menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wie gaat er naar De tuinen in Demen

Ga naar meest recente reactie

leeuwtje

Leeuwtje

Zijn er vandaag mensen die naar De tuinen in Demen gaan? Ik ben er ook. Ik sta er met een kraam van de oranjerievereniging. Ton Hannink zal er ook bij zijn.
Misschien tot ziens!
zondag 30 mei 2010 - 07:53
leeuwtje

Leeuwtje

Volgens mij weinig mensen! haha.
Het was er in ieder geval heel gezellig. Helaas wat minder druk bezocht door het slechte weer maar we mochten toch niet klagen.

Ik heb in ieder geval Lysianthus gespot (en de hand geschud)!
zondag 30 mei 2010 - 22:16
Detuinenindemen

Detuinenindemen

Het weer kon niet slechter, de ene na de andere bui en windvlagen tussendoor... Na afloop belandde er nog een parasol met voet in het nabijgelegen maisveld door een windvlaag, Gelukkig was het inderdaad wel gezellig en viel de opkomst gezien het weer niet tegen. Maar een zonnige dag is wel te verkiezen boven vandaag!
zondag 30 mei 2010 - 22:38
leeuwtje

Leeuwtje

Oei Martje. Het ging later ook nog even flink tekeer toen ik onderweg naar huis was. Zit je nu lekker je voetjes en arm rust te gunnen?
zondag 30 mei 2010 - 22:41
Detuinenindemen

Detuinenindemen

Ja bij het afbreken ging het bij de stand van Van der Elzen even flink mis maar het viel achteraf toch mee. Wel gek om ineens een parasol door de lucht te zien vliegen. En ja, een beetje rust is nu wel zo lekker. Succes met jouw stekken! Groeten Martje
zondag 30 mei 2010 - 22:45
Matabish

Matabish

Gosh Martje, spijtig dat het weer tegenviel! Volgende keer beter!
En hoe hebben de lijsters het doorstaan?
maandag 31 mei 2010 - 00:23
Lysianthus

Lysianthus

@ Martje, Al bij al viel het wel mee vonden wij.Er waren vlagen, maar het regende niet voortdurend. Bij het naar huis rijden in de late namiddag begon zelfs de zon te schijnen.
Je tuinen waren prachtig, de plantenbeurs was heel verzorgd met heel veel keuze, (waar ik niet aan heb kunnen weerstaan)het Surinaamse eten en het gemberbier lekker, de burgemeester, die de Champagne uitstrooide
De overdekte plantenbeurs waar Leeuwtje, Henk (bedankt voor de zaadjes) en Ton Hanninck enz.....stonden was een heel goed idee van jou.

Kortom, het was een gezellige boel, we zijn blij dat we erbij waren.
Proficiat met de doop van Canna 'Demen'
Rust nu maar een beetje, je hebt het verdiend.

@ Leeuwtje en Ton,
Ik ben blij jullie ontmoet te hebben.
Brunfelsia pauciflora waar vind ik die in België?
Ik heb er ondertussen al gevonden op de site van Exotica plantencentrum, catalogus, kuipplanten, maar er staan 3 soorten op. Kan iemand me helpen en het verschil uitleggen aub?
http://www.plantencentrumexotica.com/

Ik ben heel erg benieuwd naar de verdere groei van de Newbiscus leeuwtje, 'k laat het je zeker weten.

Groetjes
Lysianthus
maandag 31 mei 2010 - 00:57
leeuwtje

Leeuwtje

Lysianthus,

Hier kun je er wat meer informatie over vinden: http://www.floridata.com/ref/b/brun_pau.cfm

Het zijn allemaal cultivars die net wat verschillen van elkaar.
Ik hoorde van Ton dat ze toch wel goed te stekken zijn en dat ga ik ook proberen. Het zijn alleen geen snelle groeiers geloof ik. Mijn plant is ook nog niet zo hard gegroeid. Het mag van mij wel sneller gaan! haha.
maandag 31 mei 2010 - 16:40
Lysianthus

Lysianthus

Dank je wel Leeuwtje. Hier word ik inderdaad wijzer van. Ik vroeg me al af waarom de plant 3 kleuren had? fantastisch toch.
Hoe oud is je plant dan?
Groetjes
Lysianthus
dinsdag 1 juni 2010 - 18:57
leeuwtje

Leeuwtje

Een jaar of 5 denk ik.
dinsdag 1 juni 2010 - 22:31
Lysianthus

Lysianthus

Dan groeit hij echt niet hard maar zijn geur overtreft zijn trage groei
woensdag 2 juni 2010 - 00:23
leeuwtje

Leeuwtje

Iedereen vroeg ook welke plant er nou zo geurde. Ze konden hem al ruiken als ze de schuur binnen kwamen.
woensdag 2 juni 2010 - 11:47
Detuinenindemen

Detuinenindemen

Dat is dan toch een voordeel van het slechte weer: buiten was de geur misschien meer vervlogen. Ik houd mij aan elk voordeel vast!
woensdag 2 juni 2010 - 21:25

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon