menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kwiebel

Ga naar meest recente reactie

annd6

Tekst aangepast

Annd6

Het gemis van ons Nikske is nog groot maar we hebben nu een welkome afleiding.

Zijn naam is Kwiebel en hij is 7,5 week oud.
Hij is geboren bij een gezin thuis en heeft een knuffelbeer van een papa en een hele lieve mama.
Hij heeft ook een sterk karaktertje en is van weinig bang.

Is het geen dotje?

[afbeelding verwijderd niet-https] [afbeelding verwijderd niet-https]
[afbeelding verwijderd niet-https]

Groetjes
Ann
vrijdag 5 september 2008 - 09:26
monique251

Monique251

Hallo Ann,
Wat een dropje van een pup!
Groet, Monique
vrijdag 5 september 2008 - 09:35
LauraK

LauraK

Hallo Ann,

Wat een schatje hebben jullie daar, gefeliciteerd! En de naam past ook helemaal bij dit dotje!
Natuurlijk kan Kwiebel Nikske niet vervangen, maar zo'n puppie biedt troost en afleiding.
Geniet maar fijn van dit lieverdje, en denk met warmte terug aan Nikske.

Groeten van Laura.
vrijdag 5 september 2008 - 10:00
Lysianthus

Tekst aangepast

Lysianthus

[afbeelding verwijderd niet-https] Ann,

Hij lijkt fysiek op zijn papa het ziet er ook een echt knuffelbeertje, indien hij ook nog eens het karakter van zijn mama erft , is hij toch het perfecte huisgenootje
Ik wens je veel geluk met Kwiebel.






vrijdag 5 september 2008 - 10:17
Rikske_

Rikske_

3e foto is echt leuk, hij heeft het al goed naar zijn zin precies
Wat voor ras is dit eigenlijk?
vrijdag 5 september 2008 - 10:58
annd6

Annd6

Monique, Lysianthus,
dankjewel

Laura, zo is het echt wel.

Rikske,
het was voor hem ook erg wennen maar nu voelt hij zich hier duidelijk al wat thuis.
Het is een dwergpoedel, omdat mijn man allergisch is kunnen we geen ander ras nemen. Hebben eerst het asiel gecheckt maar ja, als je maar één ras kan hebben moet je al geluk hebben he.
Toen ik die foto trok was hij diep in dromenland
Jouw hondjes zien er ook erg leuk uit
[afbeelding verwijderd niet-https]

Groetjes
Ann
vrijdag 5 september 2008 - 11:14
meuwissenj

Meuwissenj

Hoi Ann

Wat een schatje!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Daar moet je wel verliefd op worden,
op zo'n snuitje.

Gr Marga
vrijdag 5 september 2008 - 11:33
Rikske_

Rikske_

Ah zo, en met dwergpoedels heeft hij dan geen last?
In elk geval op de laatste foto is het zeeer duidelijk te zien dat hij het super naar zijn zin heeft!!!!
Als je zo'n foto's ziet heb je toch zin om een hondje te worden
vrijdag 5 september 2008 - 12:39
annd6

Annd6

Nee inderdaad, poedels verliezen hun haar niet en staan bekend als de beste soort voor allergie lijders.
Ik hoorde laatst zelfs bij de dierenarts dat ze nu een nieuw ras kweken: een combinatie van labrador en poedel, hij zou labra-doedel genoemd worden (ik moest ermee lachen maar het is echt waar) Ze kweken dit nieuwe ras voor op te leiden als blindegeleide hond, voor allergie lijders.

Groetjes
Ann
vrijdag 5 september 2008 - 12:47
minouke

Minouke

Ann, wat een schattig snoezig Kwiebeltje veel suc6 ermee
vrijdag 5 september 2008 - 12:57
Rikske_

Rikske_

Nee inderdaad, poedels verliezen hun haar niet en staan bekend als de beste soort voor allergie lijders.
Ik hoorde laatst zelfs bij de dierenarts dat ze nu een nieuw ras kweken: een combinatie van labrador en poedel, hij zou labra-doedel genoemd worden (ik moest ermee lachen maar het is echt waar) Ze kweken dit nieuwe ras voor op te leiden als blindegeleide hond, voor allergie lijders.

Groetjes
Ann


Labra-doedels
Maar wel leuk initiatief voor mensen met dergelijke allergiën.
Moet niet leuk zijn als je dierenvriend bent en geen beestjes kunt houden.
vrijdag 5 september 2008 - 12:58
annd6

Annd6

Chantal, Marga,

dankjewel

Rikske, dat is inderdaad niet leuk: toen ik mijn man leerde kennen (zat op kot) had ik een hamster, Ventje en ik heb hem in een andere kamer moeten zetten want mijn man kreeg haast geen adem....
Godzijdank zijn er poedels en beestjes met veren: hebben nog twee leuke kippen rondlopen , Chef en Mieke.

Groetjes
Ann
vrijdag 5 september 2008 - 13:06
Rikske_

Rikske_

Wist niet dat allergiën zo erg konden zijn dat je zelfs last kunt hebben van een hamster.
En zeer originele namen voor de kippen !!!
vrijdag 5 september 2008 - 13:16
kerstkind

Kerstkind

Hoi Ann,

wat een scheetje is die Kwiebel.....

Ik wens jullie dan ook heel veel geluk met deze nieuwe aanwinst.

groetjes José
vrijdag 5 september 2008 - 15:04
Matabish

Tekst aangepast

Matabish

Ann, dat is nu juist wat jullie nodig hadden om het verlies van nikske te helpen verwerken, zo'n DOTJE!!!
Veel geluk ermee, dat hij jullie ook véle jaren mag verwennen met zijn liefde!!

Groetjes,
Matabish.
vrijdag 5 september 2008 - 15:32
Jose47

Jose47

ooohhhhhh wat een schatje, daar kun je moeilijk nee tegen zeggen denk ik ....

groetjes
Josée
vrijdag 5 september 2008 - 16:32
christine2

Christine2

hallo Ann

wat een lievertje en hoe snoezig die kleine pup.
Natuurlijk zal je Nikske niet vergeten. Je zal zien
dat je dikwijls aan hem zal denken.
Denk ook nog dikwijls aan onze eerste hond Aro
zelfs toen ons tweede hondje Nero nog leefde, heb die moeten
laten inslapen inde maand jullie prostaatkanker.
Maar ik heb ook goed nieuws binnen 14 dagen gaan wij
een ierse greyhound adopteren. Zo heb ik weer wat gezelschap
hier in huis.

Groetjes en nog veel plezierige uurtjes met je schatje
Christine
vrijdag 5 september 2008 - 18:08
Karintje

Karintje

Hallo Ann,

Wat lief!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Schattig hoe Kwiebel daar zo ligt met die oortjes de lucht in
Geniet er maar lekker van.

Grtz,
KARIN
vrijdag 5 september 2008 - 18:19
rialle

Rialle

Oh Ann, wat een scheetje!! Wat zou ik hem graag eens over zijn kopje of zijn (beslist) heerlijke zachte buikje te kriebelen.
Geniet maar fijn van jullie nieuwe huisgenoot. Hij zal een hoop vrolijkheid meebrengen!
Hoe reageert hij dan op Chef en Mieke?

Groetjes Rialle
vrijdag 5 september 2008 - 19:23
annd6

Annd6

Matabish, Josee en Karintje dankjewel

Christine,
zeker foto's laten zien he, greyhounds zijn erg mooi en superlief.

Rikske,
wij zoeken altijd namen die passen bij onze beestjes

Rialle,
hij heeft helaas al twee keer een kleine tik gekregen
Vanmorgen was ik net optijd om een ergere aanval op te vangen, met mijn hand, pijnlijk was het wel.
Hij was té wild en liep erg hard op Mieke af en dan grijpt Chef in he.
Ik hou het erg goed in het oog als ze samen zijn maar gaandeweg zal Kwiebel zijn plaats wel leren kennen....Chef is nu éénmaal baas in de tuin.

Groetjes
Ann

vrijdag 5 september 2008 - 19:45
corrielat

Corrielat

Wauw Ann,

alles is hier boven al gezegd,
daarom veel plezier met jullie schattig uitziend beestje,

ik ben wel jaloers op dat beestje hoor,

na weken hard werken in ons nieuw buitenverblijf, wacht ik op de avond dat ik zo kan liggen als hij

zal nog wel even duren!!!!!!!!!!!!!!!
vrijdag 5 september 2008 - 20:54
Lilian

Lilian

Hallo Ann,

triestig om Nikske te moeten laten inslapen ik heb dat enkele maanden geleden ook bij mijn trouwe makker moeten laten doen.
Maar met zo'n kleine puppy als Kwiebel heb je weer een zonnetje in huis, geniet er maar van nu ze nog zo klein is.

Door omstandigheden ben ik een tijdje niet op het forum geweest en een van de redenen is ... kijk maar naar de foto's! Een Heidewachtelpup van 8 weken met de naam Flosje.
Ook een nieuw zonnetje in huis, het is wel weer eventjes wennen maar oh zo leuk
[afbeelding verwijderd niet-https][/img]
[afbeelding verwijderd niet-https][/img]
[afbeelding verwijderd niet-https][/img]
grtjs lilian
vrijdag 5 september 2008 - 21:32
mjohanna

Mjohanna

Nee inderdaad, poedels verliezen hun haar niet en staan bekend als de beste soort voor allergie lijders.
Ik hoorde laatst zelfs bij de dierenarts dat ze nu een nieuw ras kweken: een combinatie van labrador en poedel, hij zou labra-doedel genoemd worden (ik moest ermee lachen maar het is echt waar) Ze kweken dit nieuwe ras voor op te leiden als blindegeleide hond, voor allergie lijders.

Groetjes
Ann


Wat een geweldige naam heeft dat schatje!
Wij hebben ook ooit een dwergpoedeltje gehad (12 jaar,helaas overleden) maar hebben nu twee yorkshireterriers ook omdat ze niet verharen en geen ondervacht hebben, dus ook geen haren verliezen echt geen een.
En de labradoedels is in Amerika al een erkend ras , daar worden ze al jaren gefokt.
Bij ons in het dorp heeft ook iemand een labradoedel die voor enkele weken terug een nest erbij had. Het worden stevige best grote honden. Maar ook mooi.

En Lilian?
Flosje wil ik ook wel hebben! mooi hondje!
vrijdag 5 september 2008 - 22:14
Esem

Esem

Ja ann wat is kwibeltje een schatje,
Je ziet hem/haar er van genieten.
zaterdag 6 september 2008 - 01:18
Merel

Merel

Ann, wat een lief dink je zal je werk hebben de eerste maanden

Liliane wat ziet hij er ondernemend uit!

Prachtige puppies, hoop ooit (als ik een geregelder leven heb) ook nog eens aan zo'n uitputtingslag te beginnen

Merel
zaterdag 6 september 2008 - 04:15
annd6

Annd6

Liliane, die ziet er ook uit om te stelen

Bedankt allemaal en ja, we hebben onze handen er meer dan vol aan

Groetjes
Ann
zaterdag 6 september 2008 - 10:27
LauraK

LauraK

@ Lilian:

Jullie ook gefeliciteerd met de gezinsuitbreiding. Flosje (ook al zo'n leuke naam, hoe komen jullie er
toch op?) is een schatje om te zien. Jammer dat mijn man niet zo van honden houdt, anders wist ik het
wel...

Groeten van Laura.
zaterdag 6 september 2008 - 10:37
Matabish

Matabish

hallo 'Flosje', wat ben jíj ook een doetje zeg!!! en móói!!!!
zaterdag 6 september 2008 - 21:16
Lilian

Lilian

Bedankt voor jullie leuke reacties en ja hoor, net zoals bij Ann heb je er de eerste periode best wel druk mee.

Ik weet niet hoe het karakter van Kwiebel is maar Flosje is een echt bijdehandje. Ze is overdag samen met een 3jarig halfzusje van haar (de hond van onze zoon) en dat gaat prima.

grtjs lilian
zondag 7 september 2008 - 17:44
Jose47

Jose47

Hoi Hier is onze Heidewachtel van 9 jaar, een hele actieve hond, maar luisteren doet hij heel goed
[afbeelding verwijderd niet-https]

De heidewachtel is een hele aangename hond, de onze is nooit te moe om te wandelen of te spelen, zijn energie is onuitputbaar .....

Groetjes
Josée
maandag 8 september 2008 - 08:28
annd6

Annd6

Lilian,
ik heb mijn handen meer dan vol aan Kwiebel, als hij wakker is is het één brok energie!
Hij is verdorie erg slim ook en haast van niets bang, op minder dan vijf dagen ging hij al in zijn eentje door het hondeluik.
Hij leert erg snel maar is ook ondernemend dus moet je hem goed in het oog houden, vermoeiend maar dat heb je nu éénmaal met pups.

Josée,
hoe heet hij?
Hij is erg mooi en ziet er ook erg intelligent uit.

Groetjes
Ann

maandag 8 september 2008 - 09:08
annis

Annis

Ann wat een schatje echt een knuffelhondje.
maandag 8 september 2008 - 13:09
cetinel

Tekst aangepast

Cetinel

mwah,moeten die fotos ons vertederen of zo....een hond is toch maar een hond????




zucht!! tis da ik geen oppas heb tijdens de vakanties anders......
(vorig jaar nog gebakkelijd met hubbie,die wou een antolische herder!)
de poes en de kippen das geen probleem,daar zorgen de zussen telkens voor,maar een hond...das veel meer werk he!
met 2 keer per dag eten geven en beetje mee spelen zijt ge der nie,en ge kunt zo een beest toch nie alleen laten gedurende de dag,en ze willen echt geen hond in huis!
bovendien gaan we dan langer dan de gemiddelde 2 drie weken op verlof,we hebben een appartementje in turkije,mijn schoonouders en nog andere familie woont er nog,dus eer ge eerst weer bij iedereen zijt geweest en familiebanden aangehaald zijt ge al 2 weken verder,en dan wilt ge nog wat "vakantie"en zo een beestje zo lang in een vakantieopvang steken vind ik ook onzin....voor twee weken of 1 is dat te doen
dus: geen hond......(maar vorig jaar zat ik met een pup van een jack russel in mijn armen ,amai da was moeilijk om nee te zeggen.....)
dinsdag 9 september 2008 - 05:16
Jose47

Jose47

@Ann

Hij (reu) heet JIBBEN , is 9 jaar oud en nog zo speels als hij klein was. Hij houdt van lekker lange wandelingen, is onvermoeibaar, als je ermee thuiskomt is hij nog niet moe ....het is de hond van mijn dochter,binnen een paar mand verhuisd hij mee naar haar nieuwe huis, en het zal toch raar doen hoor dat hij dan niet meer hier is....

Groetjes
Josée
dinsdag 9 september 2008 - 11:54
annd6

Annd6

Cetinel,
tja, een hond binnenhalen is inderdaad veel werk...ik ervaar het hier nog maar eens

Josée,
Jibben, vind ik erg mooie naam!
Kwiebel is hier al erg bezig zijn plaatsje te bemachtigen en probeert vaak baas te spelen. Het is een hele toer om hem te doen stoppen in mijn benen te bijten als ik rondloop!
En zoals je ook zegt over Jibben, deze hier is ook één brok energie....ik ga er nog mee afzien denk ik
Het zal wel wennen zijn voor jou als hij mee verhuist...voor hemzelf vast ook.

Groetjes
Ann
dinsdag 9 september 2008 - 12:00
Lilian

Lilian

Josée, mooie hond en een leuke naam Jibben!
Volgens mij heb ik er al eens een keer een foto van gezien op het forum, ik herinner het me nog omdat hij wel een broertje kon zijn van mijn vorige hond ze lijken heel veel op elkaar.
Ja ... energie hebben ze genoeg dat weet ik uit ervaring, je moet er ook de ruimte voor hebben of vaak mee gaan wandelen.

Flosje hier is ook een brok energie en probeert ook al zijn zin door te zetten.
Constant opletten waar je loopt!
Vandaag ga ik voor de eerste keer met ze naar de puppie cursus, vroeger met de vorige honden had ik er de tijd niet voor maar nu de kinderen de deur uit zijn ga ik het toch proberen

grtjs lilian
donderdag 11 september 2008 - 08:12
annd6

Annd6

Lilian,
ik kan helaas niet naar de hondenschool dus alle tips zijn van harte welkom!
Veel succes inieder geval met de lessen.

Groetjes
Ann
donderdag 11 september 2008 - 08:17
Lilian

Lilian

Ann,

voor mij is dit ook de eerste keer, ik heb al 30 jaar hond(en) gehad dus ik ben heeel benieuwd hoe dit verloopt! Maar ik had het me voorgenomen vooral omdat we ze vaak willen meenemen. Voorheen waren de kinderen thuis, maar dat is nu niet meer.
In het begin is het meer gewenning, ze worden bij andere honden gezet enz. het is maar 15 min.

Gisteren in de weer geweest om een bench te halen bij een kennis. Ik heb een auto met een grote laadruimte en daar kan ik ze voorlopig niet los inzetten, die ruimte is veel te groot

Ik hou je wel op de hoogte !

grtjs lilian
donderdag 11 september 2008 - 08:43
annd6

Annd6

Ja vooral voor te wennen aan andere honden is het erg goed hé.
Zal weer een hele nieuwe ervaring voor je zijn, ben erg benieuwd.

Ik heb ook hier een bench te leen, ik gebruik die vooral 's nachts en als we weg moeten.
Ze was wel wat te groot (oorspronkelijk gekocht voor golden retriever pup) maar we hebben ze met wat knutselwerk kleiner gemaakt

Groetjes
Ann
donderdag 11 september 2008 - 09:00
Flurkie

Flurkie

Heel mooie hondjes allemaal! Ik heb zelf ook al m'n hele leven honden rondom mij en zou ze voor geen geld van de wereld willen missen.

Tarah, de Duitse herder

[afbeelding verwijderd niet-https]

En Jiggles, de Welsh Corgi Cardigan

[afbeelding verwijderd niet-https]

Groetjes, Flurkie
donderdag 11 september 2008 - 10:29
annd6

Annd6

Waauw, niet alleen erg mooie honden maar ook mooie foto's!
Leuke namen ook.
Zien er heel lieve, betrouwbare beesten uit.

Groetjes
Ann
donderdag 11 september 2008 - 10:34

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon