 september 2010 - 11:28
rialle

Rialle

Hoogst ergerlijk dit soort dingen!! Hier zijn in het verleden ook al bloembakken met bloemen en al verdwenen. Ik zou zo graag een houten tuinbank (die ik over heb in de achtertuin) in de voortuin zetten, maar ik durf gewoon niet.

Hier in Valkenburg staan een heleboel bloembakken vd gemeente in het centrum. Ze doen zoveel moeite om alles mooi en fleurig te maken, maar om de haverklap (meestal na het weekend) zijn de bloemen eruit getrokken en liggen over de straat. Zelfs de bloembakken zelf die loodzwaar zijn, zijn van hun plaats of omgekiept!! Grrrrrrrr!!!

Groetjes Rialle
donderdag 2 september 2010 - 20:23
hannibal

Hannibal

Mijn buur een eindje vederop heeft een alarm in bloemenbak zitten in voortuintje die hij 's nachts aanlegt. En ja hoor, het is al verschillende keren aangegaan omdat er aan de planten werd getrokken.

Bij mij werd er ook al gepikt in voortuintje en ik hoop dat ze een allergische uitslag krijgen aan hun handen die maanden verschrikkelijke jeuk en pijn geeft!
vrijdag 3 september 2010 - 09:52
cetinel

Cetinel

keb een patisson en een pompoen in de voortuin...
onlangs patissons en pompoenen geplukt,een deel weggegeven en drie pompoentjes en 1 patisson op de vensterbank gezet de pompoenen heb ik nog,maar de patisson is sinds gisteren verdwenen rare mensen lopen er rond.
vrijdag 3 september 2010 - 11:36
printemps

Printemps

Voor niets hebben ze nog respekt

mvg
vrijdag 3 september 2010 - 15:53
cetinel

Cetinel

ge zou ze moeten bekogelen met patissons (zonde van de patissons dan eigenlijk)
vrijdag 3 september 2010 - 16:08
condor86

Condor86

wat leven we toch in een rare wereld plantjes van elkaar stelen. BAH!!!

evelyn
zaterdag 4 september 2010 - 21:11
Pistachio

Pistachio

Vreselijk hé ... ik zou ook plantenbakken en leuke ornamenten aan mijn voordeur willen zetten om het wat gezelliger te maken maar ik durf gewoon niet. Er staat een klein beeldje van een kat dat gemakkelijk mee te nemen is waarvan ik eigenlijk verwacht dat die op een dag verdwijnt maar tot nu toe nog geluk gehad... Eigenlijk zijn je plantgoed en tuinmeubelen maar veilig als je alles met een hek kunt afsluiten maar dat vind ik ook zo'n gedoe. Mijn overbuur had prachtige lavendel staan, al meerdere jaren oud, echte dikke "bollen", een tiental op rij, daar zijn er gewoon twee uitgehaald ... toch wel even schrikken als je dat ziet. Wat een wereld ...
maandag 6 september 2010 - 15:35
Gehenna

Gehenna

Ik ga een pompoen zetten voor mijn deur en zal hem insmeren met potloodvijlsel. Wie pikt in het donker ziet dat niet direct en het potloodvijlsel loopt uit op je huid en gaat er niet direct af. Ze krijgen dan toch waar voor hun geld
zondag 26 september 2010 - 00:27
braze

Braze


Gehena .

doe er aan de binnenkant ,nog wat bakstenen in mochtten
de pompoen niet stelen maar vernielen , komem de heren alsnog van
een zeer koude kermis thuis .
collega heeft dit recept in praktijk uitgevoerd , met pilonnen .
die trappen fietsers altijd om ,dat waren echt even helemaal zat .
collega heeft er toen rechtop , een stuk dertig dertig tegel ingezet .
en met pijnlijk succes, voor het slachtoffer
voor ons groots leedvermaak voor ons .
misschien leuke combi .

gr

cuno alexander .
zondag 26 september 2010 - 16:25

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon