menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Rijbewijs

Ga naar meest recente reactie

Angelo

Angelo

Hallo beste tuinvrienden,

Misschien raar onderwerp voor op een tuinforum, maar waar moet ik het anders vragen
Ik heb nu al een tijdje mijn theorie examen afgelegd, dus nu volgt het praktijk examen.
Ik zou graag lessen volgen, omdat je betere slaagkansen hebt, ik zou graag van de eerste keer door zijn.
Maar ik heb vernomen dat dit nogal duur is, namelijk 1050 euro ongeveer.
Nu is mijn vraag of er iemand weet of je dit misschien ook maandelijks kan betalen ofzo?
Waarom maandelijks? Wel omdat het geld er gewoon niet is omdat in 1 keer te betalen, wij moeten het hier namelijk ook maar doen met opa zijn pensioen
Ik hoop dat iemand mij de nodige uitleg kan geven
Alvast bedankt !

groetjes
donderdag 1 juli 2010 - 21:12
minouke

Minouke

Eens bij een bank gaan vragen? maar misschien vragen die wel een borg???
Of misschien een vakantiejob aannemen? dan heb je het veel sneller bijeen...
donderdag 1 juli 2010 - 22:27
jamssen

Jamssen

In nederland betaal je vaak gewoon per les die je krijgt , na de les reken je die les af die je zojuisr hebt gehad.
Hoe het in Belgie geregeld is wweet ik eigenlijk niet.

groetjes mlouise
donderdag 1 juli 2010 - 22:30
condor86

Condor86

Toen ik rijles nam heb ik het in delen betaald, mocht ook per les of in 1 keer. Maar dat is in Nederland hoe het in Belgie werkt weet ik niet. Anders even met de rijschool overleggen.

Gr. Evelyn
donderdag 1 juli 2010 - 22:48
Angelo

Angelo

ok, dan ga ik eens informeren bij een rijschool.

dank jullie voor de hulp !
vrijdag 2 juli 2010 - 00:15
jdcoster

Jdcoster

Het is niet veel maar alle beetjes helpen ... .
Zodra je aan het werk bent, wat ook. Dus zodra er RSZ betaald wordt door een werkgever, heb je jaarlijks recht op opleidingscheques ter waarde van 250 €, te bestellen bij de VDAB.
Je betaalt er 125€ voor maar ze zijn er 250 waard.
Vanaf begin volgend jaar heb je er al weer recht op ... .
Als je in schijven mag betalen (in december en januari bvb.) spaart dat toch 250€ op die som.
Dus ... vlug werk vinden, wat ook en ... eens langs gaan op uw VDAB-kantoor met die vraag.
vrijdag 2 juli 2010 - 01:22
Invadoria

Invadoria

Angelo, neem ook de tijd en moeite om bij verschillende rijscholen te gaan kijken. Wat bij de ene niet kan, kan bij een andere misschien wel...
vrijdag 2 juli 2010 - 09:30
Pieter

Pieter

Angelo,
Toen ik intussen 10 jaar geleden mijn rijbewijs deed (is intussen al iets veranderd denk ik) deed ik dat met mijn ouders, zonder de rijschool. En twee weken voor mijn examen heb ik dan via de rijschool nog enkele vrije lessen gevolgd 'ter vervolmaking' en ook het examen met hun auto afgelegd. Dat is in elk geval veel goedkoper dan het volledige pakket. Informeer eens bij enkele rijscholen als dat een mogelijkheid is.
vrijdag 2 juli 2010 - 10:46

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon