menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Even voorstellen

Ga naar meest recente reactie

butterflyke

Butterflyke

hoi tuinliefhebbertjes,

ik heb al meerdere malen op deze site allerei weetje en tips gelezen,maar als beginnende tuinierster vond ik het mischien toch niet overbodig mij hier te registreren.

even voorstellen:
ik ben een 25jarige vrouw woonachtig te lommel.
sinds januari van dit jaar hebben wij een prachtig oud klein boerderijtje gekocht in de boerenbuurt van lommel.
ons eigen plekje heeft een oppervlakte van 27a.
echt tuinieren heeft me nooit geboeit,maar ik was wel graag in de tuin bezig.
totdat we hier in lommel kwamen wonen...

er stond een serre van ongeveer 2 bij 3 meter,volledig onderkomen,overwoekerd door klimop en takken van bomen die al jaren niet meer waren bijgesnoeit.
in de serre lag veel rommel en onkruid.
ik heb alles uit de serre verwijderd,de takken en klimop verwijderd,de ramen gekuist.
daarna de grond 10cm afgegraven,een dun laagje humus gelegt,en daarna wel 300kg potgrond (wist ik veel ... )
bemesting en dergelijke had ik niet gedaan.
ik ben dan naar het tuincentrum geweest en heb wat zaadjes gehaald (radijs,groene sla,rode sla,komkommer,dille,tijm,kerstomaatjes,gele paprikas,meloenen(galia geloof ik)peterselie.
achteraf bezien is dat veel te veel om in zo een kleine serre te planten.
ik heb ook alles 22mei tegelijk uitgezaait en natuurlijk ook veel te dicht opeen.

bovendien vond ik het niet vlug genoeg gaan en vond ik toen nog dat ik te weing verschillende dingen had(daar ben ik al lang op terug gekomen)
dus ben ik nog maar wat plantjes gaan halen voor het geval het zo mislukken.
dus er kwamen nog eens 15 slaplantjes bij,rode ajuinen,watermeloen,basilicum,kerrie,kerstomaatje,laurier en 6 rode peper planten.

alles vanuit de zaadjes is nu uitgekomen waardoor ik met 60 slaplantjes zit,15 komkommer planten,...

ik heb nu al veel weggegeven en hoop de rest nog ergens kwijt te krijgen in mijn tuin/serre.

tot mijn grote verwondering(door de massa fouten die ik als beginneling heb gemaakt)heb ik al van alles wat kunnen oogsten.alles groeit eigelijk erg goed.
ik denk alleen dat ik van hetgeen ik zelf gezaait heb,de tomaatjes,paprikas,komkommer en galia meloen(alhoewel er al bloemetjes op zitten) ik dit jaar geen vruchtjes meer ga hebben.

waarschijnlijk ook omdat ik niks begrijp van de termen die overal gebruikt worden ivm snoei en toppen.

uiteindelijk ben ik toch al fier wat ik in mn serre heb en wat ik al heb kunnen eten.

zo,dit was even mijn verhaal hoe het begonnen is bij mij.
ik heb de tuinkriebel goed te pakken.volgend jaar komt er nog een moestuintje.

ik kan zeker jullie advies erg goed gebruiken,dus schiet maar af.
begrijp wel,ik ben een beginnende leerling,dus de leerstof zal er met meer moeite moeten ingestompt worden...lol

vele groetjes

of gelijke ze bij ons zeggen:
de groentjes en tot sinas
zondag 12 juli 2009 - 10:58
miriam

Miriam

he butterfyke iedereen is hier begonnen met één plantje.
eens je de kriebel heb geraak je daar niet meer vanaf.

En zo gauw je kunt plaats je hier ook maar een fotoke van je tuin.
Het is daarachter nog zo leuk om de voor en na te kunnen bewonderen.
De groei van een nieuwe tuin

Weet je jaren terug zwoor ik dat ik nooit nog een hof moest hebben


Zelf ben ik van Temse (regio st niklaas) en ben een 43j mama van 2 pubers (15en 13j)

voila we kunnen hier beginnen he
zondag 12 juli 2009 - 11:50
butterflyke

Butterflyke

inderdaad,ik ben een beetje verkeerd begonnen,maar uit fouten leert men en ervaring komt er met de jaren.
en met hulp van de tuinliefhebbers hier komt het allemaal wel goed.
fotos van nu hebben we wel al,maar daar is alleen rotzooi op te zien.
hopen takken en snoeiafval.
nog een 50 tal boomstronken van oude eikenbomen moeten uitgegraven worden vooraleer we echt kunnen beginnen(en dat zie ik niet zitten om het handmatig te doen)
voorlopig is het maar genieten van de serre dan.
zondag 12 juli 2009 - 12:13
dauwtrapper

Dauwtrapper

"Bottervlaaike" 1 ding kan ik u nu al leren en dat is niet heel moeilijk....ge moet geduld hebben. En dan gaat alles bijna vanzelf. Ge zult merken dat tuinieren een ontspannende inspanning is. En aan het eind van al die inspanning komt het resultaat, en daar zul je dan verwonderd van staan te kijken dat uit 1 zaadje zoveel pracht kan groeien. Die vijftig boomstronken kun je misschien met een stronkenfrees verwijderen. Dat is niet zo inspannend als met de schop uitspaden.
Kijk op zo veel mogelijk tuinsites om ideeen op te doen en maak een schets van je tuin en visualiseer op papier waar je welke planten wilt zetten. Let hierbij op kleur en op bloeitijd en grootte van de planten. Je kunt ook tuinen bezoeken, b,v, die van Danny2 (heeft open dagen) en zit in Hasselt, en dat is maar een half uurke rijden vanuit Lommel. Er zijn meer dan genoeg tuinen te bekijken om ideeen op te doen. Nu de voorbewreidingen doen en in het voorjaar beginnen met planten. Sommige kun je nu ook al planten als je tenminste de plek al weet.

p.s. ik plaag je maar een beetje met je naam, als je vaker op dit forum komt dan zul je wel merken dat ik 'n plaaggeestje ben. Welkom op het forum en heeel veeel plezier met je tuin en kas/serre
groet
Dauwtrapper uit Overpelt
zondag 12 juli 2009 - 12:33
dauwtrapper

Dauwtrapper

http://forum.tuinadvies.be/forum_topic.php?hid=7&sid=18&page=1&tid=26788

Butterfly, als je het over de duuvel hebt, kijk maar op deze topic bij de tuinbabbel
"wie gaat er mee...."
Je moet wel van taart en koffie houden, want die andere tuinfreaks zijn echte snoeperts. Niet Ernestine?? En de andere dames niet te vergeten, en zeg maar niet dat het niet zo is, want op deze site liggen de bewijzen.
groet
Dauwtrapper
zondag 12 juli 2009 - 12:39
rialle

Rialle

Hallo Butterflyke, welkom op dit te gekke en zéééér verslavende forum. Het is hier een gezellige boel, en kom maar op met je vragen.
Ikzelf ben ook nog lerende, maar heb in de 2,5 jaar dat het tuinvirus bij mij toegeslagen heeft, heel veel geleerd, en het wordt steeds leuker!

Wat fijn ook dat je een serre hebt. Dat verlengt het seizoen toch aanmerkelijk en je hebt veel meer mogelijkheden.


Veel succes met je tuin en serre.

Groetjes Rialle
zondag 12 juli 2009 - 12:41
butterflyke

Butterflyke

en zo een stronkenfrees waar kan ik da krijgen en hoe gaat da dan precies in zn werk?liefst zou ik nu al aan alles beginnen maar idd,veel gedult hebben.een mooie tuin vormt zich pas echt na jaren.
ik heb al wat bloemen en planten bekeken op internet en er zit al een ruwe schets in mn hoofd.
eerst en vooral ga ik mij concentreren nu op mn serre,met daarna de moestuin en kruidentuin.
mijn vriend neemt de vijver en de beplanting daarrond voor zijn rekening.en ik mag al de rest doen...joooeeeppiiiieeee

3 planten waarvan ik al zeker ben dat ik ze wil.
paradijsvogelbloem,hortensia en hemerocallissen
zondag 12 juli 2009 - 12:43
butterflyke

Butterflyke

bedankt allemaal voor het hartelijke ontvangst.
ik zal zeker zeer veel met deze site bezig zijn zodat alles in mn tuintje zo perfect mogelijk verloopt.ik wil de mooiste tuin van heel lommel kerkhoven
zondag 12 juli 2009 - 12:46
hildavw

Hildavw

Ook van mij een hartelijk welkom


En als je dan toch in Lommel woont, heb je het geluk dat er een groot tuincentrum in de buurt is ...

groetjes van Hilda

Tuinbabbel

zondag 12 juli 2009 - 15:13
butterflyke

Butterflyke

jups,pelckmans,ben dr net nog geweest,kon het niet laten
dragon en marjolijn gekocht,wat bamboe stokken,potgrond en 1 hakuro nishiki.
die hakuro kan ik toch nog tot na de winter in pot laten staan zeker?aangezien die nog erg klein is vrees ik toch dat ie een winter zoals vorig jaar niet zal overleven.
zondag 12 juli 2009 - 17:15
kerstkind

Kerstkind

@Butterflyke,
ook van mij een warm welkom op dit fantastische, leerzame en familiaire tuinforum.
[afbeelding verwijderd niet-https]

Wij zijn allemaal "klein" begonnen, zónder of met weinig kennis van tuinieren.
Dus laat je vragen maar komen, er zitten "kenners" genoeg onder ons
die je naar tevredenheid verder kunnen helpen.

Maar......we zijn nieuwsgierig, dus als het kan, zouden we graag foto's willen zien.


groetjes en succes met je nieuwe tuin.
José
zondag 12 juli 2009 - 17:42
butterflyke

Butterflyke

dit is een foto van toen wij hier zijn komen wonen.ondertussen is er al heel wat veranderd,de fruitboompjes hebben we weggegeven,wij kiezen ervoor om geen appeltjes te kweken.
de coniferen zijn grotendeels al weg.
in de verte zie je mijn serre staan

dit is genomen voorbij het huis dat toch 1/3de van de grond in beslag neemt.
dus 2/3de is nog tuin tot helemaal achteraan aan de laatste eikenboom

Tuinbabbel

zondag 12 juli 2009 - 18:51
butterflyke

Butterflyke

ik geloof dat het nu wel zal lukken voor een prive bericht te sturen...

achter de varkenstal hebben we de rode denron ook verwijderd,t was meer boom dan struik en het blokkeerde het zicht naar de paardenwei.

achter de serre staat op de foto ook nog een konijnen hok,dat heb ik inmiddels al afgebroken.
het dorre bloemperkje in het midden van het gras is weg,en alle rommel rondom mijn serre ook.

ik beloof jullie dat ik spoedig fotos gaan nemen van de tuin nu al,en van mn serre.
zo kunnen jullie voor,na en tijdens goed volgen.

wij gaan zeker kijken naar die tuin in hasselt,mss toch leuk als we allemaal samen kunnen gaan,ben nog wel nieuw maar dat went wel he.
ik vind het gewoon leuk om deze dingen te delen.


dit is het huis aan de achterzijde,genomen vanuit dezelfde plek als ik die andere foto genomen heb.zo heb je een beter idee van de grootte.

ik zit voorlopig met enkele vraagjes ivm serre plantjes maar ik denk dat ik die dan ook beter onder het juiste topic stel he

Tuinbabbel

zondag 12 juli 2009 - 19:10
Gerbra

Gerbra

Hoi Butterflyke

[afbeelding verwijderd niet-https]


Welkom hier op het forum. Aldoende leert men en dat lukt je helmaal zo te lezen aan je verhalen.

Heel veel succes met je tuin en serre.

Gr. Lucia.
zondag 12 juli 2009 - 20:32
Thanja

Thanja

Wat een prachtige ruimte heb je daar! Daar zul je veel werk aan hebben (gehad), maar het zal je ook veel plezier opleveren!

zondag 12 juli 2009 - 21:43
Jeannette1

Jeannette1

Hai Butterflyke, namens Ger (mijn man) en mij van harte welkom op dit TuinadviesForum!

Tegenwoordig kom ik niet meer elke dag, maar kom zo nu en dan even kijken en zal reageren als het kan.

Vergeet A.U.B. één ding niet, wij lijken 1 grote "TuinadviesForumverslavende" familie, hebben pas een geweldige dag gehad in Appeltern en Haarsteeg.

Hier kun je dus met AL je vragen en eventuele moeilijkheden terecht!

Op dit geweldige forum staat niemand ergens gek van te kijken al staat het tuinieren wel op de voorgrond omdat wij allemaal (tenminste dat denken wij),
groene vingertjes hebben

Hopelijk ben je een blijvertje!

Groetjes, Jeannette
zondag 12 juli 2009 - 22:48
dauwtrapper

Dauwtrapper

En om maar even bij de tuin te blijven en niet bij het gebak (ernestine)...die stronkenfrees huur je gewoon bij een verhuurbedrijf .b.v. Boels. V.w.b. dat tuincentrum in Lommel.. ..ga ook eens kijken aan de andere kant van de grens, b.v. Westerhoven en Valkenswaard.

tja, je ziet wel een heleboel reacties en dat alleen maar door je even te registreren. en ja, we willen regelmatig fotoos zien van de vorderingen in je tuin.

En als ge nen oude grijze motormuis op nen grijze BMW motor door de buurt ziet rijden, dan zorg maar dat ge in de tuin zijt, want dan is er tuininspektie. En dien "inspekteur" rijdt heeeeeel veeeel in Lommel op zijn motorfietske

Veel plezier in uw tuin en serre.
groet
dauwtrapper
maandag 13 juli 2009 - 02:24
butterflyke

Butterflyke

als den inspecteur dan heel veel in lommel rondrijd en wa van tuinieren denkt af te weten mag em zich altijd eens komen moeien.
vooral met mn serre want ben er nog altijd nie uit hoe ik mn eigen zaailingen nu moet snoeien.

ik ben zeker een blijvertje,want dit forum heeft het allemaal.
als ik zie wat een hulp,vriendschap,sympathie en respect er hier voor elkaar is...nice
maandag 13 juli 2009 - 19:15
dauwtrapper

Dauwtrapper

ooooooohhhh hhhhmmmmmmmmm, dat noem ik nu eens verwennen.
Maar ik zal hem delen met alle forummers. Voor wie wil, tast toe en laat het u smaken. Bedankt Ernestine, hij smaakt verrukkelijk. Je neemt toch zelf ook een stukske, zekers? Niet te lang wachten, want ik denk dat iedereen wel een stuk wil.
maar euh....ik denk niet dat je het begrijpt waarom ik er altijd over begin. Ik zal het je vertellen. Het zijn verboden zaken. Ik mag ze niet hebben, en dan is zoiets heel lekker. En ik ben zo'n ontieglijke snoepkont, en dan zie ik jullie op tuinkijkdagen lekker koffie met taart nuttigen, terwijl ik op zo'n droog mariabiscuitje zit te kauwen. Ik ben diabetespatient, vandaar. (maar ik zondig zo nu en dan ook wel hoor ) Ik heb een heeeeeeel klein ietsiepietsie geproefd Maar het gaat om het gebaar, en daar ben ik heel blij mee. Nogmaals bedankt, ik kan wel proeven dat je hem zelf gemaakt hebt.
groet,
Dauwtrapper
dinsdag 14 juli 2009 - 23:56
dauwtrapper

Dauwtrapper

excuses worden niet aanvaard, jij kunt er toch niks aan doen. Men kan nu eenmaal niet alles weten en ach zo erg is het nu ook weer niet. Dan moet ik maar niet zo plagen, en zo heb ik ook nog eens de gelegenheid om toch stiekum te snoepen. Psssst niet verder vertellen hoor
groetjes terug
Jan Paul

p.s. van een digitale taart mag ik zo veeeeel hebben als ik wil. En je wordt er ook niet dik van, dus............snoepen maar
woensdag 15 juli 2009 - 01:28
butterflyke

Butterflyke

nog eens een aantal fototjes plaatsen met de kleine veranderingen tot nu toe

de fruitboompjes die weg zijn...

Tuinbabbel

woensdag 15 juli 2009 - 19:29
butterflyke

Butterflyke

de coniferen(deel 1) wij zijn die allemaal aan het afdoen

Tuinbabbel

woensdag 15 juli 2009 - 19:31
butterflyke

Butterflyke

de coniferen(deel 2)

Tuinbabbel

woensdag 15 juli 2009 - 19:32
butterflyke

Butterflyke

het achterliggende stuk waar nog alle stronken uitmoeten.nog veel werk,en dan de dunnen eikenbomen nog kappen

Tuinbabbel

woensdag 15 juli 2009 - 19:34
butterflyke

Butterflyke

mijn veel te volle serre

Tuinbabbel

woensdag 15 juli 2009 - 19:35
butterflyke

Butterflyke

klein meloentje

Tuinbabbel

woensdag 15 juli 2009 - 19:37
butterflyke

Butterflyke

iets gevorderde meloen

Tuinbabbel

woensdag 15 juli 2009 - 19:38
butterflyke

Butterflyke

mini komkommertje( hoop ik toch)

Tuinbabbel

woensdag 15 juli 2009 - 19:39
butterflyke

Butterflyke

mijn kleinste ficus,van de dood kunnen redden

Tuinbabbel

woensdag 15 juli 2009 - 19:40
butterflyke

Butterflyke

mijn galia meloenplant(denk ik toch)

Tuinbabbel

woensdag 15 juli 2009 - 19:41
butterflyke

Butterflyke

mijn pepers

Tuinbabbel

woensdag 15 juli 2009 - 19:43
butterflyke

Butterflyke

overzichtje van mn serre

Tuinbabbel

woensdag 15 juli 2009 - 19:44
butterflyke

Butterflyke

bloempje,stond er al...

Tuinbabbel

woensdag 15 juli 2009 - 19:45
Karintje

Karintje

Hello Butterflyke,

Ook van mij van harte welkom hier op het forum

Zelf ben ik meer actief bij het bloemschikforum, maar af en toe kom ik hier ook eens piepen

Grtz,
Karin
woensdag 15 juli 2009 - 20:56
Matabish

Matabish

Dat ziet er allemaal heel beloftevol uit Butterflyke!!
Zowel de tuin als de serre-inhoud!

Hartelijke groetjes,
Matabish.
donderdag 16 juli 2009 - 00:44
dauwtrapper

Dauwtrapper

ernestine Ge moet vaker gaan "kijken" bij de plantjes en minder koffie en taart eten
Op dees late stond, waard het plaaggeestje weer rond
Er was nog een stukje over van gisteren,. poe poe ik zit vol.

Zeg Bottervlaaike die eikebomen omzagen zou ik nog niet direct doen. geven schaduw aan andere planten die je eronder kunt zetten, waardoor je meer variatie in je beplanting kunt aanleggen. Daarnaast zien we niet veel oude planten meer die deze biotoop gebruiken. Breng eens een bezoekje deze zomer aan de tuinen van Mien Ruys, daar zie je misschien wat toepassingen. Alhoewel, ik ben daar al lang (jaren terug) niet meer geweest, destijds had zij een thema op dat gebied.
http://www.mienruys.nl/tuinenhtml/index.htm (effe in je browser kopieren)
Ik lees net dat zijzelf in 1999 is overleden, maar de site en de tuinen bestaan nog steeds, dus....volgend weekend is het goed weer

Misschien ook een optie voor het forum om eens een dagje naar toe te gaan. Het ligt in Dedemsvaart. Het is maar een klein stukje op de landkaart

En je kunt er ook lunchen en dan zullen ze ook wel taart hebben met koffie, en dan wordt het interressant voor Ernestine
(plaaggeestje waard weer rond op dees stond)

Op dit late uur,
heeft de dag voor mij geen duur,
en nadat de kindjes mij reeds lang, goede nacht kusten,
leg ook ik, mijn hoofdje te rusten.

groet
dauwtrapper
donderdag 16 juli 2009 - 01:49
butterflyke

Butterflyke

ik vind het raar hoor ernestine dat bij jou de meloenen steeds mislukken terwijl jij heel ervaren bent en ik nog minder dan een amateurke...

ik heb ze gewoon in potgrond staan,niks bemest of toegevoegt ofzo...
zaai je zelf de meloenen of koop je plantjes?
krijg je dan geen vrouwelijke bloemen of krijg je ze niet goed bevrucht?
mischien volgend jaar eens in een tunneltje kweken als ze nu buiten staan?
weet het ook niet hoor...maar je mag altijd wel komen proeven hoor

die eikenbomen gaan niet allemaal weg hoor,alleen de 5 dunne,de 7 dikke blijven staan,en die kunnen dan weer lekker breder worden.
bedankt voor de tip van de website van mien ruys,ik zal daar zeker eens gaan kijken...
donderdag 16 juli 2009 - 15:51
dauwtrapper

Dauwtrapper

Van Heerlen naar Lommel, gaat via Overpelt. En het toeval wil dat ik als ex-douaneambtenaar ('s Rijks tollenaars) nog niet veel ben verleerd. Dat wordt minstens 2 gebakjes afstaan, zondermeer! Als extra toeslag, omdat ik op voorhand al niet was uitgenodigd, nog eens een petit fourke. Daarnaast heb ik heel veel ervaring in het koffie zetten en koffie nuttigen.
En ik zou maar oppassen, want dat tuininspekteurke op zijn grijs moteurke, rijdt ook nog steeds veel langs de grens in Lommel, en dat is nen echte zoetekou.
groet
Dauwtrapperke
vrijdag 17 juli 2009 - 01:30
butterflyke

Butterflyke

oke,ik zorg voor de koffie.ik bak mijn taarten zelf.biscuit met echte banketbakkersroom en slagroom,met nootjes en hagelslag,chocolade schilfers en nog veel meer zoete versieringskes er bovenop.

en doltrapper

als jij met een mooie outfit de koffie en taart voor ons komt opdienen mag jij ook komen
vrijdag 17 juli 2009 - 08:30
butterflyke

Butterflyke

hhhhmmm ik hoop die met zn lang haar
zaterdag 18 juli 2009 - 10:41
Heike

Heike

Tof butterflyke, zo'n boerderijke met een flinke lap grond... Daar valt zeker en vast wat moois van te maken! Ik lees dat je in Lommel woont en dat er hier ook iemand van Overpelt is... wel ik ben ook van in de 'buurt', Achel namelijk. Ons huisje staat op een stuk grond van zo'n 11 are en naast een passie voor het groen ben ik ook een super-mega-giga dierenvriend en wonen er in onze tuin heel veel dieren (in huis ook).
Als je zin hebt moet je maar eens op mijn blog lezen en kijken, fotograferen is namelijk een hobby van me en alles wat groeit en bloeit moet eraan geloven...

http://pootjes-en-co.blogspot.com/

zaterdag 18 juli 2009 - 12:36
butterflyke

Butterflyke

ik zal zeker eens gaan kijken op je blog hoor.
dieren heb ik nog niet enkel wat kleine koi's in het aquarium om wat te laten groeien voor de vijver volgend jaar en we hebben nog een tam grasparkietje.
qua dieren ben ik voorlopig enkel opzoek naar iemand die wat kipjes of kuikentjes teveel heeft...
qua planten is alles welkom(plaats genoeg)
als ik zaadjes heb(dit jaar waarschijnlijk nog niet veel) dan kunnen we mischien wel ruilen.

je mag altijd wel eens langs komen om te kijken hoor.voorlopig stelt het nog helemaal niks voor.maar dat komt nog wel,en genieten van het tuintje doe ik altijd wel.alles wat ik in de tuin doen is weer een vordering en een verandering.

groetjes marijke
zaterdag 18 juli 2009 - 13:09
dauwtrapper

Dauwtrapper

ernestine en bottervlaaike, als jullie een bunnypakje aantrekken dan ben ik er ook Wel niet in zo'n zenuwtrekkend outfitje als bovengeshowde zenuwpezen. Er komt dan een 2 meter boom van een vent binnen met een afgetraind lichaam. Maar er is 1 probleem.....opdienen kan ik niet, wel opeten Ik zal het proberen, maar of de gebakskes dan vanuit de keuken de kamer zullen halen....ik betwijfel het
groet
Loltrapper
zaterdag 18 juli 2009 - 17:01
butterflyke

Butterflyke

je moet verder dan de kamer lopen met die gebakjes hoor.wij zijn tuinliefhebbers en gaan dan ook in de tuin zitten he

en vanaf maandag wat meer leven in de tuin,dan kan ik mn kippetjes gaan halen...
zaterdag 18 juli 2009 - 19:12
hildavw

Hildavw

mooie blog Heike!

groetjes van Hilda
zaterdag 18 juli 2009 - 19:27
butterflyke

Butterflyke

ja idd,gezellige beestenboel daar.komt bij ons ook nog maar ik moet wat meer geduld hebben
zaterdag 18 juli 2009 - 19:33
Rita1960

Rita1960

ernestine en bottervlaaike, als jullie een bunnypakje aantrekken dan ben ik er ook Wel niet in zo'n zenuwtrekkend outfitje als bovengeshowde zenuwpezen. Er komt dan een 2 meter boom van een vent binnen met een afgetraind lichaam. Maar er is 1 probleem.....opdienen kan ik niet, wel opeten Ik zal het proberen, maar of de gebakskes dan vanuit de keuken de kamer zullen halen....ik betwijfel het
groet
Loltrapper

Dauwtrapper,
dat valt me toch van je tegen hoor Wel de dames een bunnypakje aan laten trekken en zelf niet in zo'n "lekkere" outfit durven op te komen draven
en het "Op-"dienen"dat ken jij als geen ander
als je je er even toe zet kun jij de gebakjes best wel opdienen al zal er ongetwijfeld een (1) weg zijn voordat je met de gebakjes in de tuin bent gearriveerd Maar ik weet dat je het kan

Ps; de kabouters zijn hier nog niet aangekomen.... het je ze het juiste adres wel gegeven????


groetjes,
Rita

Butterflyke, ook namens mij een hartelijk welkom op dit zwaar verslavend, mooie en leerrijke ( en bij tijd en wijle te gekke) forum
zaterdag 18 juli 2009 - 22:10
dauwtrapper

Dauwtrapper

Rita, die boom, daar doen kleren niets aan af, dat valt zo te zien, dat afgetrainde lichaam, waar ik over sprak, zit natuurlijk niet onder een grote slobbertrui.
[afbeelding verwijderd niet-https]

hij is lief, hij houdt van tuinieren, hij is bloedg... en hij spreekt frans.....MOI
Nog teveel kleding, Ernestine? Gij uw bunnypakje uit....dan doe ik...... :

groet
Dauwtrapper
zondag 19 juli 2009 - 14:34
dauwtrapper

Dauwtrapper

[afbeelding verwijderd niet-https]

nu zou mijn foto te zien moeten zijn. het ging even mis. Zelfs de pc schrok van zonne knappe vent, ahum
zondag 19 juli 2009 - 14:37
Rita1960

Rita1960

Rita, die boom, daar doen kleren niets aan af, dat valt zo te zien, dat afgetrainde lichaam, waar ik over sprak, zit natuurlijk niet onder een grote slobbertrui.

Oh nee?? 'k zie ze wel eens heeeel anders 2 meter groot in een -te- strak t-shirt en dan ook nog eens 2 meter in het ronde

Maar ja, 't mag wel zo zijn dat jij die boom bent maar....

gelet op je eerdere uitspraken past dit "jonge hoofd" niet bij jou.

groetjes,
Rita

PS: waar blijven de kabouters?????
zondag 19 juli 2009 - 19:25

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon